Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Solden anders dan ooit (https://forum.politics.be/showthread.php?t=108658)

Fiere Jood 1 juli 2008 21:29

Solden anders dan ooit

Persoonlijk geen probleem met wat ik ga zeggen,wel rechtse Vlamingen.
Vandaag voor de solden uren in Wijnegem shoppigcenter geweest en niet overdreven als ik zeg dat 50% een sluier droeg.
Vijf jaar geleden was het compleet anders en binnen 10 jaar zal het nog extremer veranderen.
Ik ben tegen VB en FDW maar gelijk heeft hij wanneer hij zegt dat Belgie(vooral Antwerpen) veranderd en onherkenbaar wordt.
Worden geen "orginele" Belgische kinderen meer gekweekt ?

Nog iemand dat opgemerkt tijdens het shoppen ?

Yves38 1 juli 2008 21:41

Ze importeren tegenwoordig zichzelf. Vandaar dat ik ook steeds rechtser zal gaan stemmen.

De schoofzak 1 juli 2008 22:20

Eén ding is zeker: als 'gewone" mensen zich niet meer "thuis" voelen in hun eigen omgeving, zelfs door louter psichologische faktoren waar geen objektieve grond voor is, dan gebeuren er rare dingen.

Dat gegeven mag je ontkennen, je mag proberen het te ontkrachten, maar het is te voorspellen dat je aan het kortste eind zal trekken.

labyrinth 1 juli 2008 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood (Bericht 3540774)
Vandaag voor de solden uren in Wijnegem shoppigcenter geweest en niet overdreven als ik zeg dat 50% een sluier droeg.
Vijf jaar geleden was het compleet anders en binnen 10 jaar zal het nog extremer veranderen.
Ik ben tegen VB en FDW maar gelijk heeft hij wanneer hij zegt dat Belgie(vooral Antwerpen) veranderd en onherkenbaar wordt.

De economische crisis treft de armsten. Zou het dan niet kunnen dat de armsten, niet toevallig allochtonen, de solden afwachten omdat het anders te duur is ?

Nynorsk 1 juli 2008 22:48

de sluiers zijn ook in de solden eh.

lombas 1 juli 2008 22:50

Citaat:

De vraag stellen, is ze beantwoorden.

filosoof 1 juli 2008 22:51

Citaat:

En dan?

filosoof 1 juli 2008 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth (Bericht 3540878)
De economische crisis treft de armsten. Zou het dan niet kunnen dat de armsten, niet toevallig allochtonen, de solden afwachten omdat het anders te duur is ?

Ze doen 't express!!
Zie maar:
http://www.youtube.com/watch?v=peuenxdp7HQ

Fiere Jood 1 juli 2008 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3540914)
De vraag stellen, is ze beantwoorden.

Volgens mij niet.
Ik zie in het groot(overdrijf een beetje) zo een Belgisch koppel.
Beide een job als bediende/arbeider,buiten de stad mooi en goedkoop wonen,3keer per jaar op vakantie met een Neckerman bundel(promotie) en op +- 35 jaar beslisen om toch een kindje te hebben.
De steden wordt ingenomen door nieuwe Belgen die jaarlijks een kind baren etc....
s'Avonds na de werkuren hoor je in de stad alle wereldtalen en zelden een woord Nederlands op de straten.

Fdw heeft gelijk maar het ligt ook aan zijn volk.
De Nederlanders baren meer kinderen.

En op de vraag van Filosoof te antwoorden.
Ik heb geen probleem mee maar sommige orginele Belgen wel en we zijn pas in 2008.

Dope 1 juli 2008 23:48

kapitalisme werkt

lombas 1 juli 2008 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood (Bericht 3540992)
Volgens mij niet.
Beide een job als bediende/arbeider,buiten de stad mooi en goedkoop wonen,3keer per jaar op vakantie met een Neckerman bundel(promotie) en op +- 35 jaar beslisen om toch een kindje te hebben.
De steden wordt ingenomen door nieuwe Belgen die jaarlijks een kind baren etc....
s'Avonds na de werkuren hoor je in de stad alle wereldtalen en zelden een woord Nederlands op de straten.

Ik heb geen probleem mee maar sommige orginele Belgen wel en we zijn pas in 2008.

