Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Aandacht !!!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109020)

Pietje 8 juli 2008 19:25

Aandacht !!!!

Dit (redelijk alarmerend) bericht kreeg ik via de system-engineer van mijn werk in mijn mailbox. Hoe "zwaar" het weegt, weet ik zelf ook niet. Misschien toch maar beter oppassen. 8-)

Het meest vernielend virus ooit

Jos Ghijsen
Allround Administratief Medewerker
KPN
Zakelijke markt
Shared Service Center Accounting NL

Postbus 2596

6401 DB Heerlen

Telefoon: (040) 289 22 28

"Onmiddellijk lezen en doorsturen naar iedereen die je kent
Aandacht !!!!

Hallo

Je mag het volgende zeer ernstig nemen.

Je harde schijf zal crashen en iemand anders op het Internet neemt jouw naam en password over.

Het is nog maar pas in circulatie, vanaf dinsdag. Het is een nieuw en heel gemeen virus waarvan weinig mensen op de hoogte zijn.

Een nieuw virus werd pas ontdekt en volgens Microsoft normen is dit virus het meest (?) vernielend ooit!!!!!!!!!

Dit virus werd gisteren namiddag ontdekt door McAfee en er werd nog geen bescherming ontwikkeld.

Het virus vernietigt gewoon Sector Zero van de harde schijf, waar alle vitale informatie van de computer gestockeerd is.

Het virus werkt als volgt:

Het verzendt zich automatisch naar alle adressen van uw 'address book' onder de naam 'A Virtual Card for You' .

Zodra de zogezegde virtuele kaart geopend wordt, blokkeert de computer en moet de gebruiker heropstarten.

Op het ogenblik dat de toetsen 'ctrl+alt+del' of de reset toets gebruikt worden, vernietigt het virus Sector Zero, wat een definitieve vernietiging van de harde schijf betekent.

Volgens CNN heeft het virus gisteren in een paar uur tijd paniek gezaaid in New York.

Open dus geen e-mail met als onderwerp 'A ?virtual Card for You'. Zodra u zo 'n mail ontvangt, moet u deze ?onmiddellijk deleten.

Bovendien heeft Intel het bestaan van een andere zeer vernielende virus aangekondigd.

Indien u een e-mail ontvangt met ?als onderwerp 'An Internet Flower for You' , moet u deze onmiddellijk deleten, zonder te open.

Het virus vernielt alle 'dynamic link libraries' files (.DLL).

Uw pc zal onmogelijk kunnen heropstarten!

Stuur dit bericht naar al uw kennissen. Beter 25 maal ontvangen dan helemaal niet. "

Tot zover het bericht 8-). Ieder van jullie doet er uiteraard mee wat hij/zij wil.8-)

manta 8 juli 2008 19:28

Wasda ???
Citaat:

Het virus vernietigt gewoon Sector Zero van de harde schijf

Maar 'k denk dat ze die mail al eens hebben rondgegeven hoor ...

Zwartengeel 8 juli 2008 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 3554427)
Wasda ???

Maar 'k denk dat ze die mail al eens hebben rondgegeven hoor ...

Een keer of 25...

manta 8 juli 2008 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3554431)
Een keer of 25...

Tja , maar 't staat er dan ook bij ... 8-)
Citaat:

Stuur dit bericht naar al uw kennissen. Beter 25 maal ontvangen dan helemaal niet. "

Zwartengeel 8 juli 2008 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 3554432)
Tja , maar 't staat er dan ook bij ... 8-)

De eerste keer dat ik dat bericht ooit ontving stond het WTC in New York er zelfs nog en golden er ginds nog andere maatstaven voor de term 'paniek'. Kun je nagaan hoelang die hoax al de ronde doet.

Daimanta 8 juli 2008 19:40

dd if=/dev/zero of=/dev/hda

en boem. hdd weg!

Patsy Stone 8 juli 2008 19:40

Van de site van Symantec:

Discovered: January 10, 2001
Updated: February 13, 2007 11:55:30 AM
Type: Hoax

MakingProgress 8 juli 2008 19:45

Qua snelle reactie van de system engineer kan dit wel tellen 8O

Zwartengeel 8 juli 2008 19:54

Citaat:

Discovered: January 10, 2001
Net wat ik al zei. Uit de prehistorie. Ik had toen zelfs nog geen ADSL. Politics.be zou in die tijd een vrij geldverslindende hobby geweest zijn.

manta 8 juli 2008 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 3554454)
dd if=/dev/zero of=/dev/hda

en boem. hdd weg!

