Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Ook Arafat in vizier van Israël (https://forum.politics.be/showthread.php?t=10931)

Antoon 23 maart 2004 16:04

Citaat:

De Israëlische legerleider Moshe Yaalon heeft dinsdag
laten doorschemeren dat ook Yasser Arafat en Hezbollah-leider
Hassan Nasrallah gedood kunnen worden.

..............

Yaalon deed dit na een vraag of na de eliminatie van Hamas-oprichter sjeik Ahmed Yassin, Arafat en Nasrallah de volgenden zijn die door Israël geliquideerd worden. "Ik denk dat hun reacties gisteren aangaven dat zij begrijpen dat het dichter bij hen komt", zei Yaalon. "Op termijn hoop ik dat dit voor allen die ervoor kiezen om ons kwaad te doen een signaal zal zijn dat dit hun einde zal zijn."

Medewerkers van Arafat zeiden maandag dat de Palestijnse leider bezorgd is dat hij nu ook in het vizier van Israël komt. Het Israëlische kabinet besloot vorig jaar dat Arafat "verwijderd" moest worden.
We gaan interessante tijden tegemoet.

Kaal 23 maart 2004 17:04

Ik denk dat de VS een veto heeft gezet op een mogelijke aanslag tegen Arafat. Die Hezbollah leider daarentegen zal moeten opletten ...

Michroscoop 23 maart 2004 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
[We gaan interessante tijden tegemoet.

Vooral als we hoge muur laten zetten niet TUSSEN Israel en Palestina, maar ROND de twee. Laat Joden en Muzulmannen hun stammentwisten maar zelf uitvechten.

eigeeltje 23 maart 2004 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Citaat:

[We gaan interessante tijden tegemoet.

Vooral als we hoge muur laten zetten niet TUSSEN Israel en Palestina, maar ROND de twee. Laat Joden en Muzulmannen hun stammentwisten maar zelf uitvechten.

Jammer genoeg is dit probleem al zo mondiaal dat die muur bouwen niet meer mogelijk is.

eigeeltje 23 maart 2004 18:34

Citaat:

Citaat:

De Israëlische legerleider Moshe Yaalon heeft dinsdag
laten doorschemeren dat ook Yasser Arafat en Hezbollah-leider
Hassan Nasrallah gedood kunnen worden.

..............

Yaalon deed dit na een vraag of na de eliminatie van Hamas-oprichter sjeik Ahmed Yassin, Arafat en Nasrallah de volgenden zijn die door Israël geliquideerd worden. "Ik denk dat hun reacties gisteren aangaven dat zij begrijpen dat het dichter bij hen komt", zei Yaalon. "Op termijn hoop ik dat dit voor allen die ervoor kiezen om ons kwaad te doen een signaal zal zijn dat dit hun einde zal zijn."

Medewerkers van Arafat zeiden maandag dat de Palestijnse leider bezorgd is dat hij nu ook in het vizier van Israël komt. Het Israëlische kabinet besloot vorig jaar dat Arafat "verwijderd" moest worden.
We gaan interessante tijden tegemoet.

Goed bezig Sharon, wat is het doel de totale vernietiging van Israël??? 8O

Pascal L. 23 maart 2004 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eigeeltje
Jammer genoeg is dit probleem al zo mondiaal dat die muur bouwen niet meer mogelijk is.

'T is niet omdat de oorlog tussen de Palestijnen en de Israeli's vaak op het journaal komt in vele landen dat die landen het recht hebben om te intervenieren in dat conflict ...

eigeeltje 23 maart 2004 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
Citaat:

'T is niet omdat de oorlog tussen de Palestijnen en de Israeli's vaak op het journaal komt in vele landen dat die landen het recht hebben om te intervenieren in dat conflict ...

Het conflict wordt nu al misbruikt, zowel door moslim extremisten als door de joodse/zionistische lobby in de VS en Europa. En niet alle palestijnen wonen in de bezette gedieden en/of palestina en niet alle joden/zionisten wonen in de bezette gebieden en/of Israël.

Michroscoop 23 maart 2004 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
['T is niet omdat de oorlog tussen de Palestijnen en de Israeli's vaak op het journaal komt in vele landen dat die landen het recht hebben om te intervenieren in dat conflict ...

Andere landen hebben daar ook niet de plicht toe. Laten we een kat een kat noemen: wat maakt het ons hier in Europa uit of de Joden en de Arabieren ginder mekaar tot de laatste man uitmoorden?

Hexa 23 maart 2004 23:41

Er zijn nog mensen die zo iets als menselievendheid kennen hoor. Voor mij maakt het dus wel iets uit.

Michroscoop 23 maart 2004 23:41

Citaat:

[Jammer genoeg is dit probleem al zo mondiaal dat die muur bouwen niet meer mogelijk is.

Maar neen dat probleem is maar zo mondiaal als we het zelf willen. De Moslimterroristen misbruiken de miserie van de Palestijnen voor hun eigen agenda, de Judeo-Amerikanen misbruiken het Moslim terrorisme omwille van hún doeleinden. Wij in Europa moeten gewoon geen kant kiezen en ze mekaar laten uitmoorden.

