Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Mugabe of Mugabe. Wat kiest u? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=108380)

eno2 27 juni 2008 08:30

Mugabe of Mugabe. Wat kiest u?

Veronderstel dat u zimbabwaan bent en verplicht bent je vinger te gaan bevuilen met stemlokaal-inkt.

Daarbij mag u kiezen tussen Mugabe of Mugabe. Of ongeldig stemmen en een pak slaag daarbij.

Wat kiest u?

eno2 27 juni 2008 08:33

Waaruit blijkt dat bij democratische verkiezingen de soort organisatie doorslaggevend is.

forzaflandria 27 juni 2008 08:48

Ik vrees dat het niet bij een pak slaag blijft.

sfinx666 27 juni 2008 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3530423)
Veronderstel dat u zimbabwaan bent en verplicht bent je vinger te gaan bevuilen met stemlokaal-inkt.

Daarbij mag u kiezen tussen Mugabe of Mugabe. Of ongeldig stemmen en een pak slaag daarbij.

Wat kiest u?

Verhuizen naar België.

eno2 27 juni 2008 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 (Bericht 3530470)
Verhuizen naar België.

Daar is ook stemterreur: stemplicht.

bruut geweld 27 juni 2008 12:07

ik stem voluit voor de underdog.... hier is dat dus Mugabe.
De tweede Mugabe op de lijst welteverstaan.
Op de eerste Mugabe zou ik nóóit stemmen, zo'n bandiet :lol:

Metternich 27 juni 2008 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3530571)
Daar is ook stemterreur: stemplicht.

Opkomstplicht, geen stemplicht.

Johan Bollen 27 juni 2008 13:23

De situatie in ethiopië is volgens mijn informatie veel erger dan die in Zimbabwe onder dezelfde criteria (politieke gevangenen, politieke moorden, uitwijzingen van human right groups, vervalste verkiezingen, intimidatie oppositie), maar daarover hoor je (niet verwonderlijk) niet veel in de 'westerse' media. En dan hebben we het nog niet over bv. de 4 miljoen doden in Congo gedeeltelijk een gevolg van proxi-oorlogen door westerse mogendheden. Ik beschouw dit soort van enquetes dan ook als een reflectie van mediapropaganda eerder dan als een gevolg van een prioriteit gebaseerd op bezorgdheid om mensenrechten.

Maar goed, nu we het toch over Mugabe hebben, hij zou gezegd hebben dat alleen God hem van de troon kan stoten, dus wie ben ik om te gaan stemmen.

BladeToke 27 juni 2008 19:07

de UNO

Metternich 27 juni 2008 21:29

Als MDC morgen een persbericht de wereld instuurt dat in Zimbabwe de grootste oliereserves ter wereld zijn gevonden, grijpt de VSA direct in voor de "mensenrechten" te beschermen.

Diederik v.d Elzas 27 juni 2008 22:01

De schizofrene houding waarmee de wereld Mugabe veroordeelt, is ronduit ergerlijk. Ofwel veroordeel je consequent ieder land of bestuur dat zich schuldig maakt aan het mensenrechtenschendingen, ofwel hou je je hypocriete kop en geef je daarmee openlijk toe dat economische en 'diplomatieke' belangen primeren boven de rest (cfr. China, V.S, Israël, Congo...).

Katoenveld 27 juni 2008 22:34

Als inwoner van Rhodesië zou ik gewoon niet stemmen en m'n gezin beschermen tegen negers die mijn echtgenote, kinderen en hond willen verkrachten.

longhorn 28 juni 2008 00:07

Het wordt tijd dat er een bende huurlingen of een liquidatie team Mugabe definitief uitschakeld.

Katoenveld 28 juni 2008 01:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 3532742)
Het wordt tijd dat er een bende huurlingen of een liquidatie team Mugabe definitief uitschakeld.

tomm 28 juni 2008 02:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 3531141)
De situatie in ethiopië is volgens mijn informatie veel erger dan die in Zimbabwe onder dezelfde criteria (politieke gevangenen, politieke moorden, uitwijzingen van human right groups, vervalste verkiezingen, intimidatie oppositie), maar daarover hoor je (niet verwonderlijk) niet veel in de 'westerse' media. En dan hebben we het nog niet over bv. de 4 miljoen doden in Congo gedeeltelijk een gevolg van proxi-oorlogen door westerse mogendheden. Ik beschouw dit soort van enquetes dan ook als een reflectie van mediapropaganda eerder dan als een gevolg van een prioriteit gebaseerd op bezorgdheid om mensenrechten.

