Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Halftijdse job verdient volgens SP.A meer dan voltijdse (https://forum.politics.be/showthread.php?t=108900)

Mambo 6 juli 2008 19:59

Halftijdse job verdient volgens SP.A meer dan voltijdse

BRUSSEL - Binnenkort zullen werklozen die halftijds aan de slag gaan, méér verdienen dan zij die voltijds gaan werken. Oorzaak is de beslissing van minister van Werk Joëlle Milquet (CDH) om de inkomensgarantie-uitkering te hervormen. SP.A spreekt van een foute boodschap aan het adres van werkzoekenden. 'Dit grenst aan de waanzin: door méér te gaan werken, verdien je minder', zegt Kamerlid Hans Bonte. Volgens Milquet klopt de redenering van Bonte niet.

-------
:roll:

Pick Nick 6 juli 2008 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 3550378)

BRUSSEL - Binnenkort zullen werklozen die halftijds aan de slag gaan, méér verdienen dan zij die voltijds gaan werken. Oorzaak is de beslissing van minister van Werk Joëlle Milquet (CDH) om de inkomensgarantie-uitkering te hervormen. SP.A spreekt van een foute boodschap aan het adres van werkzoekenden. 'Dit grenst aan de waanzin: door méér te gaan werken, verdien je minder', zegt Kamerlid Hans Bonte. Volgens Milquet klopt de redenering van Bonte niet.

-------
:roll:

Het hoort bij de Waalse profitariaatsmentaliteit. Als aanhangwagentje van de PS, voert CDH Milquet de subsidie-economie verder. De Vlamingen zullen de faktuur wel betalen. Maar hoe lang nog?

Sfax 6 juli 2008 20:02

En dan vragen ze zich af waarom er zoveel ontduiking is...

Ke Nan 6 juli 2008 20:07

Een goede zaak. Het moet gedaan zijn met meer dan acht uren op de werkvloer te moeten zijn. Tel daar maar de rit van en naar het werk bij en je komt aan tien �* elf uren dat je voor een paar luttele centen moet opofferen. Pure slavernij.

Ik ben al vanaf het begin een progressieve stemmer maar die Hans Bonte dient bont en blauw geslagen worden.

Mambo 6 juli 2008 20:07

Ik versta er allemaal niks meer van.
Ga uitbollen...de handdoek in de ring werpen, mijn kap over de haag smijten.
Misschien een halftijdse job zoeken wie weet?

Chipie 6 juli 2008 20:07

Volgens het VWS gaat dit waarschijnlijk nog niet ver genoeg....

Mambo 6 juli 2008 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 3550407)
Een goede zaak. Het moet gedaan zijn met meer dan acht uren op de werkvloer te moeten zijn. Tel daar maar de rit van en naar het werk bij en je komt aan tien �* elf uren dat je voor een paar luttele centen moet opofferen. Pure slavernij.

Ik ben al vanaf het begin een progressieve stemmer maar die Hans Bonte dient bont en blauw geslagen worden.

uhuh, en hoe dacht meneer dat allemaal aan elkander te knopen?
Bv als we aan het werk zijn ergens ter lande?
Effe om 12 uur naar huis rijden en de verse gaan halen?

tss

Ke Nan 6 juli 2008 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 3550424)

tss

Ja, waarom niet? Dit vergt natuurlijk iets meer organisatie maar daar wennen we snel aan. Er zullen stukken minder maagzweren en depressies zijn. Gezondheidszorg zal dus ook niet meer zo kostelijk zijn.

Als iedereen halftijds werkt, zullen er ook dubbel zoveel arbeidsplaatsen als nu zijn.
Bwah, ik zie niets dan voordelen.

Mambo 6 juli 2008 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 3550439)
Ja, waarom niet? Dit vergt natuurlijk iets meer organisatie maar daar wennen we snel aan. Er zullen stukken minder maagzweren en depressies zijn. Gezondheidszorg zal dus ook niet meer zo kostelijk zijn.

Als iedereen halftijds werkt, zullen er ook dubbel zoveel arbeidsplaatsen als nu zijn.

