![]() |
Nut en noodzaak van Belgie?
Gezien de vele discussies over wel of niet splitsen van Belgie, de volgende vraag.
Wat is het nut en de noodzaak van Belgie? Zo vaak heb ik hier deze vraag gesteld en nog nooit een antwoord gekregen. Geen minister of politicus heb ik in de media hierover gehoord . Welke Begicist kan deze vraag beantwoorden? |
Geen enkele. Den Belziek heeft geen enkele meerwaarde, noch voor de Vlamingen, noch voor de Walen. Tenzij voor het franstalig profitariaat.
|
Citaat:
Welke (economische, maatschappelijk of andere) meerwaarde biedt Belgiê voor Vlaanderen en waarom is België voor de Vlamingen beter dan een onafhankelijk Vlaanderen of een Groot-Nederland? |
Citaat:
Zelfs de Brusselaar Azert kan dat niet.:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Waarschijnlijk is de koning de enige die deze vragen kan beantwoorden. |
Citaat:
Citaat:
|
Wie een bestaande toestand wil veranderen, moet daar argumenten voor geven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vraag het eens aan Tony
http://www.standaard.be/Artikel/Deta..._009&ref=front Tony Mary nieuwe voorzitter van B-Plus BRUSSEL - B-Plus, de beweging voor een vernieuwd federalisme en een betere verstandhouding tussen Vlamingen en Franstaligen, heeft de leiding over de vereniging toevertrouwd aan ex-VRT-baas Tony Mary. Dat bericht La Libre Belgique vrijdag. Ook de historica Anne Morelli (ULB) en SP.A-volksvertegenwoordiger Ludwig Vandenhove hebben zich aangesloten bij de beweging. |
Citaat:
|
Citaat:
Ongetwijfeld zal hij het frans in Gent promoten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Men houdt meer van de kneedbare VTM. |
Citaat:
Waarom B Plus hét toonbeeld van wanbeleid als voorzitter kiest, is me een raadsel. Dat is toch uw eigen imago bekladden? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be