![]() |
laatste stuiptrekkingen van de Franstaligen?
Een nieuw, maar voor de Vlamingen onaanvaardbaar voorstel zou op tafel liggen.
Citaat:
Dit is totaal onaanvaardbaar. Het zijn Vlaamse gemeenten en blijven Vlaamse gemeenten. Franstalige goeverneurs hebben over de Vlaamse gemeenten geen enkele bevoegdheid. |
Dit is net hetzelfde als het voorstel van de BUB voor een Brabants gewest in plaats van de uitbreiding van Brussel, direct te verwijzen naar de vuilnisbak.
|
Het "probleem" kan nochtans simpel opgelost worden, zonder dat er gemorrel aan wat dan ook nodig is. En we weten hoe. Of niet misschien? Het enige wat nodig is, is een kleine mentaliteitswijziging in de hoofden van de franstalige politici. Meer niet.
|
Ik ben nochtans onder de indruk dat BHV al gestemd werd, daar meot niet meer over gepraat worden, of de regering het effectief zal kunnen uitvoeren is een ander paar mouwen maar de weigering zou de klokken wel eens kunnen laten luiden.
|
Alle hens wordt aan dek geroepen om de greep op Vlaanderen niet te verliezen.
Niets is eenvoudiger dat die éne kieskring in overeenstemming te brengen met al de anderen, maar waarom zouden ze het simpel houden als het moeilijk maken hen meer opbrengt? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of wel draait het francofone heir volledig bij,of de boel wordt gesplitst... Een van deze twee zijn de enige opties waar vlaanderen mee akkoord kan gaan... |
Citaat:
zelf vergelijk ik la belgique al een hele tijd met een slecht huwelijk (ik geloof dat ook op TBJ daar een artikel over verscheen). Als je als halve trouwboek voor het gros van het inkomen zorgt, maar je andere halve trouwboek zelfs maar vertikt om het huishouden te doen in ruil voor de helft van je inkomen, dan zie ik niet in waarom degene die voor het inkomen zorgt zich nog zou moeten uitsloven om gehuwd te blijven. En als madame-ik-wil-ook-geen-huishouden-doen, dan nog uitspraken doet zoals Moureaux: "la Belgique ne nous intéresse plus si on supprime la solidarité interpersonnelle."( = PS gaat over tot bekentenissen, het is hun louter om de Vlaamse poen te doen ! ) http://www.lesoir.be/actualite/belgi...8-607245.shtml dan zouden we de klepel toch al moeten weten hangen zeker! |
Een gelijkaardige vergelijking maak ik al veel langer, Circe.
Het probleem is dat de parasiterende partij zelden zonder meer zijn 'gastheer' loslaat. |
De Franstaligen willen niet een confederatie met alleen Leterme, De Gucht en De Crem op het federaal niveau.
De enige oplossing voor Geert Bourgeois is een confederatie met onafhankelijk Vlaanderen en Wallonïe : http://www.lemonde.fr/europe/article...9207_3214.html Geen meer solidariteit dus. |
ik denk dat het over dit stukje ging:
Citaat:
|
Even uit nieuwsgierigheid: kan zoiets, juridisch gezien, zonder grondwetswijziging?
|
Grondswetwijziging? Zo gedaan! Kijk maar hoe ze het met Lissabon nu aan het doen zijn ><
De eerste Vlaamse partij die dit aan het publiek gaat proberen te verkopen zal zijn stemmen weg zien vliegen. Alhoewel... Herman Van Rompuy zorgt er al voor dat de CD&V alle dagen stemmen verliest... |
Daarmee is nog eens bewezen hoe de Franstaligen de zwijgplicht respecteren, net zoals in Hertoginnendal trouwens.
|
Citaat:
dat is wel teveel gevraagd :twisted: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be