![]() |
Voetbal krijgt Vlaamse liga
*knip*
Bron: De Tijd Wederom een stap in de ontmanteling van de gemeenschappelijke Belgische ruimte. |
Met Bert in de zaak betrokken vraag ik me altijd af, waar zit de adder onder het gras.
|
mooi om zien dat Vlaanderen de boedelscheiding voorbereidt
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
De Vlaamse regering zal 5,5 miljoen euro steun geven : vind ik altij link uitgedrukt , het is gewoon herverdeling van bealstinggeld
maar wat met de vlaming die geen voetbal speelt? die geen zonnepanelen plaatst ?? die geen isolatie plaatst ??? wat heeft die aan al die giften en premies ? |
Citaat:
Bertje-boehoehoe-Anciaux heeft niets goeds met Vlaanderen voor. |
Er wordt volgens mij veel meer in dit verhaal gelezen dan er eigenlijk in zit.
Op basis van het sportdecreet kunnen sportfederaties subsidies krijgen. Daar zijn echter voorwaarden aan verbonden. Een van die voorwaarden is dat er een duidelijk onderscheid is tussen de Vlaamse activiteiten van die sportbond en de andere (lees waalse) activiteiten. Overdreven flamigantisme moet men daar trouwens niet achter zoeken, de vlaamse overheid moet namelijk kunnen controleren dat zij sportactiviteiten in Vlaanderen sponsoren in plaats dat haar centen worden gebruikt voor clubs in Aarlen of Charleroi. De voetbalbond heeft nu beslist ook aan die voorwaarde te zullen voldoen en krijgt dus subsidies. Eigenlijk is dit eerder een administratieve zaak dan een politieke. Coekie |
Citaat:
Alle ploegen, zowel Vlaamse als Waalse, krijgen nu geld van de Vlaamse regering. Zoals eerder hier al gezegd werd, nog meer Vlaams geld naar Wallonié. Houd den bleiter ons voor achterlijken dat wij dat niet doorzien? :twisted: |
Citaat:
Inderdaad, nog meer Vlaams geld naar Wallonié. :twisted: |
Citaat:
|
Citaat:
Alle ploegen, zowel Vlaamse als Waalse, krijgen nu geld van de Vlaamse regering. |
Citaat:
|
Citaat:
Concreet is het de bedoeling dat alle ploegen vanaf derde klasse tot de nieuwe liga zullen behoren. De ploegen van eerste en tweede nationale blijven nationaal, hun jeugdploegen worden wel Vlaams.'' En den bleiter denkt dan dat wij achterlijken zijn en niet zien dat dit weer een verborgen transfer richting Wallonié bevat. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar het kan en mag ook niet de bedoeling zijn dat de Vlaamse regering St - Niklaas gaat spelen voor de Waalse ploegen. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En het andere addertje is dat de Vlaamse regering nu ook Waalse ploegen gaat steunen. Ik vraag mij trouwens af of dat wel kan, sport is toch een gewestmaterie dacht ik. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be