Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Leterme bereid de 3 burgemeesters te benoemen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=108657)

Jan Meuleman 1 juli 2008 21:22

Leterme bereid de 3 burgemeesters te benoemen.

Citaat:

Volgens sommige partijen maakte Leterme van de gelegenheid ook gebruik om een reeks bilaterale contacten te leggen. Volgens een goede Franstalige bron zou tijdens die contacten gebleken zijn dat de premier bereid is te praten over de benoeming van de drie Franstalige burgemeesters in de Vlaamse rand. 'In die zin heeft de zware uithaal van Olivier Maingain blijkbaar toch effect gehad', stelt diezelfde bron.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF01072008_111

Blijkbaar zijn de 5 minuten politieke moed van Leterme verstreken. Gelukkig dat hij niet in een regering zal stappen zonder de splitsing of zonder grote staatshervorming.

Gwyndion 1 juli 2008 21:25

Leterme heeft er niets over te zeggen, het is mr. Keulen die hier beslissingsrecht over heeft, Leterme kan daar geen bindende uitspraken over doen.

Jan Meuleman 1 juli 2008 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 3540764)
Leterme heeft er niets over te zeggen, het is mr. keulen die hier beslissingsrecht over eheft, Leterme kan daar geen bindende uitspraken over doen.

Afwachten.

Gwyndion 1 juli 2008 21:28

Inderdaad, we moeten afwachten om het resultaat te zien maar de waarschijnlijkheid hiervan lijkt me nu niet zo hoog, zeker doordat men de uitspraak van Mangain als iets positiefs wil laten uitschijnen. Ik zou bvb al niet met Mangain willen praten voordat hij zijn woorden publiekelijk intrekt.

Zwartengeel 1 juli 2008 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 3540764)
Leterme heeft er niets over te zeggen, het is mr. Keulen die hier beslissingsrecht over heeft, Leterme kan daar geen bindende uitspraken over doen.

Idd, dat zou min of meer een aanslag betekenen op de souvereinieit van de Vlaamse regering.

Max van Dietschland 1 juli 2008 21:37

Ook het vervolg laten zien hé, beste Jan.

Citaat:

Daarover vallen bij langs Vlaamse kant uiteraard andere geluiden te horen. De benoeming van de burgemeesters is één van de vele elementen die op tafel liggen, maar die elementen en een uiteindelijk compromis kunnen sterk verschillen. Bovendien hebben verklaringen van FDF-voorzitter hier niets mee te maken, stelt een Vlaamse bron

De schoofzak 1 juli 2008 22:03

Jan Meuleman,
ge zijt intellektueel oneerlijk door deze titel van jouw draad te gebruiken.

Foei. Dat is zeer on-Vlaams.

en daarbij weten we genoegzaam: oude pollentiekers konden veel slikken; maar de Keulen, zelfs al is hij een (zogezegd Open-)VLD'er, veel gezichtsverlies zou lijden. Eerst uitleggen met veel vijven en zessen aan die bietekwieten, gestuurd door de Raad van Europa, en dan zo bakzeil halen, om het onderwerp te zijn van eeuwige spot ..., al te gemakkelijk slachtoffer van brulkikkers en ander tuig ...

Nogmaals, foei, je bent nog erger dan een tsjeef-uit-de-jaren-70-tot-90.

Chipie 1 juli 2008 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3540842)
Jan Meuleman,
ge zijt intellektueel oneerlijk door deze titel van jouw draad te gebruiken.

Foei. Dat is zeer on-Vlaams.

en daarbij weten we genoegzaam: oude pollentiekers konden veel slikken; maar de Keulen, zelfs al is hij een (zogezegd Open-)VLD'er, veel gezichtsverlies zou lijden. Eerst uitleggen met veel vijven en zessen aan die bietekwieten, gestuurd door de Raad van Europa, en dan zo bakzeil halen, om het onderwerp te zijn van eeuwige spot ..., al te gemakkelijk slachtoffer van brulkikkers en ander tuig ...

