Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Sport (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=170)
-   -   Dit was een GEWELDIG EK (https://forum.politics.be/showthread.php?t=108540)

Turkse Nederlander 29 juni 2008 22:41

Dit was een GEWELDIG EK

Wat een fantastisch toernooi zeg. Ik heb genoten. De wedstrijden waren heel goed en spannend. We hebben bloed, zweet en tranen gezien. We hebben ongelofelijke strijdlust gezien. We hebben voetbal voor het vaderland gezien. Ik heb gesmuld van het voetbal dit jaar. Nederland heeft galleryplay laten zien. Turkije heeft tot de laatste seconden doorgevochten. Rusland heeft boven verwachting gepresteerd onder Guus Hiddink. Duitsland heeft weer Duits gevoetbald. Spanje heeft eindelijk laten zien waarom het een groot voetballand is. Portugal heeft geweldig gespeeld maar op het moment supreme hebben ze niet kunnen presteren.

PollyCorrect 29 juni 2008 22:54

ok nou waar gaat het om, wat wil je nou precies zeggen, NL Turk?

Turkse Nederlander 29 juni 2008 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3536602)
ok nou waar gaat het om, wat wil je nou precies zeggen, NL Turk?

Dat het een fantastisch EK was. Ik vraag me af of anderen er ook van hebben genoten.;-)

PollyCorrect 29 juni 2008 22:57

Geen idee. Ik heb er weinig van gemerkt.
Vanavond hoorde ik wat barbaarse kreten op straat,
en dat was het zo'n beetje.

Andere jaren zaten er barbaren met hun tv... op het balkon :?
te gillen luidkeels terwijl ik wilde maffen of een film kijken of een boek lezen
of andere hoogstaande activiteiten van de late avond.

Dit jaar weinig last van, dus: Ja, was een prima EK!!

manta 29 juni 2008 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 3536605)
Dat het een fantastisch EK was. Ik vraag me af of anderen er ook van hebben genoten.;-)

:?
Er zijn wel betere zaken om van te genieten zenne ...8-)

Jaani_Dushman 29 juni 2008 23:21

De Spanjolen hebben gewonnen. Hoe kan het dan een fantastisch EK zijn??

stropdrager 29 juni 2008 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3536650)
De Spanjolen hebben gewonnen. Hoe kan het dan een fantastisch EK zijn??

2

PollyCorrect 29 juni 2008 23:28

Ja nou, dat het afgelopen is, dat is toch feest?

Jaani_Dushman 29 juni 2008 23:32

Twee jaar nationale rouw in heel Europa, uitgezonderd Kastilië, lijkt mij aangewezen. :-(

stropdrager 29 juni 2008 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3536666)
Twee jaar nationale rouw in heel Europa, uitgezonderd Kastilië, lijkt mij aangewezen. :-(

Reken maar dat deze overwinning zal gebruikt worden om het "Spaanse eenheidsgevoel" aan te wakkeren. Wat een verschrikkelijke avond.

Het volgende EK vindt wel pas plaats in 2012. Laten we hopen dat Spanje afgaat als een gieter op het WK in 2010.

vlijmscherp 30 juni 2008 08:54

schitterend tornooi met een verdiende schitterende overwinnaar. het Spaanse spel was mooi om naar te kijken, propagandavoetbal dat we hier in België nooit zullen te zien krijgen.

Weezer 30 juni 2008 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 3536675)
Reken maar dat deze overwinning zal gebruikt worden om het "Spaanse eenheidsgevoel" aan te wakkeren. Wat een verschrikkelijke avond.

Het volgende EK vindt wel pas plaats in 2012. Laten we hopen dat Spanje afgaat als een gieter op het WK in 2010.

Zou dit ook in bijvoorbeeld Catalonië en Baskenland gevierd zijn? Daar was ik gisteravond wel benieuwd naar. Txiki?

vlijmscherp 30 juni 2008 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 3536913)
Zou dit ook in bijvoorbeeld Catalonië en Baskenland gevierd zijn? Daar was ik gisteravond wel benieuwd naar. Txiki?

hoeveel Catalaanse en Baskische spelers deden er in feite mee? zijn dat dan landsverraders?

vlijmscherp 30 juni 2008 09:04

in ieder geval, er zijn Catalaanse en Baskische kranten die er positief over schrijven:

De Catalaanse krant El Periodico stelt dat het toernooi in Zwitserland en Oostenrijk is gewonnen door ’Een kind (El Nino)’ in een verwijzing naar de bijnaam van de doelpuntenmaker Fernando Torres, maar dat de voetballers “als mannen hebben gespeeld”. “Niemand was beter”, schrijft de Catalaanse krant over het team.

Ook in Baskenland is er veel lof voor het elftal. “Spanje heeft definitief zijn historische angsten en complexen van zich afgeworpen”, stelt het dagblad Diario Vasco. “Het is de triomf van een team dat perfect werd geleid door Luis Aragonés.”

bron: telegraaf.nl

Weezer 30 juni 2008 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3536922)
hoeveel Catalaanse en Baskische spelers deden er in feite mee? zijn dat dan landsverraders?

Basken weet ik niet uit mijn hoofd, wel behoorlijk wat Catalanen. In de basisopstelling van de finale alleen al bijv. Puyol, Fabregas, Iniesta, Xavi.

vlijmscherp 30 juni 2008 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 3536930)
Basken weet ik niet uit mijn hoofd, wel behoorlijk wat Catalanen. In de basisopstelling van de finale alleen al bijv. Puyol, Fabregas, Iniesta, Xavi.

belangrijke spelers maw, om ze niet spelbepalende spelers te noemen zelf.

en ze hebben toch flink meegejuicht, me dunkt.

stropdrager 30 juni 2008 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3536922)

Een paar Catalanen, maar geen enkele Bask.

DebianFox 30 juni 2008 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 3536994)
Een paar Catalanen, maar geen enkele Bask.

Puyol en Inniesta zijn Catalanen denk ik. Ik kan me niet meteen een Bask herinneren die onlangs voor de Spaanse nationale voetbalploeg uitkwam. Buiten Asier del Horno kan ik me niet meteen een Bask herinneren die onlangs voor Spanje speelde.

Weezer 30 juni 2008 10:06

Voor degenen die stamboomonderzoek willen doen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Spanje_...p_voetbal_2008

;)

Anna List 30 juni 2008 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 3536587)
Wat een fantastisch toernooi zeg. Ik heb genoten. De wedstrijden waren heel goed en spannend. We hebben bloed, zweet en tranen gezien. We hebben ongelofelijke strijdlust gezien. We hebben voetbal voor het vaderland gezien. Ik heb gesmuld van het voetbal dit jaar. Nederland heeft galleryplay laten zien. Turkije heeft tot de laatste seconden doorgevochten. Rusland heeft boven verwachting gepresteerd onder Guus Hiddink. Duitsland heeft weer Duits gevoetbald. Spanje heeft eindelijk laten zien waarom het een groot voetballand is. Portugal heeft geweldig gespeeld maar op het moment supreme hebben ze niet kunnen presteren.

de Spanjaarden, Portugezen, Nederlanders en Italianen hebben inderdaad mooi voetbal laten zien en elkaar mooi voetbal laten spelen

dus hebben we idd wellicht bovengemiddeld mooi voetbal gezien voor een landentornooi.

maar de rest was dikwijls beschamend hoor (roemenie, zweden !!! schande dat was 'guy thys' anti-voetbal uit de jaren 80 !!! maar ook rusland en ja ook turkije hebben eigenlijk geen moment iets moois laten zien hoor ...)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be