![]() |
De discussie hieronder is afkomstig uit een discussie over abortus (waar nogal off-topic gegaan werd).
http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=393329#393329 johanvdw Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het marktmechanisme is trouwens niet alleen een zaak van prijs alleen: het heeft ook te maken met de producent (faam, herkomst, geschiedenis), kwaliteit van het product, dienstverlening... |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik verkies een product van een Vlaamse ondernemer. Liever ga ik ook bij een Vlaamse winkelier, zo die maar kwaliteitsvolle producten aanbiedt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ging deze topic niet over abortus?!
|
Citaat:
|
Dus als wij enkel bij de vlamingen gaan kopen drijven we de andere bevolkingsgroep de armoede in.Wat doet dan die andere bevolkingsgroep met onze zelfstandige denk je.Ze komen massaal naar ons land , jagen ons weg, openen overal hun eigen winkeltjes zowel bakkerij als beenhouwer als kleding zelfs hun moskee.Doordat hun eigen bevolkingsgroep in hun eigen winkels kopen drijven ze wel onze bevolkingsgroep de armoede in.Ze palmen ieder vrijkomend pand in en verbouwen het naar hun wensen.Sluit al die winkels van hen en je zal is zien hoe onze zelfstandige terug openbloeien.De winkels die dan nu hun kop nog boven water houden die worden dan nog beroofd.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien, onze zelfstandigen verdwijnen toch, tvv de shoppingcentra en supermarkten, waar de Vlamingen blijkbaar veel liever gaan winkelen. En als ze dat liever doen, dan is dat een goede zaak. |
Citaat:
|
Citaat:
Persoonlijk vind ik het een beetje dwaas om enkel bij Vlamingen te kopen (waar zou ik anders mijn kebab moeten gaan halen?), bij mij primeert nog altijd de prijs/kwaliteit verhouding. Maar als dat uw keuze is: wie ben ik om daar tegen in te gaan? |
Citaat:
Omdat ze geloven dat dat goed is voor onze economie. Als ze dat hard genoeg geloven is het nog waar ook. |
Op zich maakt het helemaal niet uit waar, laat staan waarom, mensen hun producten kopen. De vraag is echter wel of het een politicus zijn taak is om mensen aan te raden, te adviseren of aan te moedigen om in ene of gene winkel zijn aankopen te doen!?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be