Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Is De Standaard nu ook gewonnen voor een hereniging? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=108524)

Spinoza 29 juni 2008 16:59

Is De Standaard nu ook gewonnen voor een hereniging?

Is nog meer mensen de serie "Hollandse maatjes" opgevallen bij De Standaard? Ik kan het niet anders interpreteren dan dat ze voorbereidend werk doen voor een mogelijke fusie. :lol:

JP Coen 29 juni 2008 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 3535724)
Is nog meer mensen de serie "Hollandse maatjes" opgevallen bij De Standaard? Ik kan het niet anders interpreteren dan dat ze voorbereidend werk doen voor een mogelijke fusie. :lol:

Wat was het onderwerp van deze week?

Burry 29 juni 2008 17:42

Citaat:

Op de spreekwoordelijke uitzondering na is iedere Vlaming gewonnen voor meer en stevige samenwerking met het Noorden. Ze vinden het positief, tot die samenwerking een hereniging of unie zou heten. Wettelijk samenwonen mag, maar noem het geen huwelijk :-)

Dat er iets broeit, dat bijna iedere Belg België ziet/wil veranderen is een voorbode dat het zeer binnenkort grondig zal veranderen, alleen kan niemand de uitkomst voorspelen, misschien wordt het iets wat (nu nog) niemand wil.

Dus kan het geen kwaad de mensen te informeren, want wie weet...

Spinoza 29 juni 2008 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen (Bericht 3535755)
Wat was het onderwerp van deze week?

Volgens mij is er niet echt een onderwerp van de week.

http://www.standaard.be/hollandsemaatjes/

eric v68 29 juni 2008 18:29

Citaat:

binnen de Baarle Werkgroep werd de serie al vanaf deel 1 rondge-emailed.
ik had dus alles al gelezen. maar inderdaad een interessante serie.

eigenlijk zou de Telegraaf zoiets eens moeten opzetten, de andere kant op.
ik zal het ze eens voorstellen. ;-)

:grootned:

azert 29 juni 2008 18:55

Ik hoorde van een flamingant: De Standaard probeert precies Nederland in een slecht daglicht te stellen.

azert 29 juni 2008 18:59

Bekijk ook eens wat fotograaf Michiel Hendryckx ervan denkt:

http://www.standaard.be/video/videoP...0&videoId=7860

solidarnosc 29 juni 2008 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3536053)
Bekijk ook eens wat fotograaf Michiel Hendryckx ervan denkt:

http://www.standaard.be/video/videoP...0&videoId=7860

Das een slechte Vlaming en die mening telt niet mee. ;-)

Svennies 29 juni 2008 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3536044)
Ik hoorde van een flamingant: De Standaard probeert precies Nederland in een slecht daglicht te stellen.

Precies een slechte droom gehad zeker,U een flamingant kennen....
Wij gaan voor onze vrijheid ,maar als men ons zou dwingen om een van beide partijen te moeten kiezen,tja dan....
Nog liever nederland dan wallonië als ik écht tussen een van beiden zou moeten kiezen...En ik ben lang niet de enige...

azert 29 juni 2008 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 3536123)
Precies een slechte droom gehad zeker,U een flamingant kennen....

ik ken er zelf meer dan 1.

Svennies 29 juni 2008 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3536184)
ik ken er zelf meer dan 1.

En dan,ik ken meer dan één waal,nou en????

azert 29 juni 2008 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 3536196)
En dan,ik ken meer dan één waal,nou en????

Heb ik nooit betwist.
Je hebt zelfs luie Walen die van heel ver komen en in je bedrijf werken.

Svennies 29 juni 2008 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3536204)
Heb ik nooit betwist.
Je hebt zelfs luie Walen die van heel ver komen en in je bedrijf werken.

True,en dat zijn zoals ik ook niet betwist de uitzonderingen die de regel bevestigen...Dat ze geen vlaams spreken neem ik ze nog geeneens kwalijk...

Daar praat ik voor mijn plezier frans mee,dat is alvast goed voor het onderhoud van mijn frans,en ik niet verwacht dat mensen die zowel uit charleroi als uit luik komen het vlaams volkomen beheersen...
Iets wat ik echter wél verwacht in het brusselse gezien zijn tweetalig statuut....

azert 29 juni 2008 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 3536234)
Iets wat ik echter wél verwacht in het brusselse gezien zijn tweetalig statuut....

