Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Leraar brandmerkt leerlingen met kruis (https://forum.politics.be/showthread.php?t=108053)

drosophila 21 juni 2008 15:58

Leraar brandmerkt leerlingen met kruis

Jan van den Berghe gespot in Ohio!!!

Een leraar op een middelbare school in Ohio is zo ver gegaan in zijn bekeringsdrift dat hij leerlingen met een kruis heeft gebrandmerkt. Ook onderwees hij de scheppingstheorie tijdens de natuurkundeles en weigerde hij een bijbel en andere religieuze voorwerpen uit zijn klaslokaal te verwijderen. Dat is gebleken uit een extern onderzoek dat naar de docent was ingesteld.

Klacht ingediend
Een week eerder dienden de ouders een aanklacht tegen de leraar in vanwege een kruis dat in de huid van hun kind was gebrand en dat drie of vier weken lang zichtbaar bleef. De school besloot een extern bureau in te huren om de zaak te onderzoeken.

"Fijne leraar"
Een vriend nam het op voor de leraar en zei dat, afgezien van het kruisincident, hij de leerlingen waarden meegeeft die ook bij hen thuis leven. Ook leerlingen hebben de docent aan het onderzoeksteam beschreven als een fijne vent. Een regionale onderwijsfunctionaris zei echter al jarenlang klachten over de man te hebben gehoord.

"Apparaat demonstreren"
De leraar zei dat hij in december bij een aantal leerlingen een 'x', en niet een kruis, op de arm had gezet om de werking van een wetenschappelijk apparaat te demonstreren. Het externe onderzoeksbureau concludeerde uit foto's dat het wel degelijk om een christelijk kruis ging.

bron: website De Morgen

Andro 21 juni 2008 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 3516262)

:lol:
Citaat:

Een leraar op een middelbare school in Ohio is zo ver gegaan in zijn bekeringsdrift dat hij leerlingen met een kruis heeft gebrandmerkt. Ook onderwees hij de scheppingstheorie tijdens de natuurkundeles en weigerde hij een bijbel en andere religieuze voorwerpen uit zijn klaslokaal te verwijderen. Dat is gebleken uit een extern onderzoek dat naar de docent was ingesteld.

Klacht ingediend
Een week eerder dienden de ouders een aanklacht tegen de leraar in vanwege een kruis dat in de huid van hun kind was gebrand en dat drie of vier weken lang zichtbaar bleef. De school besloot een extern bureau in te huren om de zaak te onderzoeken.

"Fijne leraar"
Een vriend nam het op voor de leraar en zei dat, afgezien van het kruisincident, hij de leerlingen waarden meegeeft die ook bij hen thuis leven. Ook leerlingen hebben de docent aan het onderzoeksteam beschreven als een fijne vent. Een regionale onderwijsfunctionaris zei echter al jarenlang klachten over de man te hebben gehoord.

"Apparaat demonstreren"
De leraar zei dat hij in december bij een aantal leerlingen een 'x', en niet een kruis, op de arm had gezet om de werking van een wetenschappelijk apparaat te demonstreren. Het externe onderzoeksbureau concludeerde uit foto's dat het wel degelijk om een christelijk kruis ging.

Welkom in de liefdevolle religieuze wereld.

Distel 21 juni 2008 16:03

Daar zijn kinderen verbrand. De bijbel indachtig moet het volledige Amerikaanse volk nu uitgeroeid worden.

Wautd 21 juni 2008 16:17

En raar maar waar, tot nu toe is hij enkel maar ontslagen ipv naar de gevangenis. Hij zal wel te veel support hebben gehad van zijn mede-fundies, anders zou zoiets geen 11 jaar duren

Andro 21 juni 2008 16:23

Alle religieuze boeken zoals de bijbel, torah, koran... zouden niet aan minderjarigen verkocht mogen worden en moet verzegeld zijn met een stikker die waarschuwt voor de inhoud.

luc154 21 juni 2008 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 3516262)

Klacht ingediend

"Fijne leraar"

"Apparaat demonstreren"

'Er zal zelfs een tijd komen dat iedereen die jullie dood, meent daarmee God te dienen, maar ze doen dat omdat ze de Vader en Mij niet kennen.'
Johannes 16:2-3

Er zullen altijd mensen zijn die de naam van Jezus zullen misbruiken.

Amon_Re 21 juni 2008 16:29

Mag dat dan niet meer?!
Wij atheisten zijn veel te onverdraagzaam dus :(

(/sarcasme)

Geert C 21 juni 2008 16:31

De veralgemening wordt weeral eens niet geschuwd zie ik...

drosophila 21 juni 2008 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc154 (Bericht 3516330)
'Er zal zelfs een tijd komen dat iedereen die jullie dood, meent daarmee God te dienen, maar ze doen dat omdat ze de Vader en Mij niet kennen.'
Johannes 16:2-3

Er zullen altijd mensen zijn die de naam van Jezus zullen misbruiken.

Volgens diezelfde Johannes die u hier citeert, was Jezus zélf niet echt een doetje. Een antisemiet was hij zeker:

Joh. 8:44 zegt Jezus tegen de Joden: "Uw vader is de duivel, en u doet maar al te graag wat uw vader wil. Hij is vanaf het begin een moordenaar geweest. Hij hoort niet bij de waarheid, omdat er geen waarheid in hem is. Wanneer hij liegt, spreekt hij zoals hij is: een aartsleugenaar, de vader van de leugen."

Amon_Re 21 juni 2008 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3516340)

Veralgemenen ligt in onze aard, da's nu eenmaal zo, welke struik zei ook weer 'dat hij niet inzag hoe atheïsten patrioten konden zijn"? Da's ook een vergelijking (van de andere kant dan).

