Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   hierover gaat het echt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=107996)

vlijmscherp 20 juni 2008 13:34

hierover gaat het echt

Uitbreiding Brussel levert Franse gemeenschap 132 miljoen euro op
Een uitbreiding van het Brussels gewest met de zes faciliteitengemeenten in de rand rond Brussel zou het Brussels gewest 75 miljoen en de Franse gemeenschap 132 miljoen euro opleveren. Dat blijkt uit een studie die werd uitgevoerd door het studiecentrum van het FDF.

Volgens de studie zouden de inwoners van de faciliteitengemeenten globaal niet gestraft worden door de operatie. In het minst optimistische scenario zou hun fiscale toestand ongewijzigd blijven, luidt het nog.

Daarenboven zou de toepassing van een meer correcte verdeling de personenbelastingen op basis van taal de Franse gemeenschap zo'n 60 miljoen euro per jaar opleveren, blijkt nog uit de studie van het van het studiecentrum Jacques Georgin. (belga/adv)
20/06/08 14u24
bron: demorgen.be

het gaat niet over het laten respecteren van de cultuur van de Franstaligen in de rand, neen het gaat gewoon over geld en niets anders. hier geeft het FDF dat openlijk toe, eindelijk.

toccata 20 juni 2008 13:54

Ik weet niet of we een studie uitgevoerd door het studiecentrum van FDF serieus kunnen nemen eig:?
Zijn er ergens onafhankelijke studies te vinden?

De schoofzak 20 juni 2008 14:24

Ik neem alle studies van het fdf zeer ernstig.

Ik onderschat dan ook nooit mijn vijand.

Nyquist 20 juni 2008 14:26

Taalnationalisme ten top, als men een gegeven als de personenbelasting wil afhankelijk maken van een taal.

Is dit de volgende stap, Franstaligen in Vlaanderen moeten eigenlijk geen belasting meer betalen, omdat deze "meer correct" toebehoren aan hun 'patrie francophone de WalloBrux'?

Jeezes.

Jan Meuleman 20 juni 2008 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3513875)
Uitbreiding Brussel levert Franse gemeenschap 132 miljoen euro op
Een uitbreiding van het Brussels gewest met de zes faciliteitengemeenten in de rand rond Brussel zou het Brussels gewest 75 miljoen en de Franse gemeenschap 132 miljoen euro opleveren. Dat blijkt uit een studie die werd uitgevoerd door het studiecentrum van het FDF.

Volgens de studie zouden de inwoners van de faciliteitengemeenten globaal niet gestraft worden door de operatie. In het minst optimistische scenario zou hun fiscale toestand ongewijzigd blijven, luidt het nog.

Daarenboven zou de toepassing van een meer correcte verdeling de personenbelastingen op basis van taal de Franse gemeenschap zo'n 60 miljoen euro per jaar opleveren, blijkt nog uit de studie van het van het studiecentrum Jacques Georgin. (belga/adv)
20/06/08 14u24
bron: demorgen.be

het gaat niet over het laten respecteren van de cultuur van de Franstaligen in de rand, neen het gaat gewoon over geld en niets anders. hier geeft het FDF dat openlijk toe, eindelijk.

Het gaat bij de franstaligen ALTIJD over geld.

azert 20 juni 2008 16:24

Rudy Aernoudt heeft altijd beweerd dat het geld dat van Vlaanderen naar Wallonië stroomt vooral geld is uit de rand.
Gezien het grote aantal rijke francofonen aldaar is het dus inter-Franstalige solidariteit.

Klopt ook met de werkelijkheid want ondanks de tranferts, is Vlaanderen er zeker niet armer op geworden.

circe 20 juni 2008 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3514214)
Rudy Aernoudt heeft altijd beweerd dat het geld dat van Vlaanderen naar Wallonië stroomt vooral geld is uit de rand.
Gezien het grote aantal rijke francofonen aldaar is het dus inter-Franstalige solidariteit.

Klopt ook met de werkelijkheid want ondanks de tranferts, is Vlaanderen er zeker niet armer op geworden.

dat ze dan toch ineens wat ondernemender zijn en de Rand-franstaligen met alle macht en allerlei soorten voordelen naar Waals Brabant lokken? Moet toch te doen zijn?

Strooi wat met gratis villa-bonnetjes en zo!

-----------------------------------

Och ja! juist! Vanuit Waals Brabant kan je enkel met de helikopter naar brussel geraken, daarom hebben ze die corridor nodig! was ik weeral vergeten.

