Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Te koop aangeboden... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=108168)

Kim 23 juni 2008 19:27

Te koop aangeboden...

Beste medeforummers,

Ik doe weer een aantal boeken (en een softwarepakket) van de hand. Alles is in perfecte staat, de prijs valt overeen te komen per pb. :)

Aanbod:

- De kunst van dromen: van Freud tot nu toe, alles wat we nu weten over het fenomeen dromen (bijdragen van: C.G. Jung, F. Bordewijk, Erich Fromm, Susan Sontag, Michael Ende, Bruce Chatwin, Michel Jouvet).

- Breek de stilte: een burgerlijk standpunt van Belgische intellectuelen van Maghrebijnse afkomst over de gebeurtenissen sinds 11 september 2001 (Hassan Bousetta).

- De geuren van het verwerpelijke (Hugo Bousset).

- Voor rubber en ivoor: Leopld II en de ophanging van Stokes (Daniel Vangroenweghe).

Softwarepakket:

Een softwarepakket om je eigen website te maken. Nooit gebruikt wegens een blog en het pakket zit nog compleet in de verpakking met de prijs op. De prijs bedroeg destijds 199 euro (staat er zelfs nog op, komt van Fnac :-)). Enfin, ik moet er geen 199 euro voor hebben dus bij enige interesse, stuur me gerust een pb met voorstel.

Even praktisch: ik wil gerust boeken e.d. opsturen en als de verzendingskosten meevallen, neem ik ze voor mijn rekening.

Laat me maar iets weten! :)

manta 23 juni 2008 19:29

Sorry Kim , kan er ni echt iets mee doen ..

Maar toch , over wat gaat den deze :
Citaat:

- De geuren van het verwerpelijke (Hugo Bousset).
Klinkt nu wel leerzaam ... :mrgreen:

Kim 23 juni 2008 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 3521718)
Maar toch , over wat gaat den deze : de geuren van het verwerpelijke

Klinkt nu wel leerzaam ... :mrgreen:

In De geuren van het verwerpelijke staat het abjecte centraal. Het abjecte manifesteert zich in destructie, psychose, ontketening, marginalisering, castratie, masochisme, lichamelijke secreties, perversie, catastrofe, extase. Ook kinderlijke, intuïtieve en muzikale kwaliteiten van de taal zijn ermee verbonden. Hoe structuur, wet, ruimte en tijd moeten wijken voor een ongeremde uitdijing van het abjecte, en hoe dat abjecte alleen door het sublieme wordt ingebed - dat onderzoekt Hugo Bousset in romans van onder anderen Aristide von Bienefeldt, Georges Bataille, Thomas Rosenboom, Don DeLillo, Jonathan Franzen, Leon de Winter, Douglas Coupland, André Brink, David Van Reybrouck, Italo Calvino, Pol Hoste en Lucas Hüsgen.
Op het einde van zijn boek toont Bousset hoe zijn veelbesproken enthousiasme kan omslaan in afkeer en haat, als de geuren van het verwerpelijke worden verjaagd door de stank van de banaliteit.

Quotes
‘Lezen, met name romans lezen, is voor Bousset ritselen door de literatuurgeschiedenis. Schrijven over literatuur is zoiets als terugritselen. Op eigen, eigenzinnige wijze,’ - Rob van Erkelens in De Groene Amsterdammer

‘Deze bundel bevat veel interessante inzichten en is met veel verve en inzet geschreven,’ - Bart Vervaeck in De Morgen

Animalman 23 juni 2008 19:31

[slijmbalmodus]In feite zouden die dingen zelfs een enorme waardestijging moeten hebben omdat ze ooit van Kim zijn geweest...[/slijmbalmodus];-)

Kim 23 juni 2008 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Animalman (Bericht 3521729)
[slijmbalmodus]In feite zouden die dingen zelfs een enorme waardestijging moeten hebben omdat ze ooit van Kim zijn geweest...[/slijmbalmodus];-)

:-D

Kijk, dat is tenminste nog eens een marketingstrategie! ;-)

PollyCorrect 23 juni 2008 19:33

ooit van freecycle.com gehoord?

Als ik mijn grote kuis doe dan zet ik daar dingen op. Zelfs een vaatwasmachine.

Kim 23 juni 2008 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3521738)
ooit van freecycle.com gehoord?