En waarom "moet" ge kinderen baren, want dat lijkt ge te impliceren? Of weet ge dat ge de realiteit moet aanvaarden, maar zint het u enkel niet?

Yves38 2 juli 2008 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood (Bericht 3540992)
Volgens mij niet.

Wij originele belgen zijn aan het werk, moeten hard werken om belastingen te betalen en hebben geen tijd meer om onze kinderen deftig op te voeden of moeten dit laten doen door de grootouders of door de kinderopvang. Vandaar dat we er minder maken.

De allochtonen werken meestal niet en hebben dan ook meer tijd voor kinderen, die op hun beurt ook meestal niet werken.

Bhairav 3 juli 2008 06:08

Vlamingen moeten zich niet zo laten intimideren.
Wegblijven uit die shoppingscentra en dan lekker laf rechts stemmen.
Alsof dat gaat helpen, en dan nog zo'n houding van "wacht maar..." derbij...

LastMohican 3 juli 2008 06:14

Heb 3 kinderen gemaakt, dus aan mij zal het niet liggen ! :cheer:

Triestig om te zien hoe ons land een kloon van Marrakech wordt. Da's de reden dat ik op de "boerenbuiten" ben gaan wonen. Grond is veel te duur hier - geen vreemdeling te bekennen kilometers in de omtrek !

azert 3 juli 2008 06:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 (Bericht 3543379)
Wij originele belgen zijn aan het werk, moeten hard werken om belastingen te betalen en hebben geen tijd meer om onze kinderen deftig op te voeden of moeten dit laten doen door de grootouders of door de kinderopvang. Vandaar dat we er minder maken.

De allochtonen werken meestal niet en hebben dan ook meer tijd voor kinderen, die op hun beurt ook meestal niet werken.

Zijn de originele Belgen geen Kelten?

Onze voorouders, de Germanen hebben hier ook maar mooi de plaats van de Kelten ingenomen; zonder iets te vragen...

Laya 3 juli 2008 07:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 (Bericht 3543379)

Misschien moeten wij, originele Belgen, hard werken om onze nieuwbouw, 2 auto's, merkkleding, dure GSM en PC + laptop, flatscreen met digitale themazenders en 2 All-Inclusive vakanties/jaar te betalen? En is er daarom geen tijd om kinderen te krijgen en/of op te voeden?

-=EXCALIBUR=- 3 juli 2008 07:51

Citaat:

Neen, ik moet gaan werken en daarom heb ik geen tijd om te gaan shoppen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 3543534)
Misschien moeten wij, originele Belgen, hard werken om onze nieuwbouw, 2 auto's, merkkleding, dure GSM en PC + laptop, flatscreen met digitale themazenders en 2 All-Inclusive vakanties/jaar te betalen? En is er daarom geen tijd om kinderen te krijgen en/of op te voeden?

En ook geen tijd om te gaan shoppen.

circe 3 juli 2008 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 3543534)

2 auto's heb je gewoonlijk nodig omdat 2 personen naar hun werk moeten
een nieuwbouw of een te renoveren ouder huis zal al niet zoveel schelen in kostprijs. Het alternatief is natuurlijk huren en een villa in het Rifgebergte tegen een spotprijs.
All-in vakanties zijn enkel te betalen door oude Belgen, nieuwe Belgen krijgen dat gratis bij hun familie in het heimweeland.

over gsm's zullen we het best niet hebben zeker?

Discus 3 juli 2008 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican (Bericht 3543471)
Heb 3 kinderen gemaakt, dus aan mij zal het niet liggen ! :cheer:

Triestig om te zien hoe ons land een kloon van Marrakech wordt. Da's de reden dat ik op de "boerenbuiten" ben gaan wonen. Grond is veel te duur hier - geen vreemdeling te bekennen kilometers in de omtrek !

Ik woon ook op den "boerenbuiten",tenminste als je dat hier in Vlaanderen zo nog kan noemen/vinden,maar ook daar zie je met de jaren ( dagen ) steeds meer en meer vreemden,eerst hier en daar ene maar geleidelijk aan spreid het uit......

vlijmscherp 3 juli 2008 09:15

en wat is juist het probleem? is het echt zo erg om iemand te bekijken die een beetje anders is???

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be