![]() |
Nederlandstalige in Wallonië
Wie kan deze Nederlandstalige man die zich niet kan/wil aanpassen in Wallonië een antwoord geven?
Citaat:
|
De open deur zou natuurlijk zijn: "Nee, mijnheer, trekt u zich geen reet aan van die agenten. U heeft alle rechten om Nederlands te spreken. On est quand même en Belgique, hein".
|
het is vooral azert die hier een antwoord zal moeten geven: mag Wallonië ook tweetalig worden (allee zestalig want er zijn ook nog Duits, Letz, Picardisch en Waals) of geldt dat recht enkel voor francofonen in Vlaanderen?
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is ook de plicht van de burger om eventuele gerechtigde instructies van die agent in het Frans (te begrijpen en) op te volgen. Daarbuiten staat het allebei die mensen vrij om tegen elkaar te zeggen wat ze willen, in welke taal ze willen. Ik begrijp echter wel het standpunt van die agent zou hij dat niet willen. |
Dat is gewoonweg ...aanpassen hé.
Allochtonen kunnen dat wel ! Doe zelf de proef.Stopt er ene naast jou en vraagt in mooi nederlands... Waar is alles gratis menier en ocmw. |
Aanpassen of terug naar Vlaanderen komen, zo simpel is dat.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bestuurstaal in Wallonië is Frans, dus hij moet zich aanpassen. Doch aangezien Demotte verkondigt dat ze daar ook informatie verspreiden in het Nederlands, kan hij zich misschien tot zijn gemeentehuis wenden.
|
Citaat:
Een agent moet zich altijd 100% korrekt gedragen én uitdrukken, en dat kan men niet verwachten in iedere willekeurige taal die niet zijn moedertaal is (bv. nederlands, duits, turks of engels). Een agent die in een vreemde taal gaat stamelen kan men niet serieus nemen. Sorry, voor deze persoon heb ik geen medelijden. Ik ben zelf naar Duitsland geëmigreerd, en kan mij daar ook niet van het nederlands bedienen. |
Citaat:
|
allee achttalig dan.
Ocharme die Waalse schoolkinderen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kent er hier écht niemand de "taalwetten" die in het gansche land van toepassing zijn ?
Waarin de ééntalige en tweetalige en bovendien nog de gebieden "met faciliteiten" beschreven zijn ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be