Michroscoop 23 maart 2004 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hexa
Er zijn nog mensen die zo iets als menselievendheid kennen hoor. Voor mij maakt het dus wel iets uit.

En welke kant gaat ge dan kiezen in dat conflict?

Hexa 23 maart 2004 23:46

Ik denk dat de palestijnen wel reden tot klagen hebben. Al is de manier waarop ze dat doen natuurlijk totaal verwerpelijk.

franke fritz 23 maart 2004 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hexa

En welke kant gaat ge dan kiezen in dat conflict?

de kant van de vrede

Hexa 24 maart 2004 00:00

Dat begint dus met de kant van de gematigden, probleem is dat de extremisten van beide partijen elkaar versterken.

Antoon 24 maart 2004 13:22

Volgens peilingen in Israel blijkt ten eerste dat vandaag Sharon en zijn regering met meer dan 55% van de stemmen zou worden herverkozen. Ook is meer dan 60% van de Israëlische bevolking van mening dat de uitschakeling van sjeik yassin terecht was.

Bij de Palestijnen lijkt het erop dat meer dan 70% de zelfoordaanslagen in Israel goedkeurt. In Gaza zou de terreurbeweging Hamas zelfs populairder zijn dan de Palesijnse Authoriteit. Dit was reeds het geval voor de dood van yassin.

De Israëlische bevolking is te vinden voor een terugtrekking uit Gaza en een deel van de Westbank, met ontmanteling van de nederzettingen, maar zijn wel voorstanders van de muur/hek.

De Palestijnen vinden dan weer dat een terugtrekking van Israel uit Gaza een overwinning is, te danken aan de terroristische aanslagen van Hamas en Al Jihad.

Ik hoop dat het snel tot een vredesakkoord komt in het Midden-Oosten. Met spijt stel ik vast dat de regio in een totale oorlog zal belanden.

solidarnosc 24 maart 2004 14:07

Een externe oorlog om interne problemen op te lossen. Klassiek. De druk op een aantal Arabische landen zou wel eens zo groot kunnen worden dat ze de keuze hebben tussen ingemaakt te worden door het Israëlische leger (wat het geval zal zijn mocht het tot een oorlog komen) of ingemaakt te worden door hun eigen bevolking. Verschil is dat een nederlaag tegen het Israëlisch leger wellicht minder gevolgen zal hebben voor de positie van de elite in de Arabische wereld dan een opstand van de eigen bevolking.

Idem voor Israël. De economsische problemen in Israël zijn gigantisch. Er is een enorme toename van de werkloosheid, armoede etc... .

Antoon 24 maart 2004 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Een externe oorlog om interne problemen op te lossen. Klassiek. De druk op een aantal Arabische landen zou wel eens zo groot kunnen worden dat ze de keuze hebben tussen ingemaakt te worden door het Israëlische leger (wat het geval zal zijn mocht het tot een oorlog komen) of ingemaakt te worden door hun eigen bevolking. Verschil is dat een nederlaag tegen het Israëlisch leger wellicht minder gevolgen zal hebben voor de positie van de elite in de Arabische wereld dan een opstand van de eigen bevolking.

Klopt. De Arabische landen hebben altijd al in moeilijke 'interne' tijden de anti-Israel gevoelens uitgebuit om weer sterk te staan.

Citaat:

Idem voor Israël. De economsische problemen in Israël zijn gigantisch. Er is een enorme toename van de werkloosheid, armoede etc... .
Israel maakt veel fouten en haar leiders zijn ook maar politici die moeten worden verkozen. Maar dat land kent geen regeringen die omwille van een economische onpopulariteit oorlog gaan voeren. Bovendien is er sinds een paar maanden een fameuze heropleving van de economie in Israel. Een oorlog zou dat alleen maar teniet doen.

Michroscoop 24 maart 2004 14:33

Citaat:

Ik hoop dat het snel tot een vredesakkoord komt in het Midden-Oosten. Met spijt stel ik vast dat de regio in een totale oorlog zal belanden.

Zolang de Joden zeker zijn van de onvoorwaardelijke steun van de VS zal er daar nooit een oplossing komen.

solidarnosc 24 maart 2004 14:46

Citaat:

Citaat:

Klopt. De Arabische landen hebben altijd al in moeilijke 'interne' tijden de anti-Israel gevoelens uitgebuit om weer sterk te staan.

Citaat:

Israel maakt veel fouten en haar leiders zijn ook maar politici die moeten worden verkozen. Maar dat land kent geen regeringen die omwille van een economische onpopulariteit oorlog gaan voeren. Bovendien is er sinds een paar maanden een fameuze heropleving van de economie in Israel. Een oorlog zou dat alleen maar teniet doen.

Ik had het uiteraard zowel over Israël als haar buurlanden. Nja ik ken de huidige economische situatie in Israël niet zo goed. Nu, als je al helemaal beneden staat dan kan je ook moeilijk verder dalen. Ik vrees echter dat Sharon nu een put aan het graven is.

eigeeltje 24 maart 2004 18:15

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Welke Israëlische politicus is beschuldigt van coruptie??

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be