Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Voetbal krijgt Vlaamse liga (https://forum.politics.be/showthread.php?t=108509)

Spinoza 29 juni 2008 13:17

Voetbal krijgt Vlaamse liga

*knip*

Bron: De Tijd

Wederom een stap in de ontmanteling van de gemeenschappelijke Belgische ruimte.

HAMC 29 juni 2008 13:20

Met Bert in de zaak betrokken vraag ik me altijd af, waar zit de adder onder het gras.

FDM 29 juni 2008 13:23

mooi om zien dat Vlaanderen de boedelscheiding voorbereidt

HAMC 29 juni 2008 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FDM (Bericht 3535129)
mooi om zien dat Vlaanderen de boedelscheiding voorbereidt

Met Bert? Ik denk dat we bedrogen gaan uitkomen.

Pick Nick 29 juni 2008 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 3535109)
Bron: De Tijd

Wederom een stap in de ontmanteling van de gemeenschappelijke Belgische ruimte.

Weeral een transfer erbij. Hoe konden ze zich zo laten chanteren? :roll:

filosoof 29 juni 2008 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3535117)
Met Bert in de zaak betrokken vraag ik me altijd af, waar zit de adder onder het gras.

Het oudste motief van de wereld, als 't niet om seks gaat (en dan nog):
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza uit de Tijd:
De Vlaamse regering zal 5,5 miljoen euro steun geven: 2 miljoen euro voor de liga zelf en 3,5 miljoen euro via andere kanalen voor de jeugdwerking. De minister ondersteunt ook de aanleg van een tachtigtal kunstvelden per jaar.Daarnaast gaat de Vlaamse regering akkoord met de steun die Anciaux wil geven aan vier of vijf grote voetbalstadions. Nu al zijn er dossiers in Antwerpen, Gent en Brugge, maar ook Anderlecht kan rekenen op 10 miljoen euro als het kiest voor Vlaanderen, zo luidt het.

FDM 29 juni 2008 13:37

De Vlaamse regering zal 5,5 miljoen euro steun geven : vind ik altij link uitgedrukt , het is gewoon herverdeling van bealstinggeld
maar wat met de vlaming die geen voetbal speelt?
die geen zonnepanelen plaatst ??
die geen isolatie plaatst ???

wat heeft die aan al die giften en premies ?

Katoenveld 29 juni 2008 13:56

Citaat:

Juist.

Bertje-boehoehoe-Anciaux heeft niets goeds met Vlaanderen voor.

Coekie 29 juni 2008 18:30

Er wordt volgens mij veel meer in dit verhaal gelezen dan er eigenlijk in zit.

Op basis van het sportdecreet kunnen sportfederaties subsidies krijgen. Daar zijn echter voorwaarden aan verbonden. Een van die voorwaarden is dat er een duidelijk onderscheid is tussen de Vlaamse activiteiten van die sportbond en de andere (lees waalse) activiteiten. Overdreven flamigantisme moet men daar trouwens niet achter zoeken, de vlaamse overheid moet namelijk kunnen controleren dat zij sportactiviteiten in Vlaanderen sponsoren in plaats dat haar centen worden gebruikt voor clubs in Aarlen of Charleroi. De voetbalbond heeft nu beslist ook aan die voorwaarde te zullen voldoen en krijgt dus subsidies. Eigenlijk is dit eerder een administratieve zaak dan een politieke.

Coekie

daiwa 29 juni 2008 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Coekie (Bericht 3535992)

Overdreven flamigantisme moet men daar trouwens niet achter zoeken, de vlaamse overheid moet namelijk kunnen controleren dat zij sportactiviteiten in Vlaanderen sponsoren in plaats dat haar centen worden gebruikt voor clubs in Aarlen of Charleroi.

Nét dat gebeurt nu.
Alle ploegen, zowel Vlaamse als Waalse, krijgen nu geld van de Vlaamse regering.
Zoals eerder hier al gezegd werd, nog meer Vlaams geld naar Wallonié.

Houd den bleiter ons voor achterlijken dat wij dat niet doorzien? :twisted:

daiwa 29 juni 2008 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick (Bericht 3535136)
Weeral een transfer erbij. Hoe konden ze zich zo laten chanteren? :roll:

Inderdaad, nog meer Vlaams geld naar Wallonié. :twisted:

Chipie 29 juni 2008 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 3536039)
Inderdaad, nog meer Vlaams geld naar Wallonié. :twisted:

Leg eens uit... ;-)

daiwa 29 juni 2008 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3536060)
Leg eens uit... ;-)

Alle ploegen, zowel Vlaamse als Waalse, krijgen nu geld van de Vlaamse regering.

Chipie 29 juni 2008 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 3536067)

Waar staat dat?

daiwa 29 juni 2008 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3536131)
Waar staat dat?

''Vlaams minister van Sport Bert Anciaux (VlaamsProgressieven) heeft een akkoord bereikt met de Belgische voetbalbond (KBVB) over de oprichting van een Vlaamse voetballiga.
Concreet is het de bedoeling dat alle ploegen vanaf derde klasse tot de nieuwe liga zullen behoren. De ploegen van eerste en tweede nationale blijven nationaal, hun jeugdploegen worden wel Vlaams.''

En den bleiter denkt dan dat wij achterlijken zijn en niet zien dat dit weer een verborgen transfer richting Wallonié bevat.

filosoof 29 juni 2008 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Coekie (Bericht 3535992)

Op basis van het sportdecreet kunnen sportfederaties subsidies krijgen. Daar zijn echter voorwaarden aan verbonden. Een van die voorwaarden is dat er een duidelijk onderscheid is tussen de Vlaamse activiteiten van die sportbond en de andere (lees waalse) activiteiten. Overdreven flamigantisme moet men daar trouwens niet achter zoeken, de vlaamse overheid moet namelijk kunnen controleren dat zij sportactiviteiten in Vlaanderen sponsoren in plaats dat haar centen worden gebruikt voor clubs in Aarlen of Charleroi. De voetbalbond heeft nu beslist ook aan die voorwaarde te zullen voldoen en krijgt dus subsidies. Eigenlijk is dit eerder een administratieve zaak dan een politieke.

Coekie

Subsidies schrappen voor elke club of ploeg die een match in Wallonië gaat spelen?:?8O Dat lijkt me toch te ver gaan:roll:

daiwa 29 juni 2008 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3536171)
Subsidies schrappen voor elke club of ploeg die een match in Wallonië gaat spelen?:?8O Dat lijkt me toch ver gaan:roll:

Dat is ook niet de bedoeling.
Maar het kan en mag ook niet de bedoeling zijn dat de Vlaamse regering St - Niklaas gaat spelen voor de Waalse ploegen.

Jaani_Dushman 29 juni 2008 19:51

Citaat:

Hier is je addertje:
Citaat:

De minister benadrukt dat het niet gaat om een splitsing van de Belgische voetbalbond.

Jaani_Dushman 29 juni 2008 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3536171)
Subsidies schrappen voor elke club of ploeg die een match in Wallonië gaat spelen?:?8O Dat lijkt me toch ver gaan:roll:

Binnen het kader van de Champions League of de EUFA-Cup mag het wel nog. ;-)

daiwa 29 juni 2008 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3536186)
Hier is je addertje:

En het andere addertje is dat de Vlaamse regering nu ook Waalse ploegen gaat steunen.
Ik vraag mij trouwens af of dat wel kan, sport is toch een gewestmaterie dacht ik.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be