Nee

Citaat:

Als ik mijn grote kuis doe dan zet ik daar dingen op. Zelfs een vaatwasmachine.
Mjah, ik heb dit al vaker via het forum gedaan (en ik ben niet de enige) en op die manier zijn we telkens tot een hele schappelijke prijs gekomen. :)

lombas 23 juni 2008 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3521750)
Mjah, ik heb dit al vaker via het forum gedaan (en ik ben niet de enige) en op die manier zijn we telkens tot een hele schappelijke prijs gekomen. :)

En ze rekent dóór hoor mensen, ik spreek uit ervaring.

:-P

PollyCorrect 23 juni 2008 19:37

Schappelijke prijs is leuk - doch freecycle is totaal gratis.

Enige voorwaarde is meestal dat men de spullen komt halen. Heb zo ook al meubelen weggedaan, en andere meubelen gekregen. ;-)

En zelfs twee nieuwe/gebroken huishoudens in één klap laten hermeubelen.

Kim 23 juni 2008 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3521767)
Schappelijke prijs is leuk - doch freecycle totaal gratis.

Dat is leuk maar dan kan ik evengoed een tweedehandswinkel binnenstappen of zo. Via deze weg is de kans groot dat je boeken e.d. bij iemand terechtkomen die je ook kent en dat is toch wel leuker, te weten dat je iemand blij hebt gemaakt. :)

Kim 23 juni 2008 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3521764)
En ze rekent dóór hoor mensen, ik spreek uit ervaring.

:-P

:mrgreen:

Kazan 23 juni 2008 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3521728)
In De geuren van het verwerpelijke staat het abjecte centraal. Het abjecte manifesteert zich in destructie, psychose, ontketening, marginalisering, castratie, masochisme, lichamelijke secreties, perversie, catastrofe, extase. Ook kinderlijke, intuïtieve en muzikale kwaliteiten van de taal zijn ermee verbonden. Hoe structuur, wet, ruimte en tijd moeten wijken voor een ongeremde uitdijing van het abjecte, en hoe dat abjecte alleen door het sublieme wordt ingebed - dat onderzoekt Hugo Bousset in romans van onder anderen Aristide von Bienefeldt, Georges Bataille, Thomas Rosenboom, Don DeLillo, Jonathan Franzen, Leon de Winter, Douglas Coupland, André Brink, David Van Reybrouck, Italo Calvino, Pol Hoste en Lucas Hüsgen.
Op het einde van zijn boek toont Bousset hoe zijn veelbesproken enthousiasme kan omslaan in afkeer en haat, als de geuren van het verwerpelijke worden verjaagd door de stank van de banaliteit.

Quotes
‘Lezen, met name romans lezen, is voor Bousset ritselen door de literatuurgeschiedenis. Schrijven over literatuur is zoiets als terugritselen. Op eigen, eigenzinnige wijze,’ - Rob van Erkelens in De Groene Amsterdammer

‘Deze bundel bevat veel interessante inzichten en is met veel verve en inzet geschreven,’ - Bart Vervaeck in De Morgen

Zoveel moeilijke woorden :?

Kim 23 juni 2008 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kazan (Bericht 3521790)
Zoveel moeilijke woorden :?

Er is een reden waarom ik het wegdoe. ;)

MaGNiFiCaT 23 juni 2008 23:18

Ik bied €50 voor je softwarepakket.:-)

Jaani_Dushman 23 juni 2008 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3521703)
- Voor rubber en ivoor: Leopld II en de ophanging van Stokes (Daniel Vangroenweghe).

Deze interesseert mij wel.

En onthou het: bij de afgesproken prijs hoort ook een Kasteelbiertje. ;-)

FDM 23 juni 2008 23:27

cd : Norton voor mac os9 in't'frans , 1 euro ( 9 stuks aanwezig )

Derk de Tweede 24 juni 2008 07:59

Voor 20 Euro is tie van jou:

http://www.marktplaats.nl/index.php?...7ef37e6%23bids

Anna List 24 juni 2008 08:18

zou je die niet houden voor je bib, Kim ? :mrgreen:

vond je het een interessant boek ?

Kim 24 juni 2008 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3522883)

zou je die niet houden voor je bib, Kim ? :mrgreen:

vond je het een interessant boek ?

Het boek voldeed niet echt aan m'n verwachtingen, maar dat is uiteraard persoonlijk. Het is een goed boek, daar niet van, maar ik had niet het gevoel iets "nieuw" te lezen of zo.

Kim 24 juni 2008 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3522591)
Deze interesseert mij wel.

En onthou het: bij de afgesproken prijs hoort ook een Kasteelbiertje. ;-)

:-D

Ik stuur je een pb ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be