Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Opdringerige hollanditis in Van Dale (https://forum.politics.be/showthread.php?t=108608)

Paracelsus 1 juli 2008 07:13

Opdringerige hollanditis in Van Dale

Landgenoten!

Den Hollander heeft wederom toegeslagen! De crypto-orangistische muggenzifters annex germanisten die zich behagen om de vijf voet de spelling van onze dierbare Zuid-Nederlandse Taal te veranderen zijn er alweer in geslaagd Bataafse afgrijselijkheden te infiltreren in de Bijbel onzer Heilige Vlaamse Taal.

Deze feiten leggen duidelijk een complot bloot waarbij den snooden Hollander en diens vuige handlanger van het laagste allooi, den rabiaat Oranje-gezinden Vlaam, stap voor stap het unieke karakter van onze dierbare taal trachten te elimineren.

Enkele voorbeelden:

dikkendensie (verbastering van decadentie)

fieselemie (verbastering van fysiognomie)

piesemopsantee (schertsende verbastering van het Franse puis-je-m'absenter)

Ik twijfel er geen moment aan dat de fierheid van onze Vlaamse bevolking deze wangedrochten in een oogwenk naar de vuilnisbak verwijst. Er is geen twijfel dat bijgevolg ook met harde hand moet opgetreden worden tegen de volksverlakkers die zich alsnog wagen deze blasfemieën aan te wenden.

Johan217 1 juli 2008 07:46

Rieleks! Geen reden om je zo op te winden ;-)

Anna List 1 juli 2008 07:48

en dan hebben we het nog niet over fappen gehad !

ja, ik ben daar nog niet over, dat was toch wel een sjok hoor ...

Derk de Tweede 1 juli 2008 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus (Bericht 3539405)
Landgenoten!

Den Hollander heeft wederom toegeslagen! De crypto-orangistische muggenzifters annex germanisten die zich behagen om de vijf voet de spelling van onze dierbare Zuid-Nederlandse Taal te veranderen zijn er alweer in geslaagd Bataafse afgrijselijkheden te infiltreren in de Bijbel onzer Heilige Vlaamse Taal.

Deze feiten leggen duidelijk een complot bloot waarbij den snooden Hollander en diens vuige handlanger van het laagste allooi, den rabiaat Oranje-gezinden Vlaam, stap voor stap het unieke karakter van onze dierbare taal trachten te elimineren.

Enkele voorbeelden:

Ik twijfel er geen moment aan dat de fierheid van onze Vlaamse bevolking deze wangedrochten in een oogwenk naar de vuilnisbak verwijst. Er is geen twijfel dat bijgevolg ook met harde hand moet opgetreden worden tegen de volksverlakkers die zich alsnog wagen deze blasfemieën aan te wenden.

En wie neem je daarvoor mee ? 8-)

Paracelsus 1 juli 2008 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3539480)
En wie neem je daarvoor mee ? 8-)

Op dit forum misschien weinigen, maar ik geef je op een briefje dat je die rotzooi in Vlaanderen niet verkocht zult krijgen.

Paracelsus 1 juli 2008 09:27

Het feit dat men het ons wil opdringen zegt genoeg! In Vlaanderen is dit geen aanvaardbare taal!

Waarom niet meteen 'intueel' en 'spiegologie' ook opnemen als correct Nederlands, of gelijk welke verbastering geuit door een ongeletterde clochard met een spraakgebrek.

Montalcino 1 juli 2008 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus (Bericht 3539405)
Landgenoten!

Enkele voorbeelden:

Ik vind het een teken van dikkendensie om in het zich verenigende Europa zich af te willen scheuren van het Nederlands.

Derk de Tweede 1 juli 2008 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus (Bericht 3539495)
Op dit forum misschien weinigen, maar ik geef je op een briefje dat je die rotzooi in Vlaanderen niet verkocht zult krijgen.

Hé, dat is bijna plat-Amsterdams! :-D

Paracelsus 1 juli 2008 09:57

1 Bijlage(n)
Bijlage 35146

De blauwdrukken zijn al klaar. Nu nog subsidies aanvragen. :-D

Paracelsus 1 juli 2008 10:05

*dubbel*

Johan217 1 juli 2008 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino (Bericht 3539502)
Ik vind het een teken van dikkendensie

Wel oppassen hoe je dat woord gebruikt. "Dikkendensie" (in deze spelling) betekent "heisa, kouwe drukte".

Paracelsus 1 juli 2008 10:17

godverdomme miljaardedju

Waar is m'n dubbelloops?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be