Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Bokrijk of Beieren? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109210)

C2C 13 juli 2008 00:28

Bokrijk of Beieren?

Ik lees juist dat de Vlaamse jeugd conservatiever en rechtser is dan ooit.

Ze gaat op reis naar Bokrijk, Taizé of Beieren. Ze stemt populistisch. Ze is niet geïnteresseerd in de wereld buiten de dorpskom.

De vraag is eenvoudig: wat doet u wanneer uw kind expliciet vraagt of het op kamp mag naar Bokrijk, Beieren of Taizé - en het nog meent ook?

Paracelsus 13 juli 2008 01:12

Ik moedig ze aan en steek een werk van Joseph-Marie cmt. de Maistre in hun rugzak, voor op de bus. :mrgreen:

Zwartengeel 13 juli 2008 01:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3560712)
De vraag is eenvoudig: wat doet u wanneer uw kind expliciet vraagt of het op kamp mag naar Bokrijk, Beieren of Taizé - en het nog meent ook?

Dan laat ik ze een foto zien van een fake onontdekte inboorlingenstam in Brazilië.

Jazeker 13 juli 2008 09:51

Citaat:

Dan vertel ik hen dat het mooi is dat ze geen walgelijke hoop kerosine verbruiken. 8-)

stropdrager 13 juli 2008 10:29

Mooie streek, Beieren.

Weezer 13 juli 2008 11:29

Taizé is ook de moeite

Zwartengeel 13 juli 2008 11:36

Citaat:

Ze gaat op reis naar Bokrijk, Taizé of Beieren. Ze stemt populistisch. Ze is niet geïnteresseerd in de wereld buiten de dorpskom.

Ach, die heikneuterige Beierse kerktorenmentaliteit...

FDM 13 juli 2008 11:44

mijn neef van bijna 17 heeft Volk-word-Staat klevers besteld en deelt ze ook uit , het is echt aangeboren hoor want zn ouders gaan op de koffie bij de cvp-schepen om de belastingcontroleur tegen te houden

Mitgard 13 juli 2008 13:06

bokrijk is nog zo schoon, net zoals gisteren op tv de vlaschgaard zo'n schoone film vol vlaamse volkseigenheid en boerenwijsheid er waren nog geen vreemdelingen die het onveilig maakten, vlaanderen was nog puur en ongerept, op de hooizolder zaten de knecht en de boerendochter...

Derk de Tweede 13 juli 2008 14:24

Beieren ?

toccata 11 augustus 2008 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3561305)
bokrijk is nog zo schoon, net zoals gisteren op tv de vlaschgaard zo'n schoone film vol vlaamse volkseigenheid en boerenwijsheid er waren nog geen vreemdelingen die het onveilig maakten, vlaanderen was nog puur en ongerept, op de hooizolder zaten de knecht en de boerendochter...

:-D

L. J. Brutus 11 augustus 2008 17:59

Hmm... Bayern. Heerlijk.

Zwartengeel 11 augustus 2008 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3561305)

Het is dus niet zomaar toeval dat Bokrijk in Limburg ligt?

From_Vlaanderen 11 augustus 2008 18:15

Citaat:

Goed, jom! Hier ne Jupiler. ;-)

Mitgard 11 augustus 2008 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3622197)
Het is dus niet zomaar toeval dat Bokrijk in Limburg ligt?

precies.
limburg is de meest arische provincie van vlaanderen want het dichtst bij de het overrijnse germania en door zijn betekenisloosheid en achtergesteldheid tevens het minst bezoedeld door handelscontacten en vermenging met vreemde bezetters.
komt dat zien.

Preuße 11 augustus 2008 20:06

Vreemd dat Bayern hier als "onderontwikkeld" wordt voorgesteld, zei het impliciet, door een extreem-links. In vele obscure negorijen doorheen héél Afrika is me dunkt toch net "iets" achterlijker.

Txiki 11 augustus 2008 20:09

Wat is er mis met Beieren en Bokrijk? Gaan ze bestemmingen nu ook al indelen in conservatief-progressief, links-rechts? Zeveraars.

Preuße 11 augustus 2008 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3622564)
Wat is er mis met Beieren en Bokrijk? Gaan ze bestemmingen nu ook al indelen in conservatief-progressief, links-rechts? Zeveraars.

Het gekke is dat het openbaar vervoer (S-Bahn) én het sociale vangnet in Beieren net het beste ontwikkeld zijn. Extreem-linkse pubers die met dubbelnicks achter hun schermpje zitten komen kennelijk niet veel buiten. Wellicht schrikken ze zich een hoedje als ze écht eens een neger zouden tegen komen :lol: Bovendien zit er altijd wel een donkerbruin randje anti-Duits racisme aan extreem-links ingebakken. Bij het woord "Beieren" alleen al schieten hun xenofobe genen wakker.

Bokrijk is ook "slecht" want dat is de eigen cultuur, hè. Volgens de doctrinaire geloofsregels van de extreem-linkse sekte moet dat per definitie als achterlijk worden voorgesteld. Getruukeerde foto's van achterlijke stammen ergens in een woud tentoon spreiden, dat is de échte cultuur.

From_Vlaanderen 11 augustus 2008 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 3622615)
Bokrijk is ook "slecht" want dat is de eigen cultuur, hè. Volgens de doctrinaire geloofsregels van de extreem-linkse sekte moet dat per definitie als achterlijk worden voorgesteld.

Awel, iets in mij zegt dat ik het zelfde bedoel.

lantjes 12 augustus 2008 08:22

Citaat:

Met voldoening van het resultaat van hun opvoeding genieten..:-P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be