Heu ??? Wat ??? 8O

Duupje 8 juli 2008 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MakingProgress (Bericht 3554477)

Geweldig toch ?
Pietje kan hem dat morgen mss even weermailen. :lol:

Zwartengeel 8 juli 2008 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 3554497)
Heu ??? Wat ??? 8O

Linux. ;-)

Daimanta 8 juli 2008 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 3554497)
Heu ??? Wat ??? 8O

Dat is een linux commando dat nullen naar je harde schijft. Na 1 seconde is sector zero overgeschreven en is je hardeschijf vrijwel onbruikbaar geworden.

filosoof 8 juli 2008 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MakingProgress (Bericht 3554477)

Een system engineer die zoiets doorstuurt zonder eerst eens google te raadplegen..:-P:roll:

manta 8 juli 2008 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3554501)
Linux. ;-)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 3554503)
Dat is een linux commando dat nullen naar je harde schijft. Na 1 seconde is sector zero overgeschreven en is je hardeschijf vrijwel onbruikbaar geworden.

Waarschijnlijk iets compleet anders dan een FormatC zeker ???

Daimanta 8 juli 2008 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 3554510)
Waarschijnlijk iets compleet anders dan een FormatC zeker ???

Een vergelijking zou zijn:

Met formatC gooi je je hardeschijf in de vuilnis bak.
Met dd sla je er met een hamer op met volle kracht.

Patriot! 8 juli 2008 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3554451)
De eerste keer dat ik dat bericht ooit ontving stond het WTC in New York er zelfs nog en golden er ginds nog andere maatstaven voor de term 'paniek'. Kun je nagaan hoelang die hoax al de ronde doet.

Stond zelfs jaren geleden al op dit forum.

Jazeker 9 juli 2008 07:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 3554420)
Dit (redelijk alarmerend) bericht kreeg ik via de system-engineer van mijn werk in mijn mailbox. Hoe "zwaar" het weegt, weet ik zelf ook niet. Misschien toch maar beter oppassen. 8-)

Het meest vernielend virus ooit

Jos Ghijsen
Allround Administratief Medewerker
KPN
Zakelijke markt
Shared Service Center Accounting NL

Postbus 2596

6401 DB Heerlen

Telefoon: (040) 289 22 28

"Onmiddellijk lezen en doorsturen naar iedereen die je kent
Aandacht !!!!

Hallo

Je mag het volgende zeer ernstig nemen.

Je harde schijf zal crashen en iemand anders op het Internet neemt jouw naam en password over.

Het is nog maar pas in circulatie, vanaf dinsdag. Het is een nieuw en heel gemeen virus waarvan weinig mensen op de hoogte zijn.

Een nieuw virus werd pas ontdekt en volgens Microsoft normen is dit virus het meest (?) vernielend ooit!!!!!!!!!

Dit virus werd gisteren namiddag ontdekt door McAfee en er werd nog geen bescherming ontwikkeld.

Het virus vernietigt gewoon Sector Zero van de harde schijf, waar alle vitale informatie van de computer gestockeerd is.

Het virus werkt als volgt:

Het verzendt zich automatisch naar alle adressen van uw 'address book' onder de naam 'A Virtual Card for You' .

Zodra de zogezegde virtuele kaart geopend wordt, blokkeert de computer en moet de gebruiker heropstarten.

Op het ogenblik dat de toetsen 'ctrl+alt+del' of de reset toets gebruikt worden, vernietigt het virus Sector Zero, wat een definitieve vernietiging van de harde schijf betekent.

Volgens CNN heeft het virus gisteren in een paar uur tijd paniek gezaaid in New York.

Open dus geen e-mail met als onderwerp 'A ?virtual Card for You'. Zodra u zo 'n mail ontvangt, moet u deze ?onmiddellijk deleten.

Bovendien heeft Intel het bestaan van een andere zeer vernielende virus aangekondigd.

Indien u een e-mail ontvangt met ?als onderwerp 'An Internet Flower for You' , moet u deze onmiddellijk deleten, zonder te open.

Het virus vernielt alle 'dynamic link libraries' files (.DLL).

Uw pc zal onmogelijk kunnen heropstarten!

Tot zover het bericht 8-). Ieder van jullie doet er uiteraard mee wat hij/zij wil.8-)

Steenoude hoax. Die system-engineer kunnen ze maar beter op pensioen sturen als hij zo "mee" is dat hij zijn mails van twee jaar terug pas aan het lezen is.

Anna List 9 juli 2008 08:02

eentje uit 2001
http://www.symantec.com/security_res...011015-3610-99

klassiekertje zelfs eigenlijk

echt 8O serieuze vragen bij wie zoiets doorstuurt hoor !

Johan217 9 juli 2008 08:04

Citaat:

Jos Ghijsen
Zoiets kan toch alleen maar een hoax zijn, toch? 8-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be