Ah so, het is zo klaar als spuitwater. :-P

Nou ik wens u een heel gelukkige halftijdse job toe dan.
Misschien kan ik de andere helft komen doen want als werkgever zie ik het nu al helemaal niet meer verder zitten.

Mijn maagzweren tellen allicht niet voor mensen als u vermoed ik.

Sfax 6 juli 2008 20:25

Citaat:

Met halvering van het loon? Why not... :)

Maar dat zou natuurlijk te eenvoudig zijn uiteraard. Ze willen én een halvering van het werk, én een behoud van loon; de gebraden kippen moeten ze letterlijk in de mond vliegen. Moeite doen? Ho maar, wat vraag je nu...
Een geluk dat niet iedereen zo simplistisch is.

De eerste werknemer die mij komt vragen om parttime of halftime te werken, mét behoud van loon, die krijgt als eenvoudigweg als antwoord dat hij/zij er dan voor kan zorgen dat alle werk dat vandaag in de fulltime gebeurt, even nauwgezet en even nauwkeurig moet gebeuren in de gereduceerde uren. Blijkt dat niet mogelijk, dan zijn de gevolgen even duidelijk: dan volstaat hij/zij niet meer voor de functie, en gaan we op zoek naar iemand anders.

sfinx666 6 juli 2008 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 3550408)
Ik versta er allemaal niks meer van.
Ga uitbollen...de handdoek in de ring werpen, mijn kap over de haag smijten.
Misschien een halftijdse job zoeken wie weet?

20 uren werk voor 40 uren loon:-D Remember ? Doen we elk een halve job:-), voor een hele pree.
Maar het moet wél voor iedereen hetzelfde zijn, en niet dat degene die 40 uren werkt de rekening betaalt van de "half-time-ers". Het GrootKapitaal moet betalen !

AdrianHealey 6 juli 2008 20:44

Dat grootkapitaal toch.

sfinx666 6 juli 2008 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 3550424)

tss

Je kan ook bvb 8 uur per dag werken gedurende 2 dagen, de derde dag om 12 ophouden, en je "aanvullende collega" begint dan de week om 13 uur woensdag, en tot en met vrijdagavond. En je krijgt uw ganse week uitbetaald allebeide. Tof toch ?

sfinx666 6 juli 2008 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 3550504)
Dat grootkapitaal toch.

Waar moeit u zich eigenlijk mee ?:-) U bezit niet eens kapitaal ! U studeert nog...Als de grote mensen er nu voor zorgen dat u later enkel een slordige 20 uur per week moet werken, voor uw volledig loon te trekken, is dat dan niet goed ?;-)

AdrianHealey 6 juli 2008 20:51

Zo'n opmerking kan alleen maar van economische losers komen.
'Als we nu eens iedereen meer lieten verdienen, dan is het toch ook goed?'

Jaja, goed gelachen.

AdrianHealey 6 juli 2008 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 (Bericht 3550505)
Je kan ook bvb 8 uur per dag werken gedurende 2 dagen, de derde dag om 12 ophouden, en je "aanvullende collega" begint dan de week om 13 uur woensdag, en tot en met vrijdagavond. En je krijgt uw ganse week uitbetaald allebeide. Tof toch ?

Wat zou daar nu in hemelsnaam positief aan zijn?

HAMC 6 juli 2008 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 (Bericht 3550496)
20 uren werk voor 40 uren loon:-D Remember ? Doen we elk een halve job:-), voor een hele pree.
Maar het moet wél voor iedereen hetzelfde zijn, en niet dat degene die 40 uren werkt de rekening betaalt van de "half-time-ers". Het GrootKapitaal moet betalen !

Laat ons het geld bij de oudere werklozen halen, die profiteren toch alleen maar.

HAMC 6 juli 2008 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 3550525)
Wat zou daar nu in hemelsnaam positief aan zijn?

Dat als je het goed uitkient je zo twee jobs kan doen voor een dubbele maandwedde.

AdrianHealey 6 juli 2008 20:55

True.

manta 6 juli 2008 21:07

Citaat:

Verdubbel het woon-werkverkeer maar al ...:?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be