Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Franstaligen bereiden overstap naar Frankrijk voor (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109072)

vlijmscherp 10 juli 2008 08:26

Franstaligen bereiden overstap naar Frankrijk voor

bron: http://www.lesoir.be/actualite/belgi...0-615017.shtml

Wat die Ducarme voorstelt, tart echt alle verbeelding. hij stelt voor om Wallonië + Halle-Vilvoorde + alle Vlaamse provincies die willen (!) mee te pakken naar Frankrijk, een Franstalig België als zoveelste provincie van Frankrijk.

zijn plannen lijken zelf al vrij ver gevorderd, maar ik vraag me af of Frankrijk er Brussel wilt bijhebben en dat Frankrijk gaat akkoord gaan met de annexatieplannen van Wallonië??

monza 10 juli 2008 08:29

U vraagt zich van alles af behalve wat de mensen uit wallonie ervan denken. Natuurlijk uw titel van dit topic zegt al genoeg, omdat personen binnen MR daar aan werken is dat voor hetzelfde als de "franstalige".
Dat is weer zo'n utopie zoals die van de orangisten.

Anna List 10 juli 2008 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3556399)

Wat die Ducarme voorstelt, tart echt alle verbeelding. hij stelt voor om Wallonië + Halle-Vilvoorde + alle Vlaamse provincies die willen (!) mee te pakken naar Frankrijk, een Franstalig België als zoveelste provincie van Frankrijk.

zijn plannen lijken zelf al vrij ver gevorderd, maar ik vraag me af of Frankrijk er Brussel wilt bijhebben en dat Frankrijk gaat akkoord gaan met de annexatieplannen van Wallonië??

eigenlijk zou een Belgisch minister van buza nu de ambassadeur van Frankrijk op het matje moeten roepen, en duidelijk stellen dat t maar eens uit moet zijn met de ontwrichtende buitenlandpolitiek van F ... het moet maar eens uit zijn met het rattachisme te steunen vanuit Parijs.

vlijmscherp 10 juli 2008 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door monza (Bericht 3556405)
U vraagt zich van alles af behalve wat de mensen uit wallonie ervan denken. Natuurlijk uw titel van dit topic zegt al genoeg, omdat personen binnen MR daar aan werken is dat voor hetzelfde als de "franstalige".
Dat is weer zo'n utopie zoals die van de orangisten.

er zou 29% achter een hereniging met Frankrijk staan, dat is meer dan dat er Vlamingen achter de onafhankelijkheid zijn, toch wel markant.

maar daar gaat het in feite niet echt om, het gaat erom dat ze geheel Halle-Vilvoorde + nog wat Vlaamse provincies (Brabant maw) willen meepakken. da lijkt me vrij hallucinant.

Zwartengeel 10 juli 2008 08:38

Heeft de Nederlandstalige pers hier al over bericht?

monza 10 juli 2008 08:38

Is er 29 procent met een geloofswaardige peiling? Want "er zou" is zeggen dat het kan maar ook niet kan. Het zou misschien kunnen dat die gebieden ook liever bij frankrijk gaan dan bij vlaanderen :) Zolang limburg maar niet naar nederland of frankrijk gaat is't voor mij ok.

FDM 10 juli 2008 09:06

Ducarme-de-aangifteloze mag dromen wat hij wil , in Halle zijn er nog genoeg met gezond verstand om die jump niet te nemen

vlijmscherp 10 juli 2008 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3556422)

nope, dat komt mss nog. of ze vinden het te surreëel natuurlijk....

Don Quichote 10 juli 2008 09:46

Frankrijk wil ze niet.

Goe weten.

Zwartengeel 10 juli 2008 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 3556527)
Frankrijk wil ze niet.

Goe weten.

Ik heb vorige week nog in het onverdraagzame, fascistische 'Flandre profonde' een paar Fransen gesproken en die dachten er net hetzelfde over.

vlijmscherp 10 juli 2008 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 3556527)
Frankrijk wil ze niet.

Goe weten.

tuurlijk niet, ze hebben in het noorden al genoeg arme regio's en een confederatie zien ze zeker niet zitten, ze zijn daarvoor veel te centralistisch ingesteld.

FDM 10 juli 2008 09:55

als de pers genoeg bericht over hun klaploperij zullen ze nergens een trekhaak vinden

Pelgrim 10 juli 2008 11:52

Dat ga je toch niet serieus nemen.

Jazeker 10 juli 2008 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3556422)

Wat denk je?

Doedelzak 10 juli 2008 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3556399)

Ik vind dit in alle opzichten immens grappig. :-D

Zwartengeel 10 juli 2008 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak (Bericht 3556779)

Dat kan ik me van jou wel voorstellen. Eindelijk bij het grote vaderland Frankrijk horen, roekoe!

vlijmscherp 10 juli 2008 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak (Bericht 3556779)

jij bent toch voor unitaire staten?

Pelgrim 10 juli 2008 13:09

Het enige goeie Frankrijk ziet er trouwens zo uit:

Gargamel 10 juli 2008 13:13

Je moet alles met een korreltje zout nemen wat dien Ducarme lazert.
Die vent is de kampioen in het vergeten van zijn belastingen te betalen.:-P

Benji_27 10 juli 2008 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3556412)
er zou 29% achter een hereniging met Frankrijk staan, .

29 % ??? Ik geloof dat niet...

Na de laaste verkizeingen, de RWF was onder 4%.

Ducarme is een domme extremist...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be