![]() |
Overijse in Canada
|
dan zijn wij zo erg nog niet hé, azert?
|
Citaat:
|
niet teveel spoken zien, azert, je laat je teveel ophitsen door Lesoir of La Libre, Vlamingen zijn echt niet die fascistische racisten die zij beweren hoor.
|
Citaat:
Ik lees DS & DM |
dus waarop baseer jij je?
|
Jarenlange ervaring; de vijs zal meer en meer toegedraaid worden.
|
Citaat:
|
Ze hebben daar blijkbaar een echte taalpolitie:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...st08032001_036 |
Ik steun de Franstalige Canadezen in hun strijd om hun taal en hun cultuur te behouden.
Vive le Quebec libre! |
Citaat:
los van die ervaring: heeft een regio recht op bescherming van haar eigen taal? |
Quebec krijgt net als (bijna) elk ander gebied dat naar onafhankelijkheid streeft mijn volle steun!
|
Citaat:
|
Citaat:
etiketten zeggen me niets, je moest eens weten welke etiketten er allemaal al op mij kleven??? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Quebec is dan ook FRANSTALIG.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Assimilatiepolitiek is alleen goed bij arrogante omhooggevallen franstaligen die weigeren nederlands te spreken. De 'gewone man' kan je zo'n assimilatie niet aandoen vind ik :)
En aangezien er arrogante franstaligen én gewone franstaligen zijn is het moeilijk om 'een goed beleid' te vinden denk ik. Bij mensen die hopen dat ze vlaanderen ooit kunnen verfransen en die frans in het straatbeeld aanmoedigen zou taalpolitie zeker niet overdreven zijn. Imperialisme voor de eigen taal/cultuur houd immers de haat/uitroeing van een ander volk in. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be