![]() |
www.onafhankelijkheidsreferendum.be
Ik vond vanmiddag deze boodschap in mijn postbus:
Geachte, België loopt op haar laatste benen. De tegenstellingen tussen Vlamingen en Franstaligen zijn onoverbrugbaar. De federale regering Leterme I hangt met haken en ogen aaneen. Wij lanceren op enkele weken van 15 juli, de 'deadline der deadlines', het voorstel om, indien de communautaire onderhandelingen mislukken, een referendum over Vlaamse onafhankelijkheid te organiseren. Lees, debatteer en stem mee op: www.onafhankelijkheidsreferendum.be Met oprechte groet, Theo Francken Karl Vanlouwe Matthias Storme Dominick Vansevenant Bart De Valck Guido Moons Peter De Roover |
Iki heb de poll ingevuld,dank U voor het maitje :-D
|
Bij de initiatiefnemers zitten er van de N-VA. Die zitten toch in de meerderheid in de Vlaamse Regering?
|
Bij http://www.reddesolidariteit.be/ staat de teller ondertussen op 120 213.
|
Wow...120k mensen, sorry mar niet bepaald een indrukwekkend getal, zelfs als we aannemen dat het allemaal Belgn warend ie stemden en niemand meerdere keren heeft gestemd is dat net iets meer dan 1% van de bevolking, me dunkt dat die site wel al genoeg mediaaandacht heeft gekregen.
|
Citaat:
|
En waar kan je eigenlijk ergens stemmen op die site? Die poll ziet er betrekkelijk gesloten uit.
|
Citaat:
|
Citaat:
Als provinciaal federalisme en unitarisme dan ook opties zijn, wil ik dat referendum wel. Of denken jullie dat jullie in elk geval gaan winnen? |
Citaat:
Bij 'onderwerp' vulde ik in: 'referendum voor Vlaamse onafhankelijkheid'. Daaronder kan je een bericht schrijven. Ik schreef : op de vraag of er een referendum over Vlaamse onafhankelijkheid wenselijk is antwoord ik 'JA'. Ik kreeg daarop bijna onmiddellijk een mailtje terug met deze korte tekst: Beste, Citaat:
|
Citaat:
Wat waren de opties bij 'red de solidariteit'? |
Wat een gedoe zeg... de poll publiek maken was teveel gevraagd zeker?
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat had inderdaad iets duidelijker gemogen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb trouwens nog een paar vragen bij de tekst:
"De stemming zou gaan over de vraag of de Vlaamse Regering en het Vlaams Parlement onderhandelingen moeten beginnen over de onafhankelijkheid van Vlaanderen." Wat is het nu? Een vraag over onafhankelijkheid of een vraag om onderhandelingen op te starten? Dat is iets heeeeel anders, me dunkt. Bovendien stellen ze "Dit referendum (...) is niet-verplicht en niet-bindend." Mag ik nu eens iets zeggen? Als ik de tekst zo herlees, en herlees en herlees, begint het me wat te duizelen. Het doet me allemaal wat denken aan de tekst van een andere autonome regio die met referendumplannen zwaait (die trouwens al fel afgezwakt zijn)... Ik heb, eerlijk gezegd, niet zo'n "pro-gevoel" zoals het hier allemaal gesteld wordt. |
Een iet of wat serieuze mens gaat zich met deze staatsvijanden niet inlaten. De site is op zijn zachts gezegd suggestief over de antwoorden die ze verwachten.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be