![]() |
Citaat:
|
Ik denk dat de VS een veto heeft gezet op een mogelijke aanslag tegen Arafat. Die Hezbollah leider daarentegen zal moeten opletten ...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er zijn nog mensen die zo iets als menselievendheid kennen hoor. Voor mij maakt het dus wel iets uit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat de palestijnen wel reden tot klagen hebben. Al is de manier waarop ze dat doen natuurlijk totaal verwerpelijk.
|
Citaat:
|
Dat begint dus met de kant van de gematigden, probleem is dat de extremisten van beide partijen elkaar versterken.
|
Volgens peilingen in Israel blijkt ten eerste dat vandaag Sharon en zijn regering met meer dan 55% van de stemmen zou worden herverkozen. Ook is meer dan 60% van de Israëlische bevolking van mening dat de uitschakeling van sjeik yassin terecht was.
Bij de Palestijnen lijkt het erop dat meer dan 70% de zelfoordaanslagen in Israel goedkeurt. In Gaza zou de terreurbeweging Hamas zelfs populairder zijn dan de Palesijnse Authoriteit. Dit was reeds het geval voor de dood van yassin. De Israëlische bevolking is te vinden voor een terugtrekking uit Gaza en een deel van de Westbank, met ontmanteling van de nederzettingen, maar zijn wel voorstanders van de muur/hek. De Palestijnen vinden dan weer dat een terugtrekking van Israel uit Gaza een overwinning is, te danken aan de terroristische aanslagen van Hamas en Al Jihad. Ik hoop dat het snel tot een vredesakkoord komt in het Midden-Oosten. Met spijt stel ik vast dat de regio in een totale oorlog zal belanden. |
Een externe oorlog om interne problemen op te lossen. Klassiek. De druk op een aantal Arabische landen zou wel eens zo groot kunnen worden dat ze de keuze hebben tussen ingemaakt te worden door het Israëlische leger (wat het geval zal zijn mocht het tot een oorlog komen) of ingemaakt te worden door hun eigen bevolking. Verschil is dat een nederlaag tegen het Israëlisch leger wellicht minder gevolgen zal hebben voor de positie van de elite in de Arabische wereld dan een opstand van de eigen bevolking.
Idem voor Israël. De economsische problemen in Israël zijn gigantisch. Er is een enorme toename van de werkloosheid, armoede etc... . |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be