Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas
(Bericht 3540684)
Ook dat bijvoorbeeld democratisch beslist mag worden over de noordertoren van de kathedraal van Antwerpen (eigendom van de stad)?
|
Sorry, ik versta niet wat U hiermee wil zeggen.
Komaan lombas, U weet toch ook dat zoiets nooit alle aanvallende kosten van het onderhoud der gebouwen alleen al kan dekken.
Nu bent U kinderachtig aan het worden. U heeft zelf ook jarenlang (nog steeds!) kindergeld opgesoupeerd zonder erover te zagen. Doe niet zo bekrompen en zo belachelijk, U weet ook goed genoeg dat geen zinnig mens erover in ernst nadenkt om kindergeld af te schaffen.
Citaat:
"Katholiekenstaat" betekent in elk geval "niet neutraal", zover waren we al.
|
Ach kom, wat een dooddoener. Een gesubsidieerde RKK zal toch niet naar aan Katholiekenstaat leiden.
Citaat:
De joodse gemeenschap staat veel meer op zichzelf. Die mensen zijn een voorbeeld - hebben eigen werklozenfondsen, hulpmogelijkheden, &c.
|
Ja, ze gaan een gat in de lucht springen als ze horen dat ze geen dotaties meer gaan krijgen.
Citaat:
Ge weet nog niet eens óf de loges wel subsidies krijgen.
|
Wel, via Antwerpse constructies vinden de logeleden onder mekaar wel manieren blijkbaar om via "communicatie"-opdrachten massa's geld van de de overheid naar de loge(-leden) te versluizen. Alle Open-VLD's grijpen waarschijnlijk op jaarbasis tesamen zo diep in de kas dat ze meer krijgen dan de RKK durf ik te wedden. Ik zou toch eerder de nadruk leggen op de scheiding van loge en staat, me dunkt toch een groter probleem gelet op de corruptie en vele schandelen van de laatste decennia. Maar het is weer de RKK die het mag ontgelden, uit een ziekelijke haat voor alles wat tot de eigen cultuur behoort blijkbaar.
|