Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Eurocraten meten met twee maten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=107878)

I amsterdam 19 juni 2008 09:07

Eurocraten meten met twee maten

Eurocraten meten met twee maten.
Steeds weer valt het me op ,dat landen en opvattingen in de EU niet gelijkwaardig zijn.

Het reizend circus(het Franse Nee tegen Brussel als hoofdstad) word normaal gevonden en het Ierse Nee tegen het nieuwe verdrag, is een groot schandaal.
De Euro-federalisten die een Europese eenheidsstaat nastreven, worden onthaald en de Euro-nationalisten worden verguisd .En ga zo maar door.

Wordt het niet eens tijd dat de burgers serieus worden genomen en dat de politici eens gaan luisteren naar de bevolking.

Geert C 19 juni 2008 11:56

Citaat:

Het reizend circus(het Franse Nee tegen Brussel als hoofdstad) word normaal gevonden
Voor deze straffe bewering zou ik graag wat bewijzen zien. ;-)

forzaflandria 19 juni 2008 11:59

Ik heb ja gestemd.

Voor mij weegt het 'neen' in een referendum bij de inwoners van 1 land enorm zwaarder dan het 'ja' van ontelbare parlementen. En toch lijken de Eurocraten dat niet te vatten, en willen ze verder gaan met de ondemocratische spelletjes die precies de reden zijn voor het Ierse nee.

FDM 19 juni 2008 12:03

beste bewijs : het aparte fiscale statuut voor eurocraten in bruxzel

Pieke 19 juni 2008 12:07

ook de nato-werknemers hebben een speciaal statuut

I amsterdam 19 juni 2008 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3510891)
Voor deze straffe bewering zou ik graag wat bewijzen zien. ;-)

Dit is tot nu toe de enige verklaring, die de Nederlandse regering heeft gegeven voor het voortbestaan van het" reizend circus"

Ik neem aan dat ze de waarheid spreken.

Geert C 19 juni 2008 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 3510961)
Dit is tot nu toe de enige verklaring, die de Nederlandse regering heeft gegeven voor het voortbestaan van het" reizend circus"

Ik neem aan dat ze de waarheid spreken.

En dat betekent dat dat reizend circus normaal gevonden wordt?

I amsterdam 19 juni 2008 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3511228)
En dat betekent dat dat reizend circus normaal gevonden wordt?

Welke landen vinden het niet normaal?:roll:

Judge 22 juni 2008 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 3511267)
Welke landen vinden het niet normaal?:roll:

Allen behalve Frankrijk veronderstel ik

(en misschien Luxemburg, standplaats van het secreteriaat van het EP en het Hof van Justitie)

Dat is het gevolg van veto's... als één of twee landen niet akkoord zijn, wordt het hele zootje afgekeurd... (zie ook het GW-vedrag...)

Rogge 23 juni 2008 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FDM (Bericht 3510908)
beste bewijs : het aparte fiscale statuut voor eurocraten in bruxzel

?

Vertel mij daar eens iets over?

FDM 25 juni 2008 21:13

A ( gelezen op een ander forum )
'maar aangezien Eurocontrol medewerkers euroambtenaren zijn hebben die een behoorlijk belastingvoordeel, en is hun "take-home-pay" mogelijk hoger'

(ik zoek verder naar betere info)

FDM 25 juni 2008 21:40

B
Bron: De Telegraaf 14-05-'99
De Nederlandse minister van Financiën Zalm wil dat er een einde komt aan alle fiscale voordelen van eurocommissarissen en andere ambtenaren van de Europese Unie. Er komt per 1 juli een einde aan het belastingvrij winkelen op de Europese luchthavens. De minister vindt dat dan ook de regelingen waar het EU-personeel van profiteert verdwijnen.
Zalm wil ook de belastingvoordelen voor diplomaten van EU-landen aanpakken.'

FDM 25 juni 2008 21:40

B
Bron: De Telegraaf 14-05-'99
De Nederlandse minister van Financiën Zalm wil dat er een einde komt aan alle fiscale voordelen van eurocommissarissen en andere ambtenaren van de Europese Unie. Er komt per 1 juli een einde aan het belastingvrij winkelen op de Europese luchthavens. De minister vindt dat dan ook de regelingen waar het EU-personeel van profiteert verdwijnen.
Zalm wil ook de belastingvoordelen voor diplomaten van EU-landen aanpakken.'

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be