Iemand die eentalig Frans is mag niet in Brussel wonen?

Svennies 29 juni 2008 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3536241)
Iemand die eentalig Frans is mag niet in Brussel wonen?

iemand die in brussel woont mag eentalig zijn zoals hij wil,iemand die in brussel echter werkt als verkoper of cassiere of in een ziekenhuis,kortom die hoedanook in contact kan komen via zijn werk met vlaamstaligen hoort verplicht tweetalig te zijn gezien het brussels statuut....

Iets wat echter héél zeldzaam is...

Montalcino 29 juni 2008 20:24

Het zou me verbazen na de reeks over Wallonië dat De Standaard nu toenadering zoekt tot Nederland.

azert 29 juni 2008 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 3536247)
iemand die in brussel woont mag eentalig zijn zoals hij wil,iemand die in brussel echter werkt als verkoper of cassiere of in een ziekenhuis,kortom die hoedanook in contact kan komen via zijn werk met vlaamstaligen hoort verplicht tweetalig te zijn gezien het brussels statuut....

Iets wat echter héél zeldzaam is...

Openbaar ziekenhuis akkoord; maar waar lees je die verplichting in een supermarkt enz...
Een supermarkt waar enkel Frans gesproken wordt, zal minder ietsje verkopen en is dom; maar niet verplicht.

Svennies 29 juni 2008 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3536273)
Openbaar ziekenhuis akkoord; maar waar lees je die verplichting in een supermarkt enz...
Een supermarkt waar enkel Frans gesproken wordt, zal minder ietsje verkopen en is dom; maar niet verplicht.

Tja, zelfs hier slagen ze er niet in om de wettelijke tweetaligheid te volgen...

En brussel heeft een tweetalig statuut ,wat inhoudt dat alle personeel dat in contact komt met de bevolking tweetalig dient te zijn...

Wéét U dat in vlaanderen bedrijven zijn die hetzelfde statuut van hun personeel eisen....

Waarom brussel dan niet mijn beste,en daar gaat het nét om aangezien deze stad vanuit belgisch standpunt gezien de hoofdstad is van zowel wallonië als vlaanderen,of zijn wij vlamingen niet goed genoeg om in onze eigen taal in onze hoofdstad te woord gestaan te worden..Ons vlaams geld als solidariteitsbijdrage in wallonië wordt wel gewaardeerd,alleen ons vlaming zijn niet...Waarom waardeert een volk wel het geld dat zij van een anderstalige gemeenschap krijgt en verachten zij tegelijkertijd de mensen uit die anderstalige gemeenschap en behandelen hun in hun eigen hoofdstad als vreemdelingen ..tell me why....

azert 29 juni 2008 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 3536324)
Tja, zelfs hier slagen ze er niet in om de wettelijke tweetaligheid te volgen...

En brussel heeft een tweetalig statuut ,wat inhoudt dat alle personeel dat in contact komt met de bevolking tweetalig dient te zijn...

Wéét U dat in vlaanderen bedrijven zijn die hetzelfde statuut van hun personeel eisen....

Waarom brussel dan niet mijn beste,en daar gaat het nét om aangezien deze stad vanuit belgisch standpunt gezien de hoofdstad is van zowel wallonië als vlaanderen,of zijn wij vlamingen niet goed genoeg om in onze eigen taal in onze hoofdstad te woord gestaan te worden..Ons vlaams geld als solidariteitsbijdrage in wallonië wordt wel gewaardeerd,alleen ons vlaming zijn niet...Waarom waardeert een volk wel het geld dat zij van een anderstalige gemeenschap krijgt en verachten zij tegelijkertijd de mensen uit die anderstalige gemeenschap en behandelen hun in hun eigen hoofdstad als vreemdelingen ..tell me why....

Volgens Lukas Vander Taelen zijn er nogal wat supermarkten waar ze zelden of nooit een Vlaming zien.
In de zijne is hij ongeveer de enige Vlaming.
Er wonen heel weinig Vlamingen in Brussel hé.

Svennies 29 juni 2008 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3536335)
Volgens Lukas Vander Taelen zijn er nogal wat supermarkten waar ze zelden of nooit een Vlaming zien.
In de zijne is hij ongeveer de enige Vlaming.
Er wonen heel weinig Vlamingen in Brussel hé.

Méér dan U denkt ,alleen worden ze in hun eigen taal niet bediend,en dan moeten ze frans spreken....:roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be