![]() |
Bij welke staatsvorm ligt uw passie?
Correctie, de eerste keuzemogelijkheid moet zijn: Unitairist |
federalist dat is het huidige belgie ofzo? Zonder doorbraak in BHV?
|
Vlaanderen onafhankelijk, mogelijk in confederatie met NL en zelfs Wallonië indien interessante voorwaarden.
|
De meest realistische optie om Belgie nog een lange toekomst te geven ,lijkt mij een conferatie:
Drie deelstaten, Vlaanderen ,Brussel en Wallonie ,die een aantal zaken zoals bijv. economie, defensie, veiligheid ,klimaat, energie, gemeenschappelijk blijven doen. Mijn persoonlijke voorkeur is, in de toekomst" de Verenigde Nederlanden" ,eventueel in Benelux-verband ,als het over Europese zaken gaat. |
Citaat:
Zo te zien, zakt het percentage Belgicisten opzienbarend. |
Realist en je m'en foutist.
Realist omdat als België splitst, is het binnen 10 jaar. Je m'en foutist omdat ik niet meer in België binnen 10 jaar zal zijn. Het lot van België zal dus niet meer mijn probleem zijn. Als ik België verlaat, verhuis ik dan naar Frankrijk : iedereen spreekt er Frans. Communautaire problemen dus opgelost. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Uit Wikipedia |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
En je zou geen leegloop van Wallonnie krijgen, want veel Nederlanders, Vlamingen en Duitsers zouden er met plezier gaan wonen en een deftige goed draaiende economische regio van maken. En ook Frankrijk maakt geen problemen, want daar staat men te roepen om mensen die in de afgelegen dorpen willen wonen. Hoewel in de mensen juist gaan lopen omdat er geen werk is en men er geen economische loopbaan kan opbouwen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be