Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Moet men jongeren verplichten te roken? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=107965)

C2C 19 juni 2008 22:53

Moet men jongeren verplichten te roken?

Rokers houden de Staat recht.

Rokers zorgen ervoor dat u van uw pensioen kan genieten.

Rokers maken goede gezondheidszorgen voor u mogelijk.

Zonder rokers zou u in een armzalige toestand leven.

Rokers zijn dus de ruggegraat van onze samenleving.

Om de vergrijzing te kunnen bekostigen zal er echter véél meer gerookt moeten worden. De vraag is dan ook eenvoudig: moet men jongeren vanaf een bepaalde leeftijd verplichten te roken?

Of voeren we beter rokende migranten in? (Enkel migranten die roken mogen het land binnen).

Wat denkt u?

sfinx666 19 juni 2008 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3512896)

Om de vergrijzing te kunnen bekostigen zal er echter véél meer gerookt moeten worden. De vraag is dan ook eenvoudig: moet men jongeren vanaf een bepaalde leeftijd verplichten te roken?

Of voeren we beter rokende migranten in? (Enkel migranten die roken mogen het land binnen).

Wat denkt u?

We kunnen immigranten in aparte rokerswijken laten wonen en werken (voor ons). Een deel van hun salaris kan in tabak uitbetaald worden, en hoe meer ze roken, hoe meer goede punten ze krijgen, die meetellen voor de vernieuwing van hun verblijfsvergunning. Een niet te verwaarlozen voordeel is dat ze niet lang van hun pensioen zullen genieten, maar er wel mee voor afdragen.
De werkelijkheid is natuurlijk helemaal anders: de immigrnanten werken niet, dragen niets af en doen de tabaksindustrie oneerlijke concurrentie aan door aan onze jeugd hasj en wiet te verkopen !

manta 20 juni 2008 07:44

Citaat:

Wat denkt u?

Ik denk dat men ondertussen de schadelijke stoffen al lang uit de sigaretten had kunnen halen ... (Mss beginnen met de toevoegingen en smaakstoffen er uit te halen ...)
Als roken niet ongezond zou zijn , dan was er geen probleem hé ;-)

LastMohican 20 juni 2008 07:48

Da's het eerste zinnige voorstel dat ik van jou hoor :rofl:

King of beggars and fleas 20 juni 2008 08:14

het is een klassiek oud truukje maar ik heb al een paar mensen weten vertellen dat het bij hen gewerkt heeft

betrapt op veertien jaar ofzo door pa met een peuk en dan verplicht worden om een heel pakje zware gauloise of citane zonder filter van pa op te paffen

vervolgens zo ziek als een hond zijn en vervolgens nooit van je leven nog een sigaret aanraken :-P

De schoofzak 20 juni 2008 10:09

Ik vind het onderwerp van de draad en de openingspost niet van die aard dat er één milligram "maatschappij en samenleving" in zit.

Vandaar van mijntentwege : een rode kaart !

ynneb 20 juni 2008 10:09

C2C,

jij moet je in het echte leven toch echt wel doodvervelen, dat je de tijd hebt om al je onzin te spuien naar de forumbezoekers ?

In een beschutte werkplaats zou je misschien nog aanhang vinden ...

@lpha 20 juni 2008 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 3513183)
het is een klassiek oud truukje maar ik heb al een paar mensen weten vertellen dat het bij hen gewerkt heeft

betrapt op veertien jaar ofzo door pa met een peuk en dan verplicht worden om een heel pakje zware gauloise of citane zonder filter van pa op te paffen

vervolgens zo ziek als een hond zijn en vervolgens nooit van je leven nog een sigaret aanraken :-P

LOL

Wijlen mijn grootmoeder liet mij op 14 jarige leeftijd een cigaar smoren, zo'n zwarte. Het mens wist echter niet dat ik mijn eerste cigaartje al smoorde sinds mijn 8. Sporadisch natuurlijk, veilig uit het zicht in het bos :lol:

L. J. Brutus 20 juni 2008 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ynneb (Bericht 3513429)
C2C,

jij moet je in het echte leven toch echt wel doodvervelen, dat je de tijd hebt om al je onzin te spuien naar de forumbezoekers ?

In een beschutte werkplaats zou je misschien nog aanhang vinden ...

Wat een vuile steek naar alle mensen die in een beschutte werkplaats werken!

ynneb 21 juni 2008 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3514408)
Wat een vuile steek naar alle mensen die in een beschutte werkplaats werken!

Inderdaad, mijn excuses naar de werknemers uit een beschutte werkplaats. Ik wou ze echt niet op het niveau van C2C plaatsen ...