Wat mij stoort in het verhaal van die leerkracht is het feit dat'm niet gestraft is (een ontslag voor het brandmerken van kinderen is geen straf), het waarom laat ik in't midden.

luc154 21 juni 2008 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 3516354)
Volgens diezelfde Johannes die u hier citeert, was Jezus zélf niet echt een doetje. Een antisemiet was hij zeker:

Das raar. Jezus was zelf een semiet. Kan Hij dan tegen Zichzelf zijn.
Citaat:

Joh. 8:44 zegt Jezus tegen de Joden: "Uw vader is de duivel, en u doet maar al te graag wat uw vader wil. Hij is vanaf het begin een moordenaar geweest. Hij hoort niet bij de waarheid, omdat er geen waarheid in hem is. Wanneer hij liegt, spreekt hij zoals hij is: een aartsleugenaar, de vader van de leugen."
Hier spreekt Jezus tot de religieuze leiders die in duisternis verkeren.
Hun vaderen doodden de profeten die God gezonden had. Ze verborgen de waarheid voor het volk van God en Jezus spreekt hen hier berispend en terecht.

Geert C 21 juni 2008 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 3516365)
Veralgemenen ligt in onze aard, da's nu eenmaal zo, welke struik zei ook weer 'dat hij niet inzag hoe atheïsten patrioten konden zijn"? Da's ook een vergelijking (van de andere kant dan).

Wat mij stoort in het verhaal van die leerkracht is het feit dat'm niet gestraft is (een ontslag voor het brandmerken van kinderen is geen straf), het waarom laat ik in't midden.

Wat die fanatici doen is misselijkmakend, maar dat verandert niets aan het feit dat proberen dat te veralgemenen naar alle gelovigen walgelijk is.

drosophila 21 juni 2008 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc154 (Bericht 3516368)
Das raar. Jezus was zelf een semiet. Kan Hij dan tegen Zichzelf zijn.

Bwah, dat lijkt me maar klein bier bij alle andere onwaarschijnlijke eigenschappen van Jezus - drie-eenheid, verrijzenis, over water lopen, de wonderbaarlijke catering, geboren uit een maagd... Tegen zichzelf zijn kan daar nog wel bij zeker?

Citaat:

Hier spreekt Jezus tot de religieuze leiders die in duisternis verkeren.
Hun vaderen doodden de profeten die God gezonden had. Ze verborgen de waarheid voor het volk van God en Jezus spreekt hen hier berispend en terecht.
U gaat volmondig akkoord aan passage in de bijbel die voor zowat alle christelijk geïnspireerde jodenvervolging in de wereldgeschiedenis heeft gezorgd. Waarvan akte. Ik hou wel van opponenten die klaar en duidelijk voor hun ongezouten mening uitkomen.

C uit W 21 juni 2008 16:55

Tiens, ik dacht dat brandplekken iets erger waren dan 3 weekjes.
En waarom mag die mens z'n bijbel niet meedoen naar waar hij wil?

Paulus 21 juni 2008 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3516372)
Wat die fanatici doen is misselijkmakend, maar dat verandert niets aan het feit dat proberen dat te veralgemenen naar alle gelovigen walgelijk is.

Ik vind van niet.

Toen ik op school zat en iemand haalde een joke uit, dan werd heel de klas gestraft als niemand zei wie de dader was.

In 't leger, net hetzelfde.

Op mijn werk net hetzelfde.

Alleen als het over de moslims gaat mag niet veralgemeend worden. Wel, en neem me dat niet kwalijk, ik vind zoals de moslims zelf dergelijke problemen niet aankaarten en maar laten betijen, heb ik weldegelijk het recht om ze allemaal over dezelfde kam te scheren.

Het is aan de moslims zelf om te bewijzen dat ik daarin ongelijk had. En dat kunnen ze best doen door bijvoorbeeld die leeraar streng te straffen.

Helaas, zo blijkt.

Paulus.

Wautd 21 juni 2008 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 3516413)
Tiens, ik dacht dat brandplekken iets erger waren dan 3 weekjes.
En waarom mag die mens z'n bijbel niet meedoen naar waar hij wil?

Stel dat een leraar van uw kinderen tijdens de biologieles, ipv biologie te geven uit de Koran begon te lezen? En lijfstraffen uitdeeld wanneer ze kritiek hebben? Ook geen problemen mee zeker?

Maarja, zolang iemand het iemand van uwzelfde geloof doet is het allemaal minder erg nietwaar?

Andro 21 juni 2008 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3516340)

Neem mij niet kwalijk maar ik heb een broertje dood aan religie, religie is een pest voor de mensheid.

Geert C 21 juni 2008 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 3516430)
Neem mij niet kwalijk maar ik heb een broertje dood aan religie, religie is een pest voor de mensheid.

Allemaal goed en wel, maar dat betekent niet dat alle gelovigen door associatie schuldig zijn aan de daden van die fundamentalisten.

Een overgrote meerderheid van de gelovigen wil zelfs niets te maken hebben met dergelijke fanatiekelingen.

Paulus 21 juni 2008 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3516438)
Allemaal goed en wel, maar dat betekent niet dat alle gelovigen door associatie schuldig zijn aan de daden van die fundamentalisten.

Ik vrees dat uw stelling te moeilijk is voor Andromeda.

Paulus.

Geert C 21 juni 2008 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 3516450)
Ik vrees dat uw stelling te moeilijk is voor Andromeda.

Paulus.

Ik denk persoonlijk van niet. :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be