Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Isabelle Van Laethem (JGV) (forumsessie 23 juni t.e.m. 29 juni) (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Hup, LDD... , hup. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=107922)

Don Quichote 19 juni 2008 13:57

Hup, LDD... , hup.

Ik verleen LDD persoonlijk een gunst !

Op naar de 12 %, naar ik mag hopen.

Onder 1 voorwaarde ;

Samenwerking, indien opportuun, met VB en NVA.

Laat die sujetten van CDV, VLD, en die uit Suske en Wiske een poepje ruiken.

flamingant 19 juni 2008 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 3511297)
Ik verleen LDD persoonlijk een gunst !

Op naar de 12 %, naar ik mag hopen.

Onder 1 voorwaarde ;

Samenwerking, indien opportuun, met VB en NVA.

Laat die sujetten van CDV, VLD, en die uit Suske en Wiske een poepje ruiken.

JMDD heeft meermaals benadrukt niet in kartels te geloven. In het oprichten van een nieuwe partij (bvb Vlaams Gezond Verstand) ziet hij wel een toekomst. Ik sta allesinds achter het idee om een nieuwe partij bestaande uit N-VA en LDD op te richten. Wij staan ideologisch dicht bij elkaar en we zouden een groot deel van de CD&V en OpenVLD kiezers kunnen wegkapen. Zo een partij is in staat de kaap van 20% te overschrijden! Als daarbij het VB(-VLOTT) ook nog eens 20% haalt, komt de Vlaamse Zelfstandigheid wel erg dichtbij, aangezien ze dan om een meerderheid in Vlaanderen te vinden (zowel op Vlaams niveau als op Federaal niveau) de onwerkbare coalitie Groen!-SP.a-CD&V-VLD zullen nodig hebben...
In een Forza Flandria zie ik persoonlijk niet de oplossing. Het idee is mooi, maar stel dat we zo een monstercoalitie maken, dan zullen we een deel van de centrum en centrumlinkse Vlaamse kiezer verliezen.

Jeronimo 19 juni 2008 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flamingant (Bericht 3511588)
JMDD heeft meermaals benadrukt niet in kartels te geloven. In het oprichten van een nieuwe partij (bvb Vlaams Gezond Verstand) ziet hij wel een toekomst. Ik sta allesinds achter het idee om een nieuwe partij bestaande uit N-VA en LDD op te richten. Wij staan ideologisch dicht bij elkaar en we zouden een groot deel van de CD&V en OpenVLD kiezers kunnen wegkapen. Zo een partij is in staat de kaap van 20% te overschrijden! Als daarbij het VB(-VLOTT) ook nog eens 20% haalt, komt de Vlaamse Zelfstandigheid wel erg dichtbij, aangezien ze dan om een meerderheid in Vlaanderen te vinden (zowel op Vlaams niveau als op Federaal niveau) de onwerkbare coalitie Groen!-SP.a-CD&V-VLD zullen nodig hebben...
In een Forza Flandria zie ik persoonlijk niet de oplossing. Het idee is mooi, maar stel dat we zo een monstercoalitie maken, dan zullen we een deel van de centrum en centrumlinkse Vlaamse kiezer verliezen.

Ik denk dat we nu net geen (centrum)linkse kiezers aantrekken. Bij een monstercoalitie met als hoofdthema de Vlaamse onafhankelijkheid zal een linkse flamingant ons volgens mij net wèl steunen.

FDM 19 juni 2008 16:35

Ik wens hen het beste omdat ik het beste hoop voor Vlaanderen ,
LDD kan het breekijzer zijn dat leopoldistisch belgiekske op een ander -en hopelijk beter - spoor brengt

flamingant 21 juni 2008 20:22

Nog even een artikel posten. Bron is de facebook van JMDD zelf:
Citaat:

Veertien maanden nadat Jean-Marie Dedecker door Bart De Wever uit de N-VA werd gegooid, zijn de wonden geheeld. In een gesprek met Het Laatste Nieuws laat Dedecker weten dat "de N-VA welkom is om met LDD een nieuwe politieke beweging te vormen" als het kartel met CD&V alsnog zou barsten, voor of na 2009.

"Bart en ik zijn het sociaaleconomisch en communautair grotendeels eens. In een kartel geloof ik niet, in iets nieuws wel. Maar zolang De Wever getrouwd is met CD&V, doe ik geen aanzoek en ga ik ervan uit Lijst Dedecker op eigen kracht naar de verkiezingen gaat", aldus Dedecker.

Isabelle Van Laethem 23 juni 2008 17:31

Ik geloof dat het antwoord al gegeven werd.
Bedankt voor de steun!
12%... dat is een mooi vooruitzicht :-)

Met vriendelijke groeten,

Isabelle Van Laethem

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be