![]() |
Joden moeten drie maal per jaar naar Jeruzalem gaan
Volgens de bijbel moet dit
Moeten die mensen geld verdienen zé 8O |
Maar ook voor Chriisten is jeruzalem heilig
|
Citaat:
Citaat:
Christendom bestaat überhaupt omdat dat niet zo is: ...De Joden antwoordden dan, en zeiden tot Hem: Wat teken toont Gij ons, dat Gij deze dingen doet? |
Citaat:
|
Citaat:
Dat was tijdens de tempelperiode. |
Citaat:
|
Citaat:
|
De Joden moesten 3 keer per jaar naar Jerusalem gaan om offers in de tempel te brengen .
Wel die tempel bestaat niet meer. Er zijn wel speciale gebedden om die periode te herdenken en sommige Joden komen nog altijd 3 keer per jaar naar de heilige stad. |
Citaat:
|
Ja,heb al al dat in "kerken gaan dicht" topic gezegt.
Maar iemand gaat me(hopelijk Shabat)de versie tonen die in de Gemara(Talomoed) staat. Ik wil die vergelijken. Ik zal je wel int kort vertellen wat ik gelezen heb. Jezus was een slimme Jood,behoorde tot de "Anshei Knesset Hagdola" [The Great Assembly] en kon wonders verrichten. Een groep Joden werden grote fans van hem....,de rest verschilt wrs tussen de Joden en Christenen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit is passé. Netzoals het onmogelijk is om je aan alle 613 mitzwot te houden.
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarom zijn er 13 interpretaties die weer een onderlinge samenhang hebben. Daarom zijn de 613 Mitzvoth gekoppeld aan de 10 Geboden. M.a.w., de Mitzvoth zijn de basis van het rechtssysteem. Het Corpus Juris is ontleent uit de joodse wetgeving. Bijv., u bent de rechtmatige eigenaar van een kip. Uw kip loopt op een plein dat tot niemand toebehoort. Dan loopt hij in de tuin van uw buurman. Mag de buurman zich uw kip toe-eigenen omdat het schade toebrengt? Hoe moet hij u de rechtmatige eigenaar het teruggeven? Mag u als rechtmatige eigenaar een schadevergoeding eisen? En als een onbekende zich uw loslopende kip op het plein toe-eigent? |
[quote=BenIsaac;3563782]Dit is passé. Netzoals het onmogelijk is om je aan alle 613 mitzwot te houden.[/QUOTe?
Overigens de Mitzvoth zijn geen catechismusleer. Aan de Mitzvoth is een heel mensenleven verbonden. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
http://www.sacred-texts.com/jud/index.htm |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be