Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße
(Bericht 3520865)
Waarom zou ik moeten betalen van anderen hun of Uw persoonlijke ziektes?
|
U vergelijkt geloven met een ziekte? Dat is dan voor uw rekening...
Sinds wanneer is een ziekte een persoonlijke, morele keuze? De zieke kiest niet voor een ziekte, de mensen die elke zondag nog naar de mis gaan, die kiezen daar wel voor.
Citaat:
(Bericht 3520865)
Hun kinderen? Deze extreem-individualistische vorm van redeneren is vooral gebaseerd op grenzeloos egoïsme en veel hypocrisie.
|
Een persoonlijke keuze is per definitie een keuze van het individu. En de levensbeschouwing is een individuele keuze. Als dan ten gevolge van die persoonlijke levensbeschouwing anderen, die geen medezeggenschap hadden over die morele keuze, gedwongen worden om bij te dragen tot het financieren van die keuze, dan vraag ik me af of je de betekenis van egoïsme wel begrijpt.
Citaat:
(Bericht 3520865)
Bovendien is de uitwerking ervan nogal pervers want in feite kan je dan even goed alle belastingen afschaffen. De politie reageert dan alleen nog maar op oproepen van mensen die betaald hebben, bijvoorbeeld.
|
naast de kwestie. Omdat ik tegen het financieren van uw individuele geloofsovertuiging ben, ben ik libertarier? Nogal simplistisch..
Citaat:
(Bericht 3520865)
Het is toch echt te zot voor woorden. Vooral omdat de Kerk een piepklein bedrag ontvangt
|
Piepklein of niet, U wil iemand anders blijven dwingen om te betalen voor Uw levensbeschouwing.
Citaat:
(Bericht 3520865)
Een non-argument gelet op het feit dat het geld voor alle partijen nog steeds van de overheid komt en niet louter op basis van vrijwillige giften waarvan hier sprake is.
|
Politici dienen verantwoording af te leggen aan hun financiers. Ik heb liever niet dat in duistere achterkamertjes beslissingen worden genomen die U en mij aanbelangen, maar die eigenlijk genomen worden ten voordele van de industriële broodheren met hun eigen agenda.
|