sfinx666 |
29 juni 2008 08:46 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC
(Bericht 3534357)
Om wat afgevallen bladeren bijeen te rijven heb je toch geen twee man nodig?
|
Daarvoor niet nee, dat klopt. Maar voor tuinieren komt er heel wat meer bij te zien. Bomen en hagen snoeien, dode bomen verwijderen, als het een verwaarloosde tuin betreft, van een huis dat een paar jaar leegstond heb je soms meterhoge doornstruiken. Eigenlijk , nu ik er over nadenk, zal ik met ex-aandeelhouders niks kunnen aanvangen, die mannen gaan er niks van terechtbrengen...Laatst moest ik een oude kastanjeboom verwijderen, 1.5 meter doorsnede, 20 meter hoog, met ingerotte hoofdtak, en diverse aantastingen (honingzwam, tonderzwam...). Scheefgezakt was hij ook nog, hij stond in de achtertuin van een oud koppel, naast een kanaaltje , dat tevens de scheiding vormde tussen twee eigendommen. Daar was ik een tijdje zoet mee. Men moet eerst zo hoog mogelijk klimmen, met veiligheidskoorden liefst, en de hoogste takken eerst afzagen, met een kleine kettingzaag, een Stihl, de mijne , uiterst goed geschikt voor zulk werk, daarna, de iets dikkere takken, de zijtakken, daarna de hoofdtakken, in verschillende stukken, tenslotte de stam zelf:-) Wat zou ik met die duitentellers kunnen aanvangen bij zulke activiteiten ? Hoogstens kunnen ze mijn gerief dragen, als ze oppassen om zich niet te overheffen:lol:
Dat ze maar gaan bedelen dus, als hun aandelen niks meer opbrengen...
|