![]() |
referendum Baskische onafhankelijkheid
een paar dagen geleden heeft het Baskische parlement een voorstel aangenomen om een referendum te organiseren over Baskische onafhankelijkheid.
http://www.nrc.nl/buitenland/article...met_referendum weet iemand of daar nog verder nieuws op is. nieuwe ontwikkelingen ? Misschien is het wel een voorbeeld voor Vlaanderen ? ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
3+4=1 of zoiets ? Afijn, de spaanse en franse baskenprovincies. dat lijkt me duidelijk. Baskenland kan ook nog ongrondwettelijke referenda organiseren natuurlijk. |
Ik denk dat de meerderheid van de Basken Spaans wil blijven, wel met enige mate van autonomie!
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Liever dus geen referendum, maar éérst 3+4=1. |
Citaat:
The 2001 census in Northern Ireland showed that 167,487 (10.4%) people "had some knowledge of Irish". Combined, this means that around one in three people (~1.8 million) on the island of Ireland can understand Irish to some extent.http://en.wikipedia.org/wiki/Irish_language |
Er is wel een heropleving van heel wat van de minderheidstalen in Europa, dus ik veronderstel dat dat ook voor de Ierse taal het geval zal zijn.
|
Citaat:
En afgaande op de demografische, en daarbijhorende politieke, verschuivingen komt dat laatste steeds dichterbij. |
laat ik daar nog aan toevoegen: ondanks het feit dat het merendeel der Ieren nu Engels spreekt hebben ze toch maar mooi gekozen voor het Gaelic als een officiële landstaal.
|
Citaat:
|
Citaat:
England would still rule you. She would rule you through her capitalists, through her landlords, through her financiers, through the whole array of commercial and individualist institutions she has planted in this country and watered with the tears of our mothers and the blood of our martyrs. England would still rule you to your ruin, even while your lips offered hypocritical homage at the shrine of that Freedom whose cause you had betrayed. |
Citaat:
DE hamvraag ; Hoeveel in Frankrijk woonachtige Vlamingen spreken geen woord nederlands meer. of met andere woorden ; in welk gebied van Frankrijk wonen Vlamingen. |
Of zij nog Frans-Vlaams spreken of niet is niet eens zo belangrijk. De vraag is of zij zich rekenen tot Vlaanderen of tot Frankrijk. Van mijn part mogen ze zelfs klingons spreken, als ze zichzelf als Vlamingen beschouwen, wie zijn wij om hen dat te ontzeggen?
|
Het weinig democratisch optreden van de Ertzaina (bbaskische Politie)
Citaat:
En tekentje maar: het weing democratische optreden vorig zondag in Sint Sebastian van de Ertzaina (Basksiche Politie) tegen Spaanse voetbal supporters. Daaromtrent een nieuws hierbijgevoed, die in de Vlaasme kranten zal moeilijk komen ;-): http://www.libertaddigital.com/notic...276333862.html Open mind, brave Vlamingen, laten jullie niet bedriegen door ETA-vrienden! Dag allemaal, mijn vrienden! |
Citaat:
|
Citaat:
Speciaal voor u Krohn: Gora! :P |
Citaat:
als de Frans-Vlamingen zich Vlaams voelen, vinden dat ze Vlaams zijn, Vlaams denken, zich vereenzelvigen met het Vlaming zijn, dan heeft dat nogal verstrekkende consequenties als je die redenering wil doortrekken. het betekent een wezenlijk andere invulling van 'Vlaanderen' en de betekenis en rol die het begrip 'Vlaming' of 'Vlaanderen' moet spelen. |
Citaat:
(Het artikel van de Grondwet luidt: Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be