Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Ofwel God bestaat niet ofwel hij is gestoord (https://forum.politics.be/showthread.php?t=108016)

liberalist_NL 20 juni 2008 21:34

Ofwel God bestaat niet ofwel hij is gestoord

Deze passage van onze *ironie* liefhebbende God zette mij weer eens aan het denken.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door God
Wanneer in een van de steden die u van de HEER, uw God, krijgt om u daar te vestigen, het gerucht de ronde doet dat er onder uw volk nietswaardige figuren zijn opgestaan die de andere inwoners van hun stad tot ontrouw hebben aangezet en hen naar andere goden hebben laten overlopen – goden die u onbekend zijn –,
dan moet u navraag doen, een onderzoek instellen en de zaak tot op de bodem uitzoeken. Als blijkt dat het waar is, als onomstotelijk vaststaat dat zoiets afschuwelijks bij u heeft plaatsgevonden, dan moet u de inwoners van die stad ter dood brengen. De hele stad, iedereen die er woont, en alle dieren moeten onvoorwaardelijk aan de HEER worden gewijd en gedood worden.
Deuteronomium 13:13-13:16

God hield toch van ons, ondanks al onze gebreken? Als wij ongelovigen werkelijk ''dwalende schapen'' zijn, dan betekent dat toch niet dat wij verdienen gedood te worden? Een ouder die aanziet dat zijn kind aan de drugs gaat zal zich ongetwijfeld vervreemd van zijn kind voelen, maar er daarom niet minder ervan houden. Ook het feit dat hij hier oproept tot genocide op wélgelovigen die toevallig in die stad wonen verontrust mij.

Als je goed leest zie je ook een aansporing aan kolonisten om massamoord te plegen op inheemse zwartjes die nog nooit van onze liefhebbende, rechtvaardige, vredelievende God gehoord hebben.

Voor mij is deze passage hét bewijs dat God ofwel niet bestaat, of dat het een zieke geest is waar ik zover mogelijk van weg wil blijven.

Johan Bollen 20 juni 2008 21:48

Voor mij is het eerder een bewijs dat diegenen die de bijbel letterlijk nemen gevaarlijke individuen zijn.

The_fat_bloke 20 juni 2008 21:55

JAMAAR, hij heeft zich rond het jaar 0 bedacht, en heeft dan zijn zoon gestuurd om ons dat te komen zeggen.

Andro 20 juni 2008 22:09

Hoe veel mensen heeft God in de Bijbel gedood ?

Paulus 20 juni 2008 23:07

God hoeft de mens geen verantwoording af te leggen.

Paulus.

Animalman 20 juni 2008 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 3515160)

Paulus.

In mijn geloof is het eerder andersom.

The_fat_bloke 20 juni 2008 23:13

Citaat:

Paulus.

Dat is TE gemakkelijk, Paulus.

Svennies 20 juni 2008 23:16

Citaat:

Paulus.

klopt dus, daarom nét daar er door de eeuwen heen miljoenen mensen zijn vermoord die het hele geloof van diezelfde god niet als hun geloof zagen...
Die gozer had momenteel mogen verschijnen als eerste verdachte bij het hooggerechtshof in Den Haag voor de volkerenmoorden die in zijn naam gepleegd zijn....
En zijn volgelingen blijven sowieso ongestaft in s'werelds grootste geloofsgenocide...

Paulus 20 juni 2008 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 3515177)
klopt dus, daarom nét daar er door de eeuwen heen miljoenen mensen zijn vermoord die het hele geloof van diezelfde god niet als hun geloof zagen...
Die gozer had momenteel mogen verschijnen als eerste verdachte bij het hooggerechtshof in Den Haag voor de volkerenmoorden die in zijn naam gepleegd zijn....
En zijn volgelingen blijven sowieso ongestaft in s'werelds grootste geloofsgenocide...

Je zou gelijk hebben als God verantwoordelijk was voor alles wat mensen beweren te doen in Zijn naam.

Maar dat is niet zo.

Paulus.

Andro 20 juni 2008 23:26

Citaat:

Paulus.

Adolf Hitler hoeft de Joden geen verantwoording af te leggen.

