Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Veel Marokkanen zijn anti-multicultureel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=10836)

Thomas 21 maart 2004 22:37

In mijn contacten met Marokkaanse jongeren merk ik dat zij zichzelf niet direct zien als slachtoffer van een dreigend extreem rechts of Vlaams blok. Zouden zij kunnen, dan zouden voor deze partij of een andere oppositiepartij stemmen.
Veel van die Marokkaanse gasten delen immers dezelfde visie op vlak van nationalisme, gezinswaarden en familiale waarden, harde aanpak, autoritarisme, anti-homo, anti-anders... en vreemd genoeg: anti-multi-cultureel.

Daarentegen wel vechtend om de eigen nationale, religieuze en culturele waarden mee op de voorgrond te plaatsen.
Veel Marokaanse migranten distantieren zich bv. openlijk van nieuwkomers, zigeuners, Congolezen, homo's en ander minderheidsgroepen in onze samenleving.

De linkse verdedigers van de multi-cultuur botsen ook hier vaak op onbegrip.

circe 21 maart 2004 22:52

och... bij Thomas begint het licht ook al te dagen....

Alvader 22 maart 2004 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe
och... bij Thomas begint het licht ook al te dagen....

Inderdaad

Thomas 22 maart 2004 20:20

Omdat ik consequent links en multi-cultureel blijf...
Maw omdat ik een fervent voorstander wil blijven van linkse waarden en de multi-culturele visie.
Ik geloof dat binnen elke gemeenschap Vlaamsblokachtigen rondlopen. En mochten de Marokanen, die ik heb aangesproken, gewoon een blanke huid hebben gehand en Vlaams hebben gesproken, zouden zij extreem-rechts of cd en v gestemd hebben.
Tegen mijn winkel dus.

Alvader 22 maart 2004 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Maw omdat ik een fervent voorstander wil blijven van linkse waarden en de multi-culturele visie.
Ik geloof dat binnen elke gemeenschap Vlaamsblokachtigen rondlopen. En mochten de Marokanen, die ik heb aangesproken, gewoon een blanke huid hebben gehand en Vlaams hebben gesproken, zouden zij extreem-rechts of cd en v gestemd hebben.
Tegen mijn winkel dus.

Bwah ja, "Utopia" is een mooi boek.

Darwin 22 maart 2004 21:14

Citaat:

In mijn contacten met Marokkaanse jongeren merk ik dat zij zichzelf niet direct zien als slachtoffer van een dreigend extreem rechts of Vlaams blok. Zouden zij kunnen, dan zouden voor deze partij of een andere oppositiepartij stemmen.
Veel van die Marokkaanse gasten delen immers dezelfde visie op vlak van nationalisme, gezinswaarden en familiale waarden, harde aanpak, autoritarisme, anti-homo, anti-anders... en vreemd genoeg: anti-multi-cultureel.

Daarentegen wel vechtend om de eigen nationale, religieuze en culturele waarden mee op de voorgrond te plaatsen.
Veel Marokaanse migranten distantieren zich bv. openlijk van nieuwkomers, zigeuners, Congolezen, homo's en ander minderheidsgroepen in onze samenleving.

De linkse verdedigers van de multi-cultuur botsen ook hier vaak op onbegrip.

Ontroerend eerlijke bekentenis.

Nu maar wachten tot de logische bom in Thomas' hoofd tot ontploffing komt. :wink:

Werkslaaf 22 maart 2004 22:57

Och die linkse rakkers willen alleen hùn kleine visietje erdoor duwen en willen gewoon niet weten dat het nooit maar dan ook nooit zal werken.

Kijk naar het voormalige joegoslavië, kijk naar israel en palestina, kijk naar de VS... overal waar er moslims zijn is het oorlog, terreur, zelfs in Turkije (die het dan nog in hun hoofd krijgen zich te wille naansluite nbij de EU) respecteren ze de mensenrechten niet en onderdrukken ze een minderheidsbevolking.

Dat die linkse rakkers dat willen realiseren, dat ze dat dan doen op een onbewoond eiland, maar stort niet een gans land mee in ongeluk. Waar de Vlaming zo hard voor heeft gewerkt maakt links totaal stuk.

Doe zo verder jongens, maar wees niet te fier over blindelings een ideaal najagen, want dat is niets om fier over te zijn. Dat is gewoon dom egoïstisch.

Thomas 24 maart 2004 20:12

Ik had het hier enkel over sommige Marokkaanse jongeren die ik bevraagd heb. Als je daaruit afleidt dat iets over zijn totaliteit mislukt is, geef je de hoop snel op. Dat zegt wel veel over hoe je in het dagelijks leven omgaat met dingen. Je geeft veel te snel op.

Kristof Miele 1 april 2004 11:58

Citaat:

Tegen mijn winkel dus.

Dat linkse multikulgedoe gaat nog in uw gezicht ontploffen. Sommigen hebben nu eenmaal heel wat nodig om in te zien dat dat domme systeempje niet werkt en voor geen van beide groepen goed is (Westerlingen en moslims).

jan hyoens 1 april 2004 13:46

Citaat:

Ik had het hier enkel over sommige Marokkaanse jongeren die ik bevraagd heb. Als je daaruit afleidt dat iets over zijn totaliteit mislukt is, geef je de hoop snel op. Dat zegt wel veel over hoe je in het dagelijks leven omgaat met dingen. Je geeft veel te snel op.

hoop doet leven! :roll:

Raven 1 april 2004 17:26

Men hoeft geen Marrokaan te zijn om die multi-culturele samenleving van Belgen te willen uitkotsen.

Als er twee bevolkingsgroepen zijn die elkaar goed begrijpen dan zijn het net ...... ja ja, rechtste extremisten en allochtonen. Heb ik gemerkt in de dagen dat het AEL nog een forum had. Linkse PVDA'ers werden letterlijk weggepest op alle mogelijke manieren als ze met die multiculgedachtes afkwamen, en toen hadden die twee groepen een zogezegde "alliantie".

Je noemt de verbanden zelf op. Harde repressie op criminaliteit, respect voor nationaliteit en cultuur, enz.

En multi-cultuur? Als "vriend" bij marrokanen zou je moeten weten dat bij die mensen familiebanen en hun afkomst net zeer belangrijk zijn. Jij hoeft in mijn wijk niet te komen preken over multi-culturele samenleving :lol: . Wedden dat je auto gevandaliseerd is :wink:

En nog iets, opnieuw als "vriend" bij marrokanen (die je dan toch niet goed kent), zou je ook moeten weten dat er een groot verschil is tussen Marrokanen en Berbers. (Als je dat niet wist, misschien een simpeler voorbeeld, tussen Marrokanen en Turken). Vergeet het maar dat die volkeren zichzelf als 1 geheel beschouwen. Liever een bom in Brussel :twisted:

Weisse Wolf 1 april 2004 23:13

Citaat:

Veertig jaar van integratiebeleid is nog niet genoeg geweest? 8O

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be