Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Vuil poesje (https://forum.politics.be/showthread.php?t=108570)

floppy 30 juni 2008 11:57

Vuil poesje

Hallo,

wij hebben een jong poesje. Eén probleem: het wast zich niet. Er zijn plekken waar het haar aan elkaar klit. Iemand zei dat het te vroeg bij de moeder weggehaald is, dat et geen tijd gehad heeft om het te leren...
Klopt dat? En vooral, wat moeten we doen? Zelf wassen?

Anna List 30 juni 2008 11:58

ge zult het poezeke zelf moeten likken, veel likken, zo leert het zichzelf wassen.

floppy 30 juni 2008 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3537266)
ge zult het poezeke zelf moeten likken, veel likken, zo leert het zichzelf wassen.

En zelf haarballen kweken in mijn keelgat?

Anna List 30 juni 2008 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floppy (Bericht 3537269)
En zelf haarballen kweken in mijn keelgat?

van haar ballen zou ik afblijven

floppy 30 juni 2008 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3537275)
van haar ballen zou ik afblijven

haar + ballen? 8O
klinkt als:
zijn + tetten

Anna List 30 juni 2008 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floppy (Bericht 3537277)
haar + ballen? 8O
klinkt als:
zijn + tetten

ge moet daar allemaal niet zo principieel autistisch over doen ... je klinkt als een sexe-fundamentalist ...

HAMC 30 juni 2008 12:07

Verdrinken!

circe 30 juni 2008 12:07

zelf wassen, kleine poesjes kan je zo onder de kraan steken (*)(wel lauw water natuurlijk).
en eenmaal het meeste vuil eraf, dagelijks met een babydoekje wassen.

(°) vooraleer ik hier als beestenbeul wordt afgeschilderd. ooit een reuze-nest van ZEVEN katjes gehad, allemaal SPIERWIT die allemaal diarree hadden. Tweemaal per dag gingen ze dus allemaal met hun poepke onder de lauwe kraan, niemand reclameerde!

ze hebben het trouwens allemaal overleefd. RIJSTEWATER hé mensen.

Anna List 30 juni 2008 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3537287)
zelf wassen, kleine poesjes kan je zo onder de kraan steken (*)(wel lauw water natuurlijk).

(°) vooraleer ik hier als beestenbeul wordt afgeschilderd. ooit een reuze-nest van ZEVEN katjes gehad, allemaal SPIERWIT die allemaal diarree hadden. Tweemaal per dag gingen ze dus allemaal met hun poepke onder de lauwe kraan, niemand reclameerde!

moraal van het verhaal :

als het poezeke onder de stront hangt ... is het tijd om het te wassen

Anna List 30 juni 2008 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3537282)
Verdrinken!

dan heb je het net te lang onder die kraan lauw water gehouden, me dunkt ;-)

floppy 30 juni 2008 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3537287)

Shit, het is al dood. Ik had jouw post te snel gelezen. Ik las WHITE SPIRIT ipv SPIERWIT... :cry::cry::cry:

Mitgard 30 juni 2008 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floppy (Bericht 3537263)
Hallo,

wij hebben een jong poesje. Eén probleem: het wast zich niet. Er zijn plekken waar het haar aan elkaar klit. Iemand zei dat het te vroeg bij de moeder weggehaald is, dat et geen tijd gehad heeft om het te leren...
Klopt dat? En vooral, wat moeten we doen? Zelf wassen?

katten hoeven niet te leren hoe ze zich wassen, dat is normaliter instinctief gedrag.
bij katjes die vroeg bij de moeder zijn weggehaald kan het wel wat langer duren voor ze het gaan doen.
maar ik zou toch eens naar dierenarts gaan gewoon om ziekte uit te sluiten, want zich niet wassen kan ook wijzen op ziekte.
kun je meteen ook vragen of het aangeraden is om ze zelf te wassen en hoe.

Anna List 30 juni 2008 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floppy (Bericht 3537303)
Shit, het is al dood. Ik had jouw post te snel gelezen. Ik las WHITE SPIRIT ipv SPIERWIT... :cry::cry::cry:

maar t is wel proper nu hé

mss Duveltje contacteren voor de 'aflegging'

Anna List 30 juni 2008 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3537304)
katten hoeven niet te leren hoe ze zich wassen, dat is normaliter instinctief gedrag.
bij katjes die vroeg bij de moeder zijn weggehaald kan het wel wat langer duren voor ze het gaan doen.
maar ik zou toch eens naar dierenarts gaan gewoon om ziekte uit te sluiten, want zich niet wassen kan ook wijzen op ziekte.
kun je meteen ook vragen of het aangeraden is om ze zelf te wassen en hoe.

ik zou het eerst eens gewoon aan dr google vragen, da's een pak goedkoper ... het gaat tenslotte toch maar om een beestje hé

Pantoffeldiertje 30 juni 2008 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3537324)
ik zou het eerst eens gewoon aan dr google vragen, da's een pak goedkoper ... het gaat tenslotte toch maar om een beestje hé

http://www.google.be/search?q=vuile+...-a&safe=active

Mitgard 30 juni 2008 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3537324)
het gaat tenslotte toch maar om een beestje hé

sommige mensen geven nu eenmaal veel om beestjes.

Anna List 30 juni 2008 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje (Bericht 3537335)

de meeste van die hits gaan effectief over katten, dat vind ik toch wel verrassend :-P

Anna List 30 juni 2008 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3537342)
sommige mensen geven nu eenmaal veel om beestjes.

maar je moet t natuurlijk wel ethisch kunnen blijven verantwoorden voor jezelf hé ... ik vind toch wel dat je die kost bij wijze van voorbeeld en verantwoording tegenover de kostprijs van een kind in een ontwikkelingsland in leven houden mag plaatsen

Pantoffeldiertje 30 juni 2008 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3537343)
de meeste van die hits gaan effectief over katten, dat vind ik toch wel verrassend :-P

:-D

Mitgard 30 juni 2008 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3537352)
maar je moet t natuurlijk wel ethisch kunnen blijven verantwoorden voor jezelf hé ... ik vind toch wel dat je die kost bij wijze van voorbeeld en verantwoording tegenover de kostprijs van een kind in een ontwikkelingsland in leven houden mag plaatsen

ik zou daar geen problemen mee hebben.
nabijheid speelt ook een rol.
ik heb een noodlijdende kat in mijn armen, dat maakt mij veel meer verantwoordelijk voor die kat dan voor een kind 8000 km hier vandaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be