![]() |
Gaat Leterme uitstel vragen?
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...verleven.dhtml
Citaat:
En de vlamingen die dan vragen aan de franstaligen om een belangenconflict in te roepen : moet het nog veel gekker worden? |
een mogelijk scenario: Leterme heeft een vage tekst klaar voor morgen, met enkel wat principeakkoorden maar zonder akkoord van BHV en vraagt daarvoor uitstel tot na de vakantie. NVA gaat hiermee niet akkoord, uiteraard, maar ook een deel van de CD&V revolteert en CD&V splitst eerder dan BHV....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
natuurlijk gaat leterme dat proberen. Anders is het gedaan met hem. De vraag is: n-va mag dit zeker niet slikken, en dan zou wel eens iets kunnen gebeuren zoals vlijmscherp hier schetst (misschien wel iets minder straf, maar toch iets in die trant)
|
Citaat:
(nu ook) |
Citaat:
Vraag 1 is stilaan geen vraag meer, nl Leterme heeft geen akkoord maar zal een intentieverklaring tot verder onderhandelen voorlezen (met veel dramatisch gezeur over de socio-economische toestand en koopkracht) en uitstel vragen. Vraag 2 : zal NVA het kartel opblazen? Dat wil ik eigenlijk toch wel eens zien... Ik ben daar nog niet zo zeker van. Maar dat lijkt mij wel de sleutel. Vraag 3 : ALS de NVA het kartel opblaast : wie loopt over van de CD&V naar de NVA? Zijn eigen partij zal hij wel proberen te overtuigen van uitstel door zogezegd Peeters in de onderhandelingen te betrekken vanaf nu. Veel zal ook afhangen van hoe de andere vlaamse partijen weer op elkaar gaan bashen ipv zoals de franstaligen in het communautaire eens op 1 lijn te staan. |
Natuurlijk gaat ie om uitstel vragen. Als je dat al niet ziet aankomen... De volgende datum ligt vast wel ergens in september of october... en dan gaan we met z'n allen uitkijken naar de 'volgende crisis'. Eigenlijk verkeerrt het land in permanente crisis, maar ok, zolang de mensen op straat er niks van merken zal er wel vrij weinig gebeuren.
|
Citaat:
Een NVA van 5+3 % aan de vlaamse overkant plus 19 % VB en 13 % LLD is te bedreigend. Zij zullen kiezen voor de macht. Ofwel nog even blijven aanmodderen binnen de Belgische structuur ofwel mee oversteken en het verschil maken. |
Citaat:
Nu gaat iedereen gewoon zien dat hij voor eigen rekening rijdt en dan gaat de afrekening des te harder zijn. |
Citaat:
Een in de trend van de oude garde ;) Met de NV-A nu? Die moeten serieuze bochten gaan maken, dunne vissen gaan eten en plat op hun buik onder de lat door. In het andere geval > quit NV-A zoals op de nota stond van die van Vilvoorde. Daarbij; ik vrees voor de reactie en het kiesgedrag van de NV-A-kiezers. Ik bedoel dat ze op hun neus gaan vallen hoe het resultaat morgen ook zal zijn. Of er moet een grote staatshervorming komen en dat zou ik op dit moment een sterk staaltje heten van Ives en co. Wat Peeters en zijn 'voorzitster' doen binnen CD&V vind ik niet netjes. Die willen Yves L. opofferen zodat de partij "slachtoffer" kan spelen in aanloop van de verkiezingen van volgend jaar. Met een ding had Jean-Luc D. gelijk: een big bang in de politiek kan nooit. De grote winnaars aan Vlaamse kant: die Blauwtjes. Die lachen zich een bult.... |
Nu we toch over staathervorming en Leterme bezig zijn...
Het is toch onhoudbaar om leider te zijn/te blijven van een federale regering zonder krediet te hebben/aanvaard te worden door één regio... En hier moet je natuurlijk het systeem in vraag stellen... Ook al had Leterme 800.000 stemmen... dit waren regionale stemmen, geen federale !!! Toch nog eens de simplistische oplossing van Guy Vanhengel in LA LIBRE : "BHV splitsen en één federale kieskring" ! |
Citaat:
|
Dewever gaat het kartel opblazen een uur voor het parlementair verlof begint
|
Citaat:
Jaja zo is het. Als ik Ives was dan zou ik morgen met een vuist op die spreekstoel slaan en dan direct naar de koning;) (�* la Leo T.) (goed 1ste zin van jou, ferm gevonden, echt waar :-) ) |
Citaat:
|
Citaat:
"We nemen hier van akte en zullen in september bij de eerstvolgende stemming wel merken wie nog mee doet. Goede reis en tot in de pruimentijd." |
Citaat:
Zouden ze nog koopkracht hebben om op vakantie te gaan? |
Citaat:
Kunde beter van "afgaan": soms gewoon en soms gelijk ne gieter. Past hier perfect in dit politieke plaatje. |
wat me wel opvalt is dat de schuld al duidelijk in de schoenen van CD&V wordt geschoven. zij zouden niet kunnen leven met een compromis. maar dat het FDF ook niet kan leven met een splitsing van BHV zonder uitbreiding van Brussel, daar wordt dan weer zedig over gezwegen...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be