![]() |
'Biobrandstoffen jagen 30 miljoen mensen in armoede'
dank u SPA
de kleine Tobback is in geen velden meer te bekennen: waarom toch, Oh waarom toch?? pompompom |
30 miljoen? Ik denk dat je daar nog een 0 mag achter zetten.
|
De Sp.a bestrijdt armoede...
|
Hoeveel mensen zou de dure olie in de armoede jagen?
|
conclussie:
De speculatie op OLIE jaagt de voedingsprijzen de hoogte in. |
Citaat:
|
Een tijdje geleden waren biobrandstoffen politiek correct (goed voor het milieu!) en nu weer niet (stijgende voedselprijzen!). En Kathleen Mijn-kop-staat-los draait natuurlijk mee met de poco mode. Spijtig voor de boeren en hun investeringen maar dat heb je met een sos.
|
Citaat:
|
Ik sluit me aan bij verschillende mensen op deze thread..
Het is de dure OLIE die de miserie veroorzaakt Maar we kunnen daarop alleen maar reageren met "rijdt vooruit en zie niet om"...de teerlingen zijn al geworpen in de business.... |
Eigenaardig, want als je alle cijfers van de NGO's naast elkaar legt, van de mensen die door dit of dat in de armoede zijn gekomen, kom je aan een wereldbevolking van 24miljard mensen.
En ja, waarschijnlijk zullen er mensen in de armoede komen door de biobrandstoffen. De vraag is echter, hoeveel mensen komen er nu uit de armoede en ellende dankzij de biobrandstoffen. Boeren uit de derdewereldlanden, zien nu plots de prijzen voor hun gewassen stijgen en winst opbrengen, terwijl ze 5jaar geleden hun gewassen nog niet aan de straatstenen kwijt konden, door de dumpingsproducten vanuit het westen. Mensen die vroeger bijna gratis voor de landbouwers uit de derdewereldlanden moesten werkenom te overleven, zie nu plots een mogelijkheid om een deftig loon te verdienen en zich deftig te voeden. Aan alles zijn immers voor en nadelen, ook aan de biobrandstoffen. |
Binnenkort gaan de mensen weer hout sprokkelen. Let erop.
|
Citaat:
De vraag naar hout neemt toe. Men gaat zelfs over op systemen zoals houtpellets. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het fundement van de miserie in vele derde-wereldlanden is/was de rampzalige toestand van de landbouw,de vrijwel onmogelijkheid van de enorme boerenbevolking om uit hun harde wroeten een menswaardig bestaan op te bouwen.... Zoals al eerder in deze thread aangegeven : nu ligt een kans voor open doel! Ik bedenk me meer en meer dat de "hulpindustrie",op een erg perverse wijze,eigenlijk niet wil dat de landbouw in de derde wereld ZICHZELF uit de impasse helpt.. "De Markt" biedt momenteel een gigantische kans en iets ongekends : STIJGENDE prijzen voor basis-landbouwproduktien.... Overigens komen van alle continenten berichten omtrent de UITBREIDING van de produktie-arealen... Als "de banken" in iets "verstandig" geld steken is het juist wel in deze business zeker :? |
Citaat:
Welke privé-landeigenaar durft weer naar een volgende generatie toe te denken en een deel van zijn grond te beplanten met eik/beuk/...noem maar op... Binnen 50 jaar staat daar een waanzinnig groot bedrag bij elkaar gegroeid... In de tussentijd kan een soort "boscamping" uitgebaat worden :-D *idee!* |
Citaat:
Komkom, alsof er geen speculatie achterzit. Ik heb gehoord dat de traders, maar 5% van hun aankopen contant moeten betalen en dat rest pas laat achteraf verrekend wordt, dat tegenover het feit dat normaliter dit percentage 50 is....zegt genoeg. Denk dat het er ook iets mee te maken heeft dat de overheid wil voorkomen dat de pensioenfondsen in het rood gaan en de mensen hun additioneel pensioen (en de latere inkomsten van de overheid) in het niet verdwijnen. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar niet in de derde wereldlanden. Daar maken die prijzen niets uit, want het meeste dat zij vroeger en nu konden en kunnen betalen en verkrijgen, is de afval die de Westerling niet wil. Voor de meeste derdewereldlanden maakt de stijgende prijzen van graan, maïs, palmolie, olijfolie gewoon niets uit, want zij konden deze producten nog NOOIT kopen. Voor deze mensen en landen zijn de prijsstijgingen dus een zegen, want ze kunnen er eindelijk aan verdienen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be