Rechtvaardigheid Nu! 21 juni 2008 15:53

Citaat:

Belachelijk. De totale inkomsten van alle belastingen op rookwaar bedraagt nog niet eens 1 % van de begroting.

Belachelijk. Zie boven.

Belachelijk. Zie boven.

Maar jongen toch.

Tiens ik dacht dat de hardwerkende mensen waren? Daar zitten zowel rokers als niet-rokers tussen.

Migranten invoeren ... sommige mensen zullen nooit hun fouten durven toegeven.

Wat denkt u?

Ik denk dat dit prietpraat is.

Vorenus 21 juni 2008 15:57

Procentueel hebben de inkomsten van rookaccijnsen weinig invloed op de algemene begroting maar wanneer men enkel de begroting van de sociale zekerheid nemen. Dan is het wel een belangerijke deel van de inkomsten.

Bovendien sterven rokers veel vlugger wat de staat geld bespaart tegenover niet-rokers.

Rechtvaardigheid Nu! 21 juni 2008 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 3516257)
Procentueel hebben de inkomsten van rookaccijnsen weinig invloed op de algemene begroting maar wanneer men enkel de begroting van de sociale zekerheid nemen. Dan is het wel een belangerijke deel van de inkomsten.

Bovendien sterven rokers veel vlugger wat de staat geld bespaart tegenover niet-rokers.

Voor alle duidelijkheid: ik heb niets tegen rokers. Ik heb er wel medelijden mee. Rokers sterven inderdaad (gemiddeld) vroeger en besparen de staat daardoor geld. Maar laat ons duidelijk wezen: rokers doen dit niet uit edelmoedigheid, maar omdat het mentale zwakkelingen zijn die niet over de discipline beschikken om hun verslaving te overwinnen.

Vorenus 21 juni 2008 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Nu! (Bericht 3516269)
Voor alle duidelijkheid: ik heb niets tegen rokers. Ik heb er wel medelijden mee. Rokers sterven inderdaad (gemiddeld) vroeger en besparen de staat daardoor geld. Maar laat ons duidelijk wezen: rokers doen dit niet uit edelmoedigheid, maar omdat het mentale zwakkelingen zijn die niet over de discipline beschikken om hun verslaving te overwinnen.

Heeft niets met discipline te maken. Ik wil een goed leven en geen saai leven.

De schoofzak 21 juni 2008 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 3516283)

98 persent van de rokers geeft, wanneer diskreet gevraagd, toe dat ze eigenlijk willen stoppen, om een betere levenskwaliteit te verkrijgen;

2 persent .... liegt.

gertjan22 23 juni 2008 22:48

Aan wie roken promoot: ik wens jullie veel kankers toe met een snelle dood tot gevolg...of moet ik liever zeggen: tot een langzame,verstikkende dood tot gevolg:-D

kiko 24 juni 2008 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 3516283)

Zoals mijn eerbiedwaardige collega De Schoofzak reeds neerschreef: de overgrote meerderheid van de rokers wil absoluut stoppen.

En tja, als jij vindt dat een verslaving een spannend leven oplevert, doe vooral voort dan.

Mij lijkt het veel aangenamer om om het even wanneer de wijde wereld in te stappen volledig vrij van een rookverslaving (heb ik mijn sigaretten mee ? en mijn aansteker ? heb ik wel genoeg sigaretten mee ? verkopen ze daar sigaretten ? zo niet word ik bijzonder onaangenaam !)

Echt waar, ik heb medelijden met de rokers doordat ze zich zoveel beperkingen opleggen door hun rookgedrag.

Nou ja, het zal wel "spannend" zijn, neem ik aan... :-D

Rechtvaardigheid Nu! 24 juni 2008 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 (Bericht 3522466)
Aan wie roken promoot: ik wens jullie veel kankers toe met een snelle dood tot gevolg...of moet ik liever zeggen: tot een langzame,verstikkende dood tot gevolg:-D

Iemand kanker toewensen doe je niet. Tenzij je Herman Schueremans bent.

De schoofzak 24 juni 2008 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Nu! (Bericht 3525017)
Iemand kanker toewensen doe je niet. Tenzij je Herman Schueremans bent.

Dus promoot je roken niet.

C2C 24 juni 2008 21:57

Rokers sterven gemiddeld 10 jaar vroeger dan niet-rokers.

Weet u hoeveel het kost om een mens boven de 60 jaar, 10 jaar lang van gezondheidszorgen te voorzien? En weet u wat de in Euros uitgedrukte waarde van 10 jaar pensioen betekent?

Reken maar eens uit.

Rokers werken zich eerst te pletter. Om daarna vooral niet van hun pensioen en gezondheidszorgen te genieten - door te sterven.

Rokers vormen wel degelijk de ruggegraat van onze staatsfinancieën.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be