Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Wat is nu juist privé? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109189)

duveltje382 12 juli 2008 14:30

Wat is nu juist privé?

Ik wil gewoon eens weten wat het woord privé juist betekend:?

Pantoffeldiertje 12 juli 2008 20:36

Alles waarvan je niet wilt dat anderen iets van afweten.

Dit kan dus varieren van persoon tot persoon. Het feit dat je kinderen vermoordt kan privé zijn, maar je favoriete kleur ook.

Rudy 13 juli 2008 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3559987)

Duveltje,

Wat is uw probleem eigenlijk ? Dat je plots moet lezen dat een moderator toegang heeft tot wat onder de noemer "privébericht" wordt gecatalogeerd ?

De administrator kan alles lezen wat via het forum passeert. Zowel de privéberichten als de emails via het forum.

Laat vallen. Trek er je conclusies uit. Je zal toch wel oud en wijs genoeg zijn, vermoed ik.

Op je enquête heb ik niet gereageerd. Nogal zinloos. Sorry maat.

Rudy

Groentje-18 13 juli 2008 16:34

²

Het platform waarvan we hier gebruik maken, is van de eigenaars van p.be. Zij hebben hier dus ook alle rechten over. Ze zijn goddank zo vriendelijk om hier geen misbruik van te maken en ons op de hoogte te houden van onze rechten (zo neuzen ze niet zomaar in andermans pb's). Ik vind dat al behoorlijk nastrevenswaardig.

Om op je vragen te beantwoorden:
niemand heeft in principe zaken met wat je in je privéleven doet. Daarom ben je ook beter �*ltijd terughoudend met het verspreiden van die informatie, want er zijn wel eens mensen die alles wat ze kunnen tegen je gebruiken.
Maar vanaf het moment dat je "privé" een moord begaat bijvoorbeeld, kan je bij een huiszoeking niet op je privacyrecht wijzen om de politie tegen te houden je te arresteren/je huis te doorzoeken hé. ;) Hetzelfde ongeveer gebeurt hier met de pb's.

Datzelfde gebeurt ook met msn-verkeer, e-mails, telefoongesprekken, ... indien nodig (en volgens sommige zelfs 'preventief'/exploratief), en er hangen op veel plaatsen camera's... Privacy is dus heel erg relatief.

Chipie 13 juli 2008 16:55

Bedoelt Duveltje1302 wel 'privé' op dit forum?

Groentje-18 13 juli 2008 16:58

Mmm... ik had het zo geïnterpreteerd omdat ik elders vragen las omtrent het lezen van privéberichten door de moderatie. :oops:

Duvelke 14 juli 2008 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3561813)
Bedoelt Duveltje1302 wel 'privé' op dit forum?

het is 382 ;)

Lof der Zotheid 15 juli 2008 13:59

Citaat:

Privé = daar hebde geen zaken mee.

koewachtenaar 16 juli 2008 10:01

Citaat:

Privé is een Nederlands weekblad dat bericht over het lief en vooral het leed van bekende Nederlanders (BN'ers) en buitenlanders uit de televisie- en showwereld. Ook over het Nederlandse Koninklijk Huis wordt uitvoerig bericht. Privé wordt wel beschouwd als het schoolvoorbeeld van een Nederlands roddelblad. Oprichter en eerste hoofdredacteur was de journalist Henk van der Meyden, afkomstig van De Telegraaf. In de zaterdageditie van de Telegraaf had Van der Meyden al ver voor het weekblad in 1977 ontstond een rubriek volgens de Privé-formule en hij was lange tijd de enige roddeljournalist van Nederland.

Omdat het blad wat verder ging dan de concurrentie, kreeg het aanvankelijk nogal wat misprijzende reacties uit de 'serieuze' media. Af en toe zijn er rechtszaken, waarvoor de uitgevers gewoon budget hebben. Zo won Maxima in 2005 een rechtszaak van de Privé over de vroegtijdige publicatie van de foto's van het jonge prinsesje. Het weekblad moest hiervoor een boete betalen.

Bron :http://nl.wikipedia.org/wiki/Priv%C3%A9_(weekblad)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be