Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaams-nationalisten Zijn Imperialisten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=108886)

Doedelzak 6 juli 2008 14:53

Vlaams-nationalisten Zijn Imperialisten

Ik amuseer me vandaag. De reacties van onze Vlaams-nationale vrienden zijn heel leuk. Wat vinden ze van de volgende stelling:

De Vlaams-nationalisten zijn imperialisten !

Want zoals "hun" francofone Guldensporenslag bewijst, is Vlaanderen beperkt tot West- en Oost-Vlaanderen en heeft het niets te maken met Brabant, Limburg en Antwerpen. Dus als Antwerpenaar voel ik me zwaar beledigd als men mij "Vlaming" durft te noemen. Ik zeg dan altijd dat ik nog steeds in Antwerpen woon en niet in Vlaanderen !

Jan van den Berghe 6 juli 2008 14:57

Ook hier weer duidelijke aanwijzingen dat Hans I aan het woord is. Indertijd grapte hij ook van het ene naar het andere bericht, zeggend dat de reacties van Vlaamsgezinden toch zo grappig waren... Niets nieuws dus onder de zon.

Jan Meuleman 6 juli 2008 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak (Bericht 3549585)
Ik amuseer me vandaag. De reacties van onze Vlaams-nationale vrienden zijn heel leuk. Wat vinden ze van de volgende stelling:

Want zoals "hun" francofone Guldensporenslag bewijst, is Vlaanderen beperkt tot West- en Oost-Vlaanderen en heeft het niets te maken met Brabant, Limburg en Antwerpen. Dus als Antwerpenaar voel ik me zwaar beledigd als men mij "Vlaming" durft te noemen. Ik zeg dan altijd dat ik nog steeds in Antwerpen woon en niet in Vlaanderen !

Ik ook Hans.

Jan van den Berghe 6 juli 2008 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 3549611)
Ik ook Hans.

Inderdaad, alleen al die stelling over "Vlaanderen" is rechtstreeks geplukt uit de eigen Hansjestuin. Dit is echt een Aha-Erlebnis!

De schoofzak 6 juli 2008 15:18

Citaat:

Kik jij op de periode dat het begrip Vlaanderen inderdaad toen zo was?

Burkide 6 juli 2008 15:20

Citaat:

Ik vind het een belediging voor de Bretoenstaligen, Ierstaligen en andere "échte Kelten" dat jij je Belg durft te noemen! ;-)

Burkide 6 juli 2008 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3549704)
Kik jij op de periode dat het begrip Vlaanderen inderdaad toen zo was?

Een periode die er trouwens nooit geweest is. Het oude graafschap Vlaanderen viel immers nooit samen met de provincies West- en Oost-Vlaanderen. :-)

daiwa 6 juli 2008 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3549603)
Ook hier weer duidelijke aanwijzingen dat Hans I aan het woord is. Indertijd grapte hij ook van het ene naar het andere bericht, zeggend dat de reacties van Vlaamsgezinden toch zo grappig waren... Niets nieuws dus onder de zon.

Dat Vlaams -Nationalisten een uitstervend ras zijn ontbreekt er nog aan om het ''Hans plaatje'' compleet te maken.

Jazeker 6 juli 2008 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 3549722)
Dat Vlaams -Nationalisten een uitstervend ras zijn ontbreekt er nog aan om het ''Hans plaatje'' compleet te maken.

Dan heb je al een aantal posts van Doedelzak gemist ;-)

Nu ja,... "missen" ;-)

Jazeker 6 juli 2008 16:22

@daiwa:

http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=17
en
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=50

Die woorden zijn nog niet koud...

Doedelzak 6 juli 2008 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3549716)
Een periode die er trouwens nooit geweest is. Het oude graafschap Vlaanderen viel immers nooit samen met de provincies West- en Oost-Vlaanderen. :-)

Waar blijven overigens uw excuses aan de Kelten omdat uw voorouders ze hier 2.000 jaar geleden hebben buitengejaagd? Dieven ! Veroveraars ! Imperialisten !

Burkide 6 juli 2008 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak (Bericht 3549960)
Waar blijven overigens uw excuses aan de Kelten omdat uw voorouders ze hier 2.000 jaar geleden hebben buitengejaagd? Dieven ! Veroveraars ! Imperialisten !

Hoe weet jij wie mijn voorouders zijn? Wie zegt dat ik bvb. niet door een Rwandese moeder ben gebaard en dan door een Vlaams koppel geadopteerd? Ik zeg niet dat het zo is; ik stel enkel een vraag.

Maar soit...

Hier zie: "Sorry". ;-) Niet dat ze er iets aan hebben, want de Belgen zijn allemaal morsdood.

Ik durf het wel te erkennen. Waar blijven jouw verontschuldiging voor de usurpatie van hun naam?

Unie der Provinciën 6 juli 2008 18:18

Imperialisme is eigenlijk wel een woord waar jullie in d´n Bels ontzettend op geilen he.

Preuße 6 juli 2008 18:25

Citaat:

Jazeker 6 juli 2008 18:27

Citaat:

LOL! En de Kelten waren geen veroveraars? Het waren verdomme aziaten.

Zwartengeel 6 juli 2008 18:55

Citaat:

Diegenen die 2.000 jaar geleden de Kelten over de kling joegen waren anders wel aanhangers van de zo superieure Latijnse cultuur, hoor.

Knuppel 6 juli 2008 19:19

Er is precies nogal een verhuis op gang gekomen de laatste maanden.
Hugo van Minnebruggen naar West-Vloanderen en Hans van de Cauter naar Aantwaarpen.

Zou er iets loos zijn in den Belziek?

Jazeker 6 juli 2008 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3550274)
Er is precies nogal een verhuis op gang gekomen de laatste maanden.
Hugo van Minnebruggen naar West-Vloanderen en Hans van de Cauter naar Aantwaarpen.

Zou er iets loos zijn in den Belziek?

Ze doen misschien aan tele-working?

Jazeker 6 juli 2008 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 3550148)

FDM 6 juli 2008 19:40

veur antwaarpen en de westhoek maken we graag een uitzondering , ik kan nog net de toeristenbrochures aanpassen

Bezoek Vlaanderen ! en ook de antwerpse zoo

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be