![]() |
Royaume Belgique en Onafhankelijk Vlaanderen
Zou de beste oplossing om de communautaire conflicten in België te beeïndigen niet de aansluiting zijn van het Brusselse Gewest bij Wallonië zijn. Vlaanderen vormt een onafhankelijke staat samen met Frans-Vlaanderen eventueel en kiest Antwerpen als hoofdstad. Zoals Servië en Montenegro begin de jaren '90 een confederatie aangingen onder de naam "Republiek Joegoslavië" zo kunnen de Brusselaars en Walen verder gaan onder de naam Féderation Belgique" bijvoorbeeld. Voordeel is dat Albert II zo poulair onder de Waalse Belgen Koning kan blijven, Brussel ééntalig Frans kan worden en de Vlamingen hun onafhankelijkheid krijgen waar ze al zo lang op wachten. Dit lijkt me een redelijk voorstel "Vlaanderen" en "Conféderation Belgique". De Vlaamse Leeuw en de Belgische driekleur als "buren".
|
Brussel opgeven is de zoveelste aderlating
|
Citaat:
is trouwens ook geen redelijk voorstel.:evil: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waar haal je dat getal? Dat strookt totaal niet met de signalen die ik mijn omgeving krijg, en het is niet alsof ik met mijn vrienden elk jaar op de Ijzerwake sta |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan moet een goed weer geschiedenisles gaan volgen. Brussel ligt zowieso al geografisch in Vlaanderen, dus... ga eens goe blokken ;-) http://members.lycos.nl/vlaamssiteje/mainpage.htm http://users.telenet.be/-Colen-/vl.html |
Citaat:
Doedelzak vergeet echter dat een bovenstaand unitair België volledig indruist met de grondbeginselen en vooral dan de taalracistische fundamenten waarop Belgique gebouwd is. |
Citaat:
|
10 miljard per jaar
meebetalen een aan staatschuld van 1000 miljard nu weet ik weer waarvoor te werken |
wallonië mag voor mijn part belgique blijven heten. Maar dan moeten ze de volledige staatsschuld natuurlijk ook dragen. Dat wordt lachen!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be