Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Op weg naar de Vlaamse republiek! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109314)

giserke 15 juli 2008 00:11

Op weg naar de Vlaamse republiek!

Dank U!

FDM 15 juli 2008 00:13

ik denk het niet , ik weet het

toccata 15 juli 2008 00:14

Gelle zijn er nog niet he:-D

toccata 15 juli 2008 00:16

Al vind ik die slogan fantastisch, de dossiervreters, chapeau: het straalt degelijkheid uit

Herr Oberst 15 juli 2008 10:25

We zijn er dan nog wel niet, maar toch: bedankt N-VA!

Ongetemde Leeuw 15 juli 2008 10:34

Bedankt voor jullie inzet

De Garde 15 juli 2008 10:45

ah tiens, zijn er al verkiezingen?

Voor de rest: afwachten.

Anna List 15 juli 2008 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 3564370)
Dank U!

die mijnheer daar in het midden met zijn oranje stropdas had het niet over een republiek, maar over confederalisme vanmorgen

zelfs zo vlak na zo'n crisis houdt hij dus vast aan dat Belgisch kader me dunkt ... :-(

giserke 15 juli 2008 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3565092)
die mijnheer daar in het midden met zijn oranje stropdas had het niet over een republiek, maar over confederalisme vanmorgen

zelfs zo vlak na zo'n crisis houdt hij dus vast aan dat Belgisch kader me dunkt ... :-(

Een confederatie is ook de weg naar een republiek! Want die confederatie zal ook ineenklappen. Voor een splitsing zal er op dit moment geen meerderheid gevonden worden, voor een confederatie wel. Al was het maar om de koekendozen belgicisten een wortel voor de neus te houden.

azert 15 juli 2008 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 3564389)
Al vind ik die slogan fantastisch, de dossiervreters, chapeau: het straalt degelijkheid uit

ijzervreters zou beter zijn.
Mensen die het woord compromis uit hun woordenboek hebben geschrapt.

Vette Pois(s)on 15 juli 2008 10:53

Lange leve een vrij Vlaanderen!

DebianFox 15 juli 2008 10:54

We zijn er nog verre van, maar de N-VA heeft uiteindelijk wel nieuw uitstel vermeden en CD&V over de streep getrokken.

lollysticky 15 juli 2008 10:55

nu heb ik toch nog een partij om op te stemmen :D

De Garde 15 juli 2008 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 3565112)
Een confederatie is ook de weg naar een republiek! Want die confederatie zal ook ineenklappen. Voor een splitsing zal er op dit moment geen meerderheid gevonden worden, voor een confederatie wel. Al was het maar om de koekendozen belgicisten een wortel voor de neus te houden.

Je gaat die laatste categorie ooit toch eens duidelijk moeten maken waarop of waaraan. En dan beter ineens schoon schip dan blijven varen met die modderschuit.

Maar wat het confederalisme betreft heb je wel gelijk: confederaties zingen het nooit lang uit. Alleen lijkt het me vooral een formule om te verenigen en niet om te scheiden. Moet ineens spontaan denken aan 'War of the Roses', een film van een 20 jaar terug. Moet maar eens kijken wat 'confederalisme' oplevert in een geval van scheiding.

vlijmscherp 15 juli 2008 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 3565120)
We zijn er nog verre van, maar de N-VA heeft uiteindelijk wel nieuw uitstel vermeden en CD&V over de streep getrokken.

ik denk niet dat het uiteindelijk de NVA was maar de Vlaamse kant van de CD&V en de vele reacties vanuit de basis die de top heeft doen besluiten dat ze hun partij niet aan hun kant hebben en dus er maar beter mee ophouden.

azert 15 juli 2008 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3565146)
de Vlaamse kant van de CD&V en de vele reacties vanuit de basis die de top heeft doen besluiten dat ze hun partij niet aan hun kant hebben en dus er maar beter mee ophouden.

Leterme heeft die mensen hun kop zot gemaakt met zijn beloftes van 5 min om BHV te splitsen.
Die kleine garnalen worden dan overmoedig.

Geertje 15 juli 2008 11:02

De eerste stap lijkt gezet. Eindelijk heeft men begrepen dat het niet mogelijk is met franstaligen tesamen te regeren. De franstaligen willen hun visie aan gans België opdringen : bvb. meer belastingen heffen (die komen toch uit Vlaanderen) en meer geld uitgeven en naar bodemloze putten versluizen.

:vlaander:

Merci Joëlle, merci Joëlle, merci Joëlle, merci Joëlle, merci Joëlle. Le "non" est devenu la fin de Belgique. 8-)

vlijmscherp 15 juli 2008 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3565155)
Leterme heeft die mensen hun kop zot gemaakt met zijn beloftes van 5 min om BHV te splitsen.
Die kleine garnalen worden dan overmoedig.

neen, die mensen hebben vanuit de oppositie waargenomen dat het echt niet meer mogelijk is om in dit federaal model te werken. de SPa zit nog maar pas in de oppositie en het lijkt dat ze ook die weg gekozen hebben....

Ongetemde Leeuw 15 juli 2008 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3565117)
ijzervreters zou beter zijn.
Mensen die het woord compromis uit hun woordenboek hebben geschrapt.

Waalse politici? :lol:

azert 15 juli 2008 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw (Bericht 3565934)
Waalse politici? :lol:

als dat voorbeelden zijn, ja

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be