![]() |
Vlaanderen onafhankelijk, Brussel stuk van Wallonië of Frankrijk.
Poll, enkel voor Vlaams-Nationalisten
Stel dat Vlaanderen enkel onafhankelijk kan worden, op voorwaarde dat Brussel een stuk van Frankrijk of Wallonië wordt, ben je bereid hier mee akkoord te gaan? |
volmondig ja
|
Zeg, voor de zoveelste keer, laat de Brusselaars toch eens zelf beslissen wat ze willen...
*zucht* Neen, ik ben geen Vlaams-nationalist. |
Optie 2. Maar er komt dan uiteraard geen corridor.
|
Brussel is een deel van Vlaanderen. Het wordt tijd dat er geijverd wordt voor de fusie van dat gewest met het Vlaams Gewest. Vlaanderen mét Brussel of geen Vlaanderen.
|
en kijken hoelang het duurt voor ze ruzie maken
|
Citaat:
|
Citaat:
|
We maken eerst Vlaanderen onafhankelijk en binnen het jaar staan de Brusselaars te dringen om bij Vlaanderen te horen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een Vlaamse staat zonder Brussel, kan per definitie nooit een "onafhankelijk" Vlaanderen genoemd worden. Vlaanderen blijft dan (wegens de rol van Brussel in het Vlaamse socio-economische weefsel) immers afhankelijk van dat neo-België (Bruxelles-DC, Wallo-Brux, etc...).
|
Citaat:
|
Volledig mee eens. Bruxelles is een typische franstalige stad zoals je ook Charleroi, Namur of Mons hebt. Laat Wallonië-Bruxelles maar aansluiten bij Frankrijk. Cultureel gaat dat veel beter samengaan als met de Germaanse Vlamingen. Vlaanderen eventueel bij Duitsland? Is dat géén suggestie???
|
Citaat:
Tijd om onze noordelijke Dietse volksgenoten terug in het gareel te laten lopen en dus te heropvoeden. Een nieuwe golf van katholisering over Nederland laten spoelen, het lutheranisme en het calvinisme met de wortel uittrekken en het liberalisme vernietigen. Een Dietse Democratische Republiek, het zegt mij wel wat. Voor wie het niet doorheeft, ik zet het hier opzettelijk veel extremistischer neer dan werkelijk bedoeld. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind dat Brussel wel degelijk bij Vlaanderen hoort, maar daarom is het niet noodzakelijk dat Brussel nu direct een keuze voor Vlaanderen maakt. Het moet niet per se nu afgedwongen worden.
Brussel moet maar zelf beseffen dat het geld in Vlaanderen ligt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be