vlijmscherp |
11 juli 2008 14:10 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
(Bericht 3558415)
Tja... Leterme moet de Grondwet ook opvolgen, hé. En de Grondwet voorziet nu eenmaal in allerlei mechanismes.
|
dat wist hij voorhand hé.
Citaat:
(Bericht 3558415)
Glazen bol?
|
er wordt gesproken over delen van het marktbeleid, dat is al. over fiscale autonomie weigeren de Franstaligen zelf te discussiëren. we gaan moeten blij zijn omdat het BIRB is geregionaliseerd....
Citaat:
(Bericht 3558415)
Bron? Of gewoon uiting van een buikgevoel: de PS is er, dus zal het wel alles tegenhouden...
|
ik heb niets tegen de PS hé, als sociaal-democraat.... maar je kan er niet omheen dat er op vlak van justitie nog niets is gebeurd, ook omwille van de staatshervorming natuurlijk. zo is het instituut voor de opleiding en vorming van magistraten en rechters nog steeds niet opgericht.
Citaat:
(Bericht 3558415)
O jawel, tenminste 3 nieuwe gevangenissen, allerlei uitbreidingen niet inbegrepen. Maar ja, de PS houdt alles tegen.
|
die plannen waren er al onder de oude minister van Justitie, weet je nog wie?
Citaat:
(Bericht 3558415)
De wet Lejeune bestaat al lang niet meer. De nieuwe wet, trouwens nog maar pas is werking, wordt momenteel aangepast voor bepaalde recidivisten.
|
het systeem blijft wel bestaan. goed, ik ben ervoor, dus ik ga niet klagen, maar echt eerlijk tov van wat hij beloofd heeft, is het niet.
Citaat:
(Bericht 3558415)
Daar moet dan iets aan gedaan worden, inderdaad. Maar het zal wel de schuld van de Franstaligen (PS) zijn zeker dat het niet vooruit gaat?
|
wiens schuld het is, niet belangrijk, hij is de premier, niet?
Citaat:
(Bericht 3558415)
100.000.000 EURO overschot.
|
zeggen ze nu, we hebben nog niet de juiste cijfers gezien en onder voorbehoud van de 250 miljoen van Electrabel en de 400 miljoen van Vlaanderen.
|