![]() |
Omzendbrief Peeters enige juiste interpretatie Taalwet
De Raad van State heeft een vonnis geveld ivm een klacht van Wezembeek-Oppem tegen de omzendbrief Peeters . Hierin stelt de Raad van State dat deze omzendbrief de enige juiste interpetratie is van de taalwet. Dus Keulen heeft volledig gelijk om de drie burgemeesters niet te benoemen zij hebben de wet overtreden door de oproepingbrieven in het Frans te versturen. Eindelijk zijn na veertig jaar de puntjes op de i gezet ivm de Taalwet nl. Eerst brieven in het Nederlands en dan kan de betrokkene een Franse versie aanvragen. Dit is dus de tweede opdoffer voor de Frantaligen in de rand in evenveel dagen.
Bron : http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=0E1U6R9H |
Ondertussen zullen politici van de kolonistenpartij FdF wel weer iets anders proberen,maar het goede nieuws blijft dat er rustig,menselijk en democratisch gewerkt wordt...Enkel zo kan elke- en iedere sugestie dat Vlaamse regelgeving "fascistisch,rascistisch,discriminerend,enz... .... zou zijn gekelderd worden....
Er is ongetwijfeld nog geen enkele van die "hevig gediscrimineerde" Franstaligen verhuisd denk ik zo :roll: We moeten de BHV-kwesties zien zoals ze zijn,een poging van FdF-extremisten om hun eigen baronietjes uit te snijden,zoals ook het Brussels Gewest feitelijk uit onafhankelijke "baronietjes" (de gemeentes) bestaat... Dit geheel in tegenstelling met de praktijk van Vlaandere en Wallonie waar veel meer aan "teamsport" gedaan wordt tussen de bestuursniveaus! In de "algemene pers" wordt dit rustige stappenplan snel vergeten, en wordt op den duur weer gefocust op vooroordelen en verwijtende zinsneden... Ondertussen wordt echter,ook op communautair vlak,door serieuze politici,serieus werk geleverd,zoals mag blijken..... |
Hebt U hiervan al veel in onze 'Vlaamse' media gezien of gehoord?
Wel liet Terzake gisteren één van die overtreders aan het woord... om Vlaanderen in zijn blootje te zetten... |
Citaat:
Vernoemd programma,vernoemde zender interesseert mij eigenlijk niet,ik geef er dus geen kritiek op ;-) |
Citaat:
Mijn post was geen reactie op uw post maar op die van de starter (ik had uw - goede - post nog niet gezien)... ;-) |
Geen probleem voor de Franstaligen in Linkebeek, Kraainem en Wezembeek.
Wellicht denken ze: binnenkort woont daar toch geen enkele Vlaming meer om nog klacht in te dienen wanneer we Franstalige brieven opsturen of FR praten in de gemeenteraad. |
Citaat:
Goed bezig, Azert... :thumbsup: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar de Franstaligen zullen daar blijven ijveren voor aanhechting bij Brussel. net zoals de Serviërs in het noorden van Kosovo zich altijd Serviërs zullen blijven voelen. En eenmaal daar geen enkele Vlaming meer woont, zal het echt wel onmogelijk worden om nog vol te kunnen houden dat het Vlaanderen is. |
Citaat:
|
Citaat:
met dat verschil dat de Serviers er dus wel éérst woonden. Hij zou beter de vergelijking maken met de "etnische albanezen" die heel kosovo hebben gekoloniseerd en nu volop de oude Servische kloosters en kerken in brand aan het steken zijn. Wat gaan de franstaligen doen? De vlaamse kapellekes afbreken? |
Citaat:
Al de inwoners van die gemeente zijn trouwens Vlamingen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Binnen de 6, zijn er 3 heel erg pro-Brussel |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be