Paulus 20 juni 2008 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 3515190)
Adolf Hitler hoeft de Joden geen verantwoording af te leggen.

Toch wel. Het zijn zijn Joden niet.

Paulus.

Andro 20 juni 2008 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 3515197)
Toch wel. Het zijn zijn Joden niet.

Paulus.

?

Jij hebt je niet te bemoeien met Adolf Hitler!

Valt jou euro nog niet ?

Paulus 20 juni 2008 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 3515199)
?

Jij hebt je niet te bemoeien met Adolf Hitler!

Valt jou euro nog niet ?

Ik vrees dat het jouw euro is die niet valt.
Zoals gewoonlijk.

Paulus.

Animalman 20 juni 2008 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 3515201)
Ik vrees dat het jouw euro is die niet valt.
Zoals gewoonlijk.

Paulus.

De mijne wel. Prettig leven nog.

Andro 20 juni 2008 23:48

Kom Paulus je kan beter.

Paulus 20 juni 2008 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 3515209)
Kom Paulus je kan beter.

Inderdaad, maar ik acht het niet nodig.

Paulus.

filosoof 21 juni 2008 01:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 3514957)
Deze passage van onze *ironie* liefhebbende God zette mij weer eens aan het denken.
Deuteronomium 13:13-13:16
God hield toch van ons, ondanks al onze gebreken? Als wij ongelovigen werkelijk ''dwalende schapen'' zijn, dan betekent dat toch niet dat wij verdienen gedood te worden? Een ouder die aanziet dat zijn kind aan de drugs gaat zal zich ongetwijfeld vervreemd van zijn kind voelen, maar er daarom niet minder ervan houden. Ook het feit dat hij hier oproept tot genocide op wélgelovigen die toevallig in die stad wonen verontrust mij.

Als je goed leest zie je ook een aansporing aan kolonisten om massamoord te plegen op inheemse zwartjes die nog nooit van onze liefhebbende, rechtvaardige, vredelievende God gehoord hebben.

Voor mij is deze passage hét bewijs dat God ofwel niet bestaat, of dat het een zieke geest is waar ik zover mogelijk van weg wil blijven.

Je moet niet denken, want dan kan je dwalen, je moet geloven. Goddeloze zondaar!:roll:

Distel 21 juni 2008 07:39

Citaat:

Paulus.

Wat komt dat toch goed uit he?

Paulus 21 juni 2008 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 3515365)
Wat komt dat toch goed uit he?

Net zoals zowat alles bij God hé Distel.

Paulus.

luc154 21 juni 2008 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 3514957)

Integendeel, deze passage toont aan dat Hij een liefdevolle God is en zorg draagt voor Zijn volk door het te beschermen. Maar van wat zal je nu vragen?
Het zou handig zijn als je al iets wist van de toestand van het Joodse volk in de tijd van haar omzwerving in de woestijn.

Het volk van God had net het beloofde land Kanaän verovert. Het had alle volken verdreven die daar voordien woonden. Deze volkeren waren een gruwel in de ogen van God. Zij verbrandden hun eigen kinderen aan afgoden zoals Moloch. Ze verwarmden dan dit grote koperen beeld tot het gloeiend heet werd en legden dan hun levend kind in zijn gloedhete armen waar het levend verbrandde.

God moest zijn volk die daar pas aangekomen was daarvan beschermen. Dus vanop het moment dat er ook maar een hint was dat Gods volk deze god zou gaan aanbidden en ook beginnen zoals deze volkeren, moest er ingegrepen worden. Het zaad moest in de kiem gesmoord worden.

Dus er mocht absoluut geen sprake meer zijn van deze gruwelijke afgoderij.
God heeft Zijn volk een gunst bewezen door alle deze volkeren te laten uitmoorden. Je kunt zelfs ook nog lezen in Gods Woord dat God zelfs de kans gegeven heeft aan deze volkeren om zich te bekeren. Hij gaf hen zelfs 400 jaar.

Zo zie je maar, als je Gods Woord leest in context dat Hij een liefdevolle God is en altijd zal blijven. Het is door een gebrek aan kennis van God dat ze Hem bestempelen als zijnde ziekelijk of gestoord.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be