Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Persmededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=132)
-   -   Jong Spirit omgedoopt tot L² (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109242)

Politics.be 13 juli 2008 18:50

Jong Spirit omgedoopt tot L²

Jong Spirit, de jongerenorganisatie van VlaamsProgressieven, nam gisteren op een ledendag in Oostende een nieuwe naam aan: L². Als ondertitel werd gekozen voor JongProgressieven.Na de naamswijziging van de moederpartij van Spirit naar VlaamsProgressieven moest ook de jongerenpartij op zoek naar een nieuwe naam. Er werd niet over één nacht ijs gegaan. Jong Spirit ondernam een herbronningsproces om na te gaan wat de rol is van een links-liberale jongerenpartij.

De jonge links-liberalen wilden er geen pure marketingoperatie van maken. De nieuwe naam voor Jong Spirit moest en zou dus in de eerste plaats een inhoudelijke keuze zijn. Over de ideologie bestond immers geen twijfel.

Neal Raes, voorzitter L²: “De nieuwe naam zegt volledig waar we voor staan. L² is een verheffing van het liberalisme. L² is duidelijk links-liberaal. En met de ondertitel JongProgressieven behouden we een duidelijke band met de moederpartij.”

L² wil zich in de toekomst nog meer op jongeren gaan richten. Dagelijks wordt deze leeftijdsgroep immers geviseerd. De jonge links-liberalen nemen het niet dat CD&V bepaalt welke activiteiten wel, en vooral niet, kunnen plaatsvinden in een jeugdhuis of dat enkel jongeren aan bod komen wanneer het gaat over rijden onder invloed. Als klap op de vuurpijl draaide Joëlle Milquet afgelopen week de klok terug voor alle studenten die ook tijdens het jaar willen werken.

Neal Raes, voorzitter L²: “De plaats die de Kerk vroeger innam, wordt momenteel met verve uitgeoefend door verwante partijen. Het wordt tijd dat hieraan een halt wordt toegeroepen. Binnenkort lanceert L² daarom een jongerenmanifest.”

Bron: politics.be

Doedelzak 13 juli 2008 19:15

N'importe quoi.

Zwartengeel 13 juli 2008 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak (Bericht 3561989)
N'importe quoi.

Wat zeg je, Hans? Ik versta je hoftaaltje niet.

Cyanide 13 juli 2008 21:05

Andere naam, dezelfde onzin inhoud.

Metternich 13 juli 2008 23:49

Citaat:

Neal Raes, voorzitter L²: “De nieuwe naam zegt volledig waar we voor staan
Dat kan ik geloven, ik heb namelijk geen flauw idee hoe ik het moet uitspreken. Ellel? Eltwee? Leuleu?

Cyanide 14 juli 2008 18:59

L-kwadraat ?

Daimanta 14 juli 2008 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyanide (Bericht 3563729)
L-kwadraat ?

Neen:

Een exponentiële functie met grondtal L en de macht 2.

Wel een rare naam trouwens....

De rechtvaardige rechter 14 juli 2008 20:55

L2 = aantal leden: 2

Andro 14 juli 2008 20:59

't is maar om de bevolking niet in de war te brengen...

evilbu 15 juli 2008 07:07

CD&V
Groen!
SP-A
L^2

.... als er maar een speciaal teken in voorkomt!:twisted:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be