Stom toch dat ze dat geld waar ze in Strépy een speelgoedbootliftje hebben gebouwd niet gebruikt hebben voor een hangbrug van Waals Brabant naar Brussel hé!

Gwyndion 20 juni 2008 16:37

Jaja, de paar duizend Frnastaligen in de Vlaamse rand betalen al de miljarden die naar Wallonië gaan :lol:.

Jan Meuleman 20 juni 2008 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 3514232)
Jaja, de paar duizend Frnastaligen in de Vlaamse rand betalen al de miljarden die naar Wallonië gaan :lol:.

100 duizend franstaligen betalen 12 miljard. Dat is 120.000 euro per kop. En ze vinden dat normaal zeker.

azert 20 juni 2008 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3514231)
dat ze dan toch ineens wat ondernemender zijn en de Rand-franstaligen met alle macht en allerlei soorten voordelen naar Waals Brabant lokken? Moet toch te doen zijn?

Strooi wat met gratis villa-bonnetjes en zo!

-----------------------------------

Och ja! juist! Vanuit Waals Brabant kan je enkel met de helikopter naar brussel geraken, daarom hebben ze die corridor nodig! was ik weeral vergeten.

Stom toch dat ze dat geld waar ze in Strépy een speelgoedbootliftje hebben gebouwd niet gebruikt hebben voor een hangbrug van Waals Brabant naar Brussel hé!

Het is iemand anders die het zegt en ook een beetje anders:

De transfers naar Wallonië komen vooral uit De Brusselse rand. Maar niet alle Walen genieten evenveel van dat manna. Waals-Brabant draagt zelfs mee af. En ook binnen Vlaanderen zijn er transfers. Dat blijkt uit een nieuwe studie over de Belgische Noord-Zuid-geldstromen.

zie: http://www.trends.be/nl/4-1528-43760...else-rand.html

Gwyndion 20 juni 2008 16:49

Azert ik ben ervan overtuigd dat als eenderd welke econoom factoren weglaat zoals deze heeft egdaan dat je tot eenderd welk resultaat kan komen, probeer nog eens jong.

Jan Meuleman 20 juni 2008 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3514258)
De transfers naar Wallonië komen vooral uit De Brusselse rand.

Daarom hebben ze een corridor nodig.

azert 20 juni 2008 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 3514275)
Azert ik ben ervan overtuigd dat als eenderd welke econoom factoren weglaat zoals deze heeft egdaan dat je tot eenderd welk resultaat kan komen, probeer nog eens jong.

Tussen ervan overtuigd zijn en bewijzen hebben, is er een groot verschil.

stropdrager 20 juni 2008 16:56

Citaat:

Het is iemand anders die het zegt en ook een beetje anders:

De transfers naar Wallonië komen vooral uit De Brusselse rand. Maar niet alle Walen genieten evenveel van dat manna. Waals-Brabant draagt zelfs mee af. En ook binnen Vlaanderen zijn er transfers. Dat blijkt uit een nieuwe studie over de Belgische Noord-Zuid-geldstromen.

zie: http://www.trends.be/nl/4-1528-43760...else-rand.html

Hoera! België is gered.

Gwyndion 20 juni 2008 16:57

Laat me dat herverwoorden, laat alle gegevens weg die niet in jouw kraam passen en je kan alles bewijzen wat ik wil. Beetje zoals de creationisten eigenlijk.

azert 20 juni 2008 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 3514299)
Laat me dat herverwoorden, laat alle gegevens weg die niet in jouw kraam passen en je kan alles bewijzen wat ik wil. Beetje zoals de creationisten eigenlijk.

en nu concreet...

Jan Meuleman 20 juni 2008 17:00

Citaat:

Als dat toch maar inbeelding is dat de transfers uit Vlaanderen komen, waarom mag Vlaanderen dan niet stoppen?

Gwyndion 20 juni 2008 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3514307)
en nu concreet...

Ik houd enkel rekening met het geld dat ik aan 11.11.11 geef, ik geef 100% v/h geld aan 11.11.11 dat 11.11.11 heeft.

Zwartengeel 20 juni 2008 17:51

Citaat:

En ook binnen Vlaanderen zijn er transfers.

"Newsflash!"

DannyS 20 juni 2008 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 3514257)
100 duizend franstaligen betalen 12 miljard. Dat is 120.000 euro per kop. En ze vinden dat normaal zeker.

3 miljard (volgens de VBO) gedeeld door honderdduizend is 30 000.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be