Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Algemeen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Gelooft U het? Eerste Paasdag 2036 vergaat de wereld: (https://forum.politics.be/showthread.php?t=108568)

Derk de Tweede 30 juni 2008 11:11

Gelooft U het? Eerste Paasdag 2036 vergaat de wereld:

Het is een datum om alvast te noteren. Op die dag zou de aarde wel eens in botsing kunnen komen met Apophis. De kansen zijn klein maar de gevolgen zouden desastreus zijn. Apophis, vernoemd naar een Egyptische god, is een losgeslagen asteroïde, een rotsblok, een paar honderd meter groot en enkele megatonnen zwaar. Dat is veel groter dan het gesteente dat vandaag precies honderd jaar geleden boven Toengoeska in Siberië explodeerde waardoor binnen 2.000 vierkante kilometer tientallen miljoenen bomen omver werden geblazen.

Lees gehele artikel op:
http://www.trouw.nl/deverdieping/ove..._uit_de_ruimte

circe 30 juni 2008 11:28

spannend! in maart 2036 ben ik dan exact 84 als ik nog leef. Geef toe, dat is dé moment om zoiets mee te maken toch?

Vliegt 'm voorbij dan was het spannend.
Botst 'm dan heb ik toch een gezegende leeftijd bereikt.

Grootste probleem zal zijn: �*ls ik dan nog leef, ga ik het dan nog wel wéten! Wat d�*t is dan wel om je bloot gat van te laten zien!

"hoe wat waar asteroide"?

Derk de Tweede 30 juni 2008 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3537200)
spannend! in maart 2036 ben ik dan exact 84 als ik nog leef. Geef toe, dat is dé moment om zoiets mee te maken toch?

Vliegt 'm voorbij dan was het spannend.
Botst 'm dan heb ik toch een gezegende leeftijd bereikt.

Grootste probleem zal zijn: �*ls ik dan nog leef, ga ik het dan nog wel wéten! Wat d�*t is dan wel om je bloot gat van te laten zien!

"hoe wat waar asteroide"?

Als die inslag in bv Australie plaatsvind kun je hier in eerste instantie de gevolgen overleven.
Tip: Ga eerste naar de Ardennen, wacht de vloedgolf af en ga dan terug naar zee om de barre temperaturen door de dan onstane nucleaire winter te overleven.
Hopelijk kunnen Hollanders ook naar de Ardennen. :-(

Anna List 30 juni 2008 11:39

als de pensioenleeftijd t zelfde blijft, zal ik dan exact 4 jaar van mijn pensioen genoten hebben ;-s

tijd om alles door deuren en vensters buiten te gooien !

ps wil dat dan zeggen dat niet alles vergaat in 2012 ???

pps je zou toch ook al exact moeten kunnen berekenen waar die inslag zal plaatshebben dan hé ... vertel eens ...

circe 30 juni 2008 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3537221)
als de pensioenleeftijd t zelfde blijft, zal ik dan exact 4 jaar van mijn pensioen genoten hebben ;-s

pps je zou toch ook al exact moeten kunnen berekenen waar die inslag zal plaatshebben dan hé ... vertel eens ...

hewel:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trouw
Je kunt nu al de baan over het aardoppervlak tekenen waar hij terecht zal komen. Die begint in Kazachstan en loopt dan via de Stille Oceaan door Colombia en Venezuela, om in de zuidelijke Atlantische Oceaan te eindigen. Waar precies, weten we pas als het zo ver is. Moet Rusland een ruimteschip op weg sturen? Of de Amerikanen, omdat bij een landing in de Stille Oceaan Californië een tsunami over zich heenkrijgt? En stel dat de missie maar gedeeltelijk slaagt en Afrika getroffen wordt. Is het dan nog wel een natuurramp?

volgens mij zitten we gewoon op de eerste rij weeral!

Anna List 30 juni 2008 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3537225)
hewel:

volgens mij zitten we gewoon op de eerste rij weeral!

op de eerste rij voor tv dan toch ... maar ge gaat zien, dat zal wel niet in prime time zijn ...

Derk de Tweede 30 juni 2008 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3537221)

2012 is een mythe, die astroide niet!

Een astroide kun je niet opblazen mbv een atoombom, of je moet er eerst op landen, een heel... heel diep gat boren en daar een zeer zware atoombom inplaatsen.
Een rotje op de palm van je hand zal weinig schade aanrichten, doe je je hand dicht dan wordt het een ander verhaal.

From_Vlaanderen 1 juli 2008 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3537232)
op de eerste rij voor tv dan toch ... maar ge gaat zien, dat zal wel niet in prime time zijn ...

voor wakkerblijven gaan'k toch ni doen, 'k lees dat dan morgen wel in de standard of ik zie dat wel op de VTM (dat beweegt meer)

lombas 1 juli 2008 23:06

In 2036 ben ik 50. Dan is het wel goed geweest.

filosoof 1 juli 2008 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3537232)

Ze zullen 't wel onderbreken als 't spannend wordt "De reklame!"

Andro 1 juli 2008 23:10

Ik zal die dag wel klaarstaan met mijn tennisraket...

Metternich 1 juli 2008 23:52

Binnen een tien dagen wordt de wereld toch opgeslokt door een zwart gat dat zal ontstaan in Zwitserland. En als we dat overleven, dan is er nog altijd het einde der tijden in 2012.

Derk de Tweede 2 juli 2008 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3540945)
In 2036 ben ik 50. Dan is het wel goed geweest.

nee, nee.
Dan begint het leven pas echt!

Wautd 4 juli 2008 13:34

Ik ben er al mee bezig

garfield 7 juli 2008 18:00

Ik denk dat ik het vastgoed in Zwitserland of oostenrijk eens ga bekijken.

From_Vlaanderen 7 juli 2008 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield (Bericht 3552341)
Ik denk dat ik het vastgoed in Zwitserland of oostenrijk eens ga bekijken.

Ik zie die hollanders al massaal met hun caravan naar zwitserland trekken:-D:-D.

en dan wij al Vlamingen slagen extra Jupiler in, het zou Jupille maar eens zaken.
En dan, patat da ding knal in Holland (en het mist op één meterke Vlaanderen) en nog zo'n steentje KNAL in Wallonië (maar dan ni in Jupille) en dan nog ne derde ahja één is géén; Knal in Brussel. En dan zitte we met de Fransen opgeschept.

Ik denk maar zo, zolang als op diene steen geen 666 staat (of het moest natuurlijk Iron Maden zijn) gene stress

Fozzie 7 juli 2008 22:25

Volgens de getuigen van Jehova zou de wereld vergaan in 1976 ;o) later werd het dan 1984...
Eerst zien en dan geloven :oP

lollysticky 8 juli 2008 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3537238)
2012 is een mythe, die astroide niet!

Een astroide kun je niet opblazen mbv een atoombom, of je moet er eerst op landen, een heel... heel diep gat boren en daar een zeer zware atoombom inplaatsen.
Een rotje op de palm van je hand zal weinig schade aanrichten, doe je je hand dicht dan wordt het een ander verhaal.

dit zijn exact dezelfde woorden die gebruikt worden in de film Armageddon :-P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be