Nogmaals, foei, je bent nog erger dan een tsjeef-uit-de-jaren-70-tot-90.

U bedoelt een tsjeef met een grote meule? ;-)

De schoofzak 1 juli 2008 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3540866)

Prijs van de dag voor fijne Vlaamse humor. Profisiat en dank daarvoor. Meer van dat aub.

ancapa 1 juli 2008 22:25

Citaat:

en klein hartje... :oops:

ancapa 1 juli 2008 22:28

Citaat:

toch op die hooikar op de markt in Halle 2004 !! intervieuw voor de VRT :twisted:
5 minuten politieke moed en geen Vlaamse regering zonder splitsing... vier jaar later nog niets !!

Boduo 1 juli 2008 22:30

Ik geloof daar niets van: dat is domme cafépraat.

Jan Meuleman 1 juli 2008 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 3540887)

Ik las het gewoon in de krant en heb de bron vermeld.
Anderzijds hebben we al veel domme cafépraat waarheid zien worden.

ancapa 1 juli 2008 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 3540897)
Ik las het gewoon in de krant en heb de bron vermeld.
Anderzijds hebben we al veel domme cafépraat waarheid zien worden.

je verwarde toch niet met Anciaux ? :twisted:

Jan Meuleman 1 juli 2008 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 3540887)

Op het Le Soir forum is het in elk geval ook al vermeld.

labyrinth 1 juli 2008 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 3540899)

3 benoemingen voor een staatshervorming is dat nu zo erg ? Ja voor Marino Keulen natuurlijk wel.

Gwyndion 1 juli 2008 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth (Bericht 3540904)
3 benoemingen voor een staatshervorming is dat nu zo erg ? Ja voor Marino Keulen natuurlijk wel.

Het ene heeft niets te maken met het andere. Een federaal gegeven mag men niet verbinden aan een gewestelijke beslissing. Het is ook eht principe, waarom zouden we mensen dei de Vlaamse wetten al hebben geschonden en al gezegd hebben dit in de toekomst te zullen doen en ijveren voor de aansluiting van deze gemeentes bij Brussel in erra willen benoemen in Vlaanderen?

Jeronimo 1 juli 2008 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 3540899)

Stom Le Soir forum... Mij bannen...

Jan Meuleman 1 juli 2008 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 3540909)
Het ene heeft niets te maken met het andere. Een federaal gegeven mag men niet verbinden aan een gewestelijke beslissing. Het is ook eht principe, waarom zouden we mensen dei de Vlaamse wetten al hebben geschonden en al gezegd hebben dit in de toekomst te zullen doen en ijveren voor de aansluiting van deze gemeentes bij Brussel in erra willen benoemen in Vlaanderen?

Misschien omdat die klote franstalige als Maingain het wil.

Citaat:

"De Vlaamse partijen verwarren tactiek met strategie. Ze zijn bereid, desnoods via verraad, een kortetermijnvoordeel (ministerposten) binnen te halen ten koste van een langetermijndoel, zoals regionalisering van een beleidstrerrein."

“Vlamingen zijn steeds bereid tot toegevingen, en Franstaligen wéten dat.

"Als Vlamingen onderhandelen met Franstaligen verliezen de Vlamingen. Ze hebben het meeste, dus geven ze als eerste toe."
naar Derk-Jan Eppink

Gwyndion 1 juli 2008 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 3540916)
Stom Le Soir forum... Mij bannen...

Hmm, nog niet geband persoonlijk alhoewel ik me stoor aan het feit dat blijkbaar elk bericht door de mods nagekeken moet worden en er wel een deel in de mist lijkt op te lossen alhoewel er niets storends instond, vrij irritant, zegt genoeg als men zoiets moet hanteren op het forum van een toch vrij grote Waalse krant.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be