Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Betalen Voor Vlaemsche Brol-tv (https://forum.politics.be/showthread.php?t=10829)

Hans1 21 maart 2004 21:26

Ik heb deze avond per ongeluk een "amusements-"programma gezien op de Vlaemsche televisie (TV1). Het werd gepresenteerd door een type die zichzelf heel grappig acht. Ik geloof dat het Vanaudenhove was. Maar ik ben geen Vlaming, maar een Brabander, dus ik weet dat allemaal niet zo goed ('t is ook niet mijn TV, maar ze doen er mij wel voor betalen).

Het ging in dat programma over godsdiensten en bijgeloof. Voortdurend werden er statistieken over Vlamingen gegeven. De Vlaming denkt dit of dat. Van de Limburgers, Brabanders en de andere Belgen geen woord. Ik vraag me zelfs af waar ze hun idiote statistieken vandaan halen.

En dan was er de mop van de avond of iets dat ervoor moest doorgaan: enkele minuten spotten met de Joden, de christenen en de islamieten. Als het dan nog grappig en subtiel was, zou ik zeggen, mooi gedaan, er mag ook eens gelachen worden. Maar nee, 't was op z'n boertig Vlaams met veel geschreeuw en wansmakelijk gedoe. Het Vlaams Blok zal vooral blij zijn geweest met de gesluierde vrouw die zich begon kwaad te maken.

WALGELIJK !

Arme Vlaemsche televisie waarvoor wij betalen. Afschaffen die troep !

Jan van den Berghe 21 maart 2004 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik geloof dat het Vanaudenhove was. Maar ik ben geen Vlaming, maar een Brabander, dus ik weet dat allemaal niet zo goed ('t is ook niet mijn TV, maar ze doen er mij wel voor betalen).

Is Vanaudenhove van een Vlaming? Hoe weet u dat dan? Eerst zegt u dat u hem niet kent, maar blijkbaar weet u wel meer over die man...

Jan van den Berghe 21 maart 2004 21:29

Citaat:

Het Vlaams Blok zal vooral blij zijn geweest met de gesluierde vrouw die zich begon kwaad te maken.

Ik vond het alvast niet geslaagd. Mis, waarde voorzitter voor het leven en Grote Leider.

Raf 21 maart 2004 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:

Ik geloof dat het Vanaudenhove was. Maar ik ben geen Vlaming, maar een Brabander, dus ik weet dat allemaal niet zo goed ('t is ook niet mijn TV, maar ze doen er mij wel voor betalen).

Is Vanaudenhove van een Vlaming? Hoe weet u dat dan? Eerst zegt u dat u hem niet kent, maar blijkbaar weet u wel meer over die man...

Hij is een Leuvenaar, dus helemaal geen Vlaming, maar een Brabander...

Jan van den Berghe 21 maart 2004 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf

Eens het woordenboek openslaan. Het juiste woord voor een inwoner van de provincies Oost- en West-Vlaanderen is een Vlaanderaar.

Hans1 21 maart 2004 21:30

Hij beschouwt zich blijkbaar als een "Vlaming". Zijn goed recht, maar hij moet het belastinggeld van de Belgen niet verspillen aan zulke wansmakelijke TV.

Jan van den Berghe 21 maart 2004 21:31

Citaat:

Hij beschouwt zich blijkbaar als een "Vlaming". Zijn goed recht, maar hij moet het belastinggeld van de Belgen niet verspillen aan zulke wansmakelijke TV.

Dat vind ik ook. De tijd dat onze Vlaamse tv het volk verhief, is al een tijdje achter de rug.

Vlaanderen Boven 21 maart 2004 21:34

Dit stuk zou zeer geslaagd zijn als satire :lol:

Jammer genoeg is het dat niet...

Raf 21 maart 2004 21:34

Citaat:

Citaat:

Eens het woordenboek openslaan. Het juiste woord voor een inwoner van de provincies Oost- en West-Vlaanderen is een Vlaanderaar.

In welk woordenboek? In het Groot Woordenboek van het Schoon Vloms?
De online Van Dale kent in ieder geval geen Vlaanderaar en trouwens ook geen Vlaming...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Van Dale on line
U hebt gezocht op vlaming:

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.

Hans1 21 maart 2004 21:36

Och, die mensen leven nog in 1302. Je moet dat begrijpen.

querty 21 maart 2004 21:37

Citaat:

Citaat:

In welk woordenboek? In het Groot Woordenboek van het Schoon Vloms?
De online Van Dale kent in ieder geval geen Vlaanderaar en trouwens ook geen Vlaming...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Van Dale on line
U hebt gezocht op vlaming:

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.

Dus Vlamingen hebben geen bestaansrecht. Goed dat we dat weten. :lol:

zorroaster 21 maart 2004 21:38

Citaat:

Haha, hilarisch! Vanoudenhove noemde zich onlangs in Humo nog een belgicist!!! En nu wordt hij hier als een vertegenwoordiger van het gehate "Vlaemsch-nationalisme" gebrandmerkt door Hans... :P
Maar zo verfijnd werkt de inquisitie van de BUB-opperzot helaas niet. Nu had je eens een potentieële kiezer, ga je die ook al schofferen. Wat is hij toch slim...

Vlaanderen Boven 21 maart 2004 21:38

Citaat:

Zegt degene die het bestaan van Vlaanderen (en nee niet Oost- en West-) ontkent!

Jan van den Berghe 21 maart 2004 21:39

Citaat:

Ooit gehoord over de Dikke Van Dale?

Vlaanderen Boven 21 maart 2004 21:40

Citaat:

Citaat:

Aah, ook een revisionist?

Raf 21 maart 2004 21:41

Citaat:

Citaat:

Die heb ik niet in mijn bezit. Ik kan alleen nakijken in de on line Van Dale, en die zegt dat Vlamingen en Vlaanderaars niet bestaan :wink:

Hans1 21 maart 2004 21:41

Vanoudenhove een belgicist? Nou moe, dan is Schiltz ook een belgicist. :wink:

Jan van den Berghe 21 maart 2004 21:43

Citaat:

Citaat:

Die heb ik niet in mijn bezit. Ik kan alleen nakijken in de on line Van Dale, en die zegt dat Vlamingen en Vlaanderaars niet bestaan :wink:

Eén deel tegenover drie dikkere delen... Denkt u nu echt dat alle woorden in dat ene deel zijn gepropt? Zelfs in de drie delen van Van Dale staan niet alle woorden. Daar hebben we dan het Groot Woordenboek der Nederlandse Taal voor (meer dan dertig delen).

Hans1 21 maart 2004 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Citaat:

Zegt degene die het bestaan van Vlaanderen (en nee niet Oost- en West-) ontkent!

Misschien hebt u niet goed opgelet in de aardrijkskundeles, maar West- en Oost-Vlaanderen zijn nog steeds twee Belgische provincies met een provincieraad, een bestendige deputatie en een gouverneur. En als het een beetje meezit, straks met heel wat meer bevoegdheden.

Raf 21 maart 2004 21:44

Citaat:

Citaat:

Eén deel tegenover drie dikkere delen... Denkt u nu echt dat alle woorden in dat ene deel zijn gepropt? Zelfs in de drie delen van Van Dale staan niet alle woorden. Daar hebben we dan het Groot Woordenboek der Nederlandse Taal voor (meer dan dertig delen).

Dat kan allemaal goed zijn, maar ik kan jouw bewering alleen checken in de on line Van Dale en die zegt onomwonden dat Vlamingen en Vlaanderaars niet bestaan 8)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be