Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Vlaanderen onafhankelijk, Brussel stuk van Wallonië of Frankrijk. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109096)

kroa 10 juli 2008 14:58

Vlaanderen onafhankelijk, Brussel stuk van Wallonië of Frankrijk.

Poll, enkel voor Vlaams-Nationalisten

Stel dat Vlaanderen enkel onafhankelijk kan worden, op voorwaarde dat Brussel een stuk van Frankrijk of Wallonië wordt,
ben je bereid hier mee akkoord te gaan?

vlijmscherp 10 juli 2008 15:01

volmondig ja

Bad Attila 10 juli 2008 15:03

Zeg, voor de zoveelste keer, laat de Brusselaars toch eens zelf beslissen wat ze willen...

*zucht*

Neen, ik ben geen Vlaams-nationalist.

Zwartengeel 10 juli 2008 15:05

Optie 2. Maar er komt dan uiteraard geen corridor.

Txiki 10 juli 2008 15:07

Brussel is een deel van Vlaanderen. Het wordt tijd dat er geijverd wordt voor de fusie van dat gewest met het Vlaams Gewest. Vlaanderen mét Brussel of geen Vlaanderen.

FDM 10 juli 2008 15:11

en kijken hoelang het duurt voor ze ruzie maken

Zwartengeel 10 juli 2008 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3557097)
Brussel is een deel van Vlaanderen. Het wordt tijd dat er geijverd wordt voor de fusie van dat gewest met het Vlaams Gewest. Vlaanderen mét Brussel of geen Vlaanderen.

De fusie kan er uiteraard nog komen in een later stadium. Zoals Rome indertijd ook pas na een tijdje deel ging uitmaken van Italië. Het is niet omdat Vlaanderen in eerste instantie onafhankelijk zou worden zonder Brussel, dat Brussel daarom dan direct voorgoed verloren is voor Vlaanderen.

Herr Oberst 10 juli 2008 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3557097)

Idem.

Pluche 10 juli 2008 18:34

We maken eerst Vlaanderen onafhankelijk en binnen het jaar staan de Brusselaars te dringen om bij Vlaanderen te horen.

Zwartengeel 10 juli 2008 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pluche (Bericht 3557456)
We maken eerst Vlaanderen onafhankelijk en binnen het jaar staan de Brusselaars te dringen om bij Vlaanderen te horen.

Precies wat ik stelde in post #7. Daarom is het nu de belangrijkste taak ervoor te zorgen dat het Vlaamse grondgebied intact blijft en ons niet langer blind te staren op Brussel. Eenmaal Brussel met de neus op de financiële en economische feiten gedrukt wordt, zal het probleem zich uiteindelijk vanzelf oplosen.

schaker 10 juli 2008 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3557468)
Precies wat ik stelde in post #7. Daarom is het nu de belangrijkste taak ervoor te zorgen dat het Vlaamse grondgebied intact blijft en ons niet langer blind te staren op Brussel. Eenmaal Brussel met de neus op de financiële en economische feiten gedrukt wordt, zal het probleem zich uiteindelijk vanzelf oplossen.

^2

Jaani_Dushman 10 juli 2008 21:06

Een Vlaamse staat zonder Brussel, kan per definitie nooit een "onafhankelijk" Vlaanderen genoemd worden. Vlaanderen blijft dan (wegens de rol van Brussel in het Vlaamse socio-economische weefsel) immers afhankelijk van dat neo-België (Bruxelles-DC, Wallo-Brux, etc...).

Unie der Provinciën 11 juli 2008 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3557822)
Een Vlaamse staat zonder Brussel, kan per definitie nooit een "onafhankelijk" Vlaanderen genoemd worden. Vlaanderen blijft dan (wegens de rol van Brussel in het Vlaamse socio-economische weefsel) immers afhankelijk van dat neo-België (Bruxelles-DC, Wallo-Brux, etc...).

I don't get it. Vlaanderen is sowieso altijd economisch afhankelijk van het buitenland door de enorme inbreng van de export in haar economie. Brussel en Wallonië zouden gelijk zijn aan andere buitenlanden als economische partner. Ik denk eerder dat het voor Brussel funest zal zijn als zij zich afscheidt van Vlaanderen dan andersom.

Sinistra 12 juli 2008 16:07

Volledig mee eens. Bruxelles is een typische franstalige stad zoals je ook Charleroi, Namur of Mons hebt. Laat Wallonië-Bruxelles maar aansluiten bij Frankrijk. Cultureel gaat dat veel beter samengaan als met de Germaanse Vlamingen. Vlaanderen eventueel bij Duitsland? Is dat géén suggestie???

Metternich 12 juli 2008 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra (Bericht 3560142)
Vlaanderen eventueel bij Duitsland? Is dat géén suggestie???

Nee hoor, Vlaanderen bij Nederland.

Tijd om onze noordelijke Dietse volksgenoten terug in het gareel te laten lopen en dus te heropvoeden. Een nieuwe golf van katholisering over Nederland laten spoelen, het lutheranisme en het calvinisme met de wortel uittrekken en het liberalisme vernietigen. Een Dietse Democratische Republiek, het zegt mij wel wat.

Voor wie het niet doorheeft, ik zet het hier opzettelijk veel extremistischer neer dan werkelijk bedoeld.

Sinistra 12 juli 2008 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3560174)
Nee hoor, Vlaanderen bij Nederland.

Tijd om onze noordelijke Dietse volksgenoten terug in het gareel te laten lopen en dus te heropvoeden. Een nieuwe golf van katholisering over Nederland laten spoelen, het lutheranisme en het calvinisme met de wortel uittrekken en het liberalisme vernietigen. Een Dietse Democratische Republiek, het zegt mij wel wat.

Voor wie het niet doorheeft, ik zet het hier opzettelijk veel extremistischer neer dan werkelijk bedoeld.

:lol::lol::lol: Véél succes. Als je hier pleit voor Noord-Ierse toestanden zegt dat meer over jouw instelling en nog meer in de vereniging waar je bij zit. Trouwens overal ter wereld verliest het katholicisme aan invloed ten voordele van de pinksterkerken.

Metternich 12 juli 2008 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra (Bericht 3560225)
Als je hier pleit voor Noord-Ierse toestanden zegt dat meer over jouw instelling en nog meer in de vereniging waar je bij zit.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3560174)

En zelfs dan het nog niet doorhebben...

Pantoffeldiertje 12 juli 2008 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3560249)

Een mooier voorbeeld van slectief lezen is er haast niet te vinden.

Sinistra 12 juli 2008 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3560249)

Het nodige cynisme dat je daar bij gebruikt zegt voldoende. Je zou niet liever hebben.

Pantoffeldiertje 12 juli 2008 19:32

Ik vind dat Brussel wel degelijk bij Vlaanderen hoort, maar daarom is het niet noodzakelijk dat Brussel nu direct een keuze voor Vlaanderen maakt. Het moet niet per se nu afgedwongen worden.

Brussel moet maar zelf beseffen dat het geld in Vlaanderen ligt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be