![]() |
De Vlamingen hebben blijkbaar aan zichzelf genoeg.
De laatste tijd lees/hoor je in de media meer en meer:
- Veel Vlamingen hebben lak aan de Nederlandse taalnorm en zullen zelf wel bepalen wat de algemeen Nederlands is. - Franstaligen en soms zelfs Brussel hebben we niet meer nodig. We trekken zelf wel onze plan. Komt daarbij nog dat er blijkbaar niet genoeg Vlamingen deelnemen aan internationale uitwisselingen zoals Erasmus. En ook dat de Vlamingen graag zo dicht mogelijk bij huis sturen. In deze globaliserende wereld volgen de Vlamingen blijkbaar de omgekeerde trend en hebben ze klaarblijkelijk aan zichzelf genoeg. |
Is eerder een uiting van individualisme denk ik...
|
Citaat:
|
Heeft in ieder geval niks te maken met een wij-gevoel...
|
er is geen globaliserende wereld. Er is een globaliserende economie die mensen terugdringt op zichzelf.
|
Citaat:
|
Citaat:
Je hebt zeker al 3 soorten flaminganten: 1) zij die streven voor VL desnoods zonder Brussel. 2) Zij die streven voor VL maar zeker met behoud van Brussel. 3) Zij die streven naar VL+NL. |
2
|
Een land is niet meer dan een bestuursentiteit. Aangezien dit land geen fatsoenlijk bestuur meer kan organiseren op deze manier, moet er een andere bestuursvorm komen. In eerste plaats kan dat confederalisme zijn, aangezien de overige structuren getoond hebben niet te werken, willen de Francophonen dat niet, dan moet er maar onafhankelijkheid komen.
Bij confederalisme kan er, voor mijn part, een uitnodiging gestuurd worden naar Luxemburg-stad en Den Haag/Amsterdam met de vraag mee deel uit te maken van de confederatie. Dat heeft niks met "navelstaarderij" of ik weet niet wat, te maken. Ik wil een fatsoenlijk bestuursrendement. Met een open visier naar de buitenwereld mét solidariteit. Maar je moet toch niet in één land wonen met iemand, opdat je er solidair mee kunt zijn. Als dat toch het geval is, misschien toch Kongo weer annexeren? |
Misschien kan het azertyklavier eens opgeven waarom de Franstaligen blijkbaar aan zichzelf niet genoeg hebben en dus aan de Vlaming willen blijven hangen...
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ja, dan zullen ze eindelijk hun armoedige hutjes kunnen verlaten ;- ( en eens een boterham met echte boter kunnen eten |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hier wilde hij het centrum nog aan banden leggen: http://yelloman1.blogspot.com/2007/1...ke-kansen.html |
Citaat:
Zou interessant zijn want de eee pc is goedkoper in Frankrijk. ![]() |
Citaat:
![]() svp... vanwege een koppige, domme Waalse profiteur... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be