Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Forummer van de week (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=169)
-   -   Ambiorix is de zestigste forummer van de week (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109222)

Pluche 13 juli 2008 14:48

Ambiorix is de zestigste forummer van de week

Ik heb op de laatste nipper nog een kandidaat gevonden die FvdW wil zijn: het is Ambiorix, Ambiorix omschrijft zichzelf als volgt:

Ik ben Ambiorix, 21 jaar, student Geografie in Leuven. Volgend jaar "Master"-student, in Bologna(bah)-termen.

Van thuis uit al altijd flamingant geweest, al is de concrete invulling hiervan wel wat gewijzigd met de tijd. Mijn pa is ondertussen een halve libertariër geworden, maar ik heb mij afgekeerd van het liberalisme en ben zoals iedereen wel weet een overtuigd linksnationalist. Qua partijpolitiek moet ik zeggen dat ik weinig tot geen keus heb. Het VB is net zoals het NVA een zeer liberale koers aan het varen, en radicaal-links zit verstokt in een dogmatisch-belgicistisch discours. Partijpolitiek, en zeker electorale resultaten laten mij dan ook vrij koud; ik heb al sinds een tijdje mijn vertrouwen in onze westerse liberaaldemocratie verloren.

Tot zover over mijn "ideologie".
Ik neem aan dat hier ook wel verdere vragen over zullen komen. De rest van mijn privéleven en -voorkeuren, daar moet ge zelf maar achter vragen.

Pluche 13 juli 2008 14:48

De traditionele openingsvraag: hoeveel keer eet jij frietjes per maand en wat is je lievelingssaus?

Mitgard 13 juli 2008 14:55

hey ambi.
wat vind je ervan dat jouw beeld uit Ooit Tongeren wordt weggehaald om dienst te doen als viking in een fins pretpark?

Pluche 13 juli 2008 14:57

Wat is je lievelingstemperatuur qua weer?

De Garde 13 juli 2008 14:58

Kan je best hebben als links-nationalist hoor (zelfs als rechtse rakker), maar goed, mijn klassiekers dan maar:

Stel, je kan iemand uit het heden of het verleden voor één uur spreken, voor wie zou je dan kiezen en waarom?

Stel, je kan een vlieg zijn en ongemerkt bij een historische gebeurtenis zijn of plaats in het verleden, heden of toekomst bezoeken, wat zou je dan kiezen?

eric v68 13 juli 2008 15:04

welke delen van Nederland zijn voor jou nog onbekend terrein ?

eric v68 13 juli 2008 15:07

welk aspect van de geografie spreekt je het meest aan ?

geologie, sociale geografie of anderszins ?

eric v68 13 juli 2008 15:09

soms wordt op het forum wel eens gesteld dat niet alleen de faciliteitengemeenten rondom Brussel verfransen, maar ook bijvoorbeeld de universiteit in Leuven.

wat merk je daarvan ?

Dronkoers 13 juli 2008 15:09

Ben je een aangenaam cafémakker?

Dronkoers 13 juli 2008 15:10

Hoeveel fietsen heb je?

Dronkoers 13 juli 2008 15:11

Vind je studeren eigenlijk wel leuk?

Ambiorix 13 juli 2008 15:17

helaba

ja ik had gezegd tegen pluche dat ie het openingstekstje van vorig jaar mocht nemen, er zijn wel een paar dingen veranderd ondertussen. Mijn pa is niet meer, ik ben 22 jaar geworden, en heb mijn eerste masterjaar achter de rug.

Ambiorix 13 juli 2008 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3561539)
hey ambi.
wat vind je ervan dat jouw beeld uit Ooit Tongeren wordt weggehaald om dienst te doen als viking in een fins pretpark?

spijtig:-(
de overheid zou mss wat meer moeite gedaan kunnen hebben om het park te doen herleven..

Ambiorix 13 juli 2008 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pluche (Bericht 3561528)
De traditionele openingsvraag: hoeveel keer eet jij frietjes per maand en wat is je lievelingssaus?

4x, cocktailsaus

Ambiorix 13 juli 2008 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pluche (Bericht 3561541)
Wat is je lievelingstemperatuur qua weer?

hangt van het moment af. Soms wil ik zuidspaanse temperaturen van 35 graden, op andere momenten kan het mij gestolen worden en vriest het voor mijn part.

Ambiorix 13 juli 2008 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 3561544)
Kan je best hebben als links-nationalist hoor (zelfs als rechtse rakker), maar goed, mijn klassiekers dan maar:

Stel, je kan iemand uit het heden of het verleden voor één uur spreken, voor wie zou je dan kiezen en waarom?

Stel, je kan een vlieg zijn en ongemerkt bij een historische gebeurtenis zijn of plaats in het verleden, heden of toekomst bezoeken, wat zou je dan kiezen?

moeilijke keuze. Ik zou een uur willen babbelen met een doorsnee Europeaan van duizend jaar geleden. Gewoon over koetjes en kalfjes - gesteld dat we elkaar zouden verstaan.

En een historische gebeurtenis.. misschien een overwinning van Spartacus ofzo.

Ambiorix 13 juli 2008 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 (Bericht 3561553)
welke delen van Nederland zijn voor jou nog onbekend terrein ?

alles. Ben alleen nog maar in grensregio's geweest, en het enige wat mij aanspreekt zijn de coffeeshops.

Ambiorix 13 juli 2008 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 (Bericht 3561563)
welk aspect van de geografie spreekt je het meest aan ?

geologie, sociale geografie of anderszins ?

geologie=/=geografie;-) al krijgen wij dat er wel bij gedoceerd.
De opdeling is fysische versus humane, en ik doe fysische.

Ambiorix 13 juli 2008 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 (Bericht 3561568)
soms wordt op het forum wel eens gesteld dat niet alleen de faciliteitengemeenten rondom Brussel verfransen, maar ook bijvoorbeeld de universiteit in Leuven.

wat merk je daarvan ?

nee, eerder een verengelsing. Waar ik mij trouwens met hand en tand tegen verzet heb. Maar met ons klein departementje kunnen we niet veel uitrichten tegen het rectoraat en de "grote beslissingen".

Ambiorix 13 juli 2008 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3561570)
Ben je een aangenaam cafémakker?

hangt af van wie mijn gezelschap is zeker

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be