Maar goed, nu we het toch over Mugabe hebben, hij zou gezegd hebben dat alleen God hem van de troon kan stoten, dus wie ben ik om te gaan stemmen.

Eindelijk eens iemand die niet meedoet aan heel die histerie en de zaken nuchter bekijkt. Toen ik in Ethiopië was zag ik met eigen ogen hoe daklozen met geweld gerecruteerd werden om mee te vechten in de nakende oorlog in Somalië. De verkiezingen werden vervalst, dat moest ook het Westen toegeven, en een betoging van de oppositie werd bloedig neergeslagen, met 100'en doden als gevolg. Toch is Ethiopië een gerespecteerde partner van het Westen en een nauwe bondgenoot van de VS. In Ruanda hebben oppositieleiders de neiging spoorloos te verdwijnen. En dan heb ik het nog niet eens over dictaturen pur sang zoals Togo, Equatoriaal Guinea en vele andere. In Zimbabwe WON de oppositie de parlementsverkiezingen, en kwam er een tweede ronde van de presidentsverkiezingen, waar de oppositie besloot niet aan mee te doen. Nu goed, de oppositie en kiezers worden geïntimideerd, maar dat is heus geen uniek Zimbabwaans fenomeen.

tomm 28 juni 2008 02:03

Als je niet tegen negers kunt moet je vooral niet in Zwart-Afrika gaan wonen zou ik zeggen.

tomm 28 juni 2008 02:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 3532742)

En dan? Een burgeroorlog �* la Ruanda, die ook begon nadat de president door huurmoordenaars vermoord werd? Of liever the full mounty zoals in Irak?

Katoenveld 28 juni 2008 02:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 3532807)
Eindelijk eens iemand die niet meedoet aan heel die histerie en de zaken nuchter bekijkt. Toen ik in Ethiopië was zag ik met eigen ogen hoe daklozen met geweld gerecruteerd werden om mee te vechten in de nakende oorlog in Somalië. De verkiezingen werden vervalst, dat moest ook het Westen toegeven, en een betoging van de oppositie werd bloedig neergeslagen, met 100'en doden als gevolg. Toch is Ethiopië een gerespecteerde partner van het Westen en een nauwe bondgenoot van de VS. In Ruanda hebben oppositieleiders de neiging spoorloos te verdwijnen. En dan heb ik het nog niet eens over dictaturen pur sang zoals Togo, Equatoriaal Guinea en vele andere. In Zimbabwe WON de oppositie de parlementsverkiezingen, en kwam er een tweede ronde van de presidentsverkiezingen, waar de oppositie besloot niet aan mee te doen. Nu goed, de oppositie en kiezers worden geïntimideerd, maar dat is heus geen uniek Zimbabwaans fenomeen.

Hebt u enig idee wat de blanken in Rhodesi[ete verduren krijgen?!!!
Ik zal het allemaal niet opsommen want u weet het best.
Maar daar hebt u het liever niet over, nietwaar. Wat vrijblijvende pseudo-intellectuele flauwekul komen verkopen over de arme negertjes en zitten doordrammen over "verkiezingen".

Lekker veilig en politiek o zo correct. BAH!!!

tomm 28 juni 2008 02:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Katoenveld (Bericht 3532811)
Hebt u enig idee wat de blanken in Rhodesi[ete verduren krijgen?!!!
Ik zal het allemaal niet opsommen want u weet het best.
Maar daar hebt u het liever niet over, nietwaar. Wat vrijblijvende pseudo-intellectuele flauwekul komen verkopen over de arme negertjes en zitten doordrammen over "verkiezingen".

Lekker veilig en politiek o zo correct. BAH!!!

Die blanken hebben zich altijd als neo-kolonialen gedragen in Afrika. Ze hebben nooit enige moeite gedaan om zich te integreren. (om een modieus en populair woord te gebruiken). Vroeg of laat loopt dat slecht af.

eno2 28 juni 2008 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3531052)
Opkomstplicht, geen stemplicht.

Stemterreur dus.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be