Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Dringend gevraagd: beslissing Vlaamse regering over 500 mio (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109317)

De schoofzak 15 juli 2008 08:16

Dringend gevraagd: beslissing Vlaamse regering over 500 mio

De Vlaamse regering moet nu onmiddellijk beslissen om die 500 mio €"s die ze beloofd hadden opzij te zetten, terug te trekken.

De voorwaarde voor die spaarsentjes was duidelijk (nl. een staatshervorming).

Vooruit nondedju. Kontraktbreuk is kontraktbreuk.

Ongetemde Leeuw 15 juli 2008 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3564599)
De Vlaamse regering moet nu onmiddellijk beslissen om die 500 mio €"s die ze beloofd hadden opzij te zetten, terug te trekken.

De voorwaarde voor die spaarsentjes was duidelijk (nl. een staatshervorming).

Vooruit nondedju. Kontraktbreuk is kontraktbreuk.

Euhm... Als ik het goed voorhed is de beloofde 400 miljoen €€€ reeds om 3u vanmorgen teruggetrokken door Peeters en zit de regering hierdoor dus niet enkel in crisis, maar ook in diepe problemen met de begroting die door Yves in balans werd gebracht. (heel sterk van hem trouwens, het gat van 3 miljard in gedachten houdend, achtergelaten door Verhofstadt!)

De schoofzak 15 juli 2008 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw (Bericht 3564655)
Euhm... Als ik het goed voorhed is de beloofde 400 miljoen €€€ reeds m 3u vanmorgen teruggetrokken door Peeters en zit de regering hierdoor dus niet enkel in crisis, maar ook in diepe problemen met de begroting die door Yves in balans werd gebracht. (heel sterk van hem trouwens, het gat van 3 miljard in gedachten houdend, achtergelaten door Verhofstadt!)

Ik hoop dat je het goed voorhebt.
Maar toch zou ik daar graag een link van zien.

En verslaggeving omtrent een vergadering van de federale regering, om dit gat dicht te rijden.

Ongetemde Leeuw 15 juli 2008 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3564664)
Ik hoop dat je het goed voorhebt.
Maar toch zou ik daar graag een link van zien.

En verslaggeving omtrent een vergadering van de federale regering, om dit gat dicht te rijden.

Vanmorgen op het nieuws, Leterme had niets te presenteren, maar had wel een begroting in evenwicht, ondanks het gat. Er was ook wat heisa aan franstalige kant omdat Peeters een voorstel deed om die 400 miljoen terug te trekken en dit gesteund werd door praktisch iedereen uit de Vlaamse regering. Kwam voor in de extra verslaggeving om 7.30u In die van 8u en 8u30 werd het niet herhaald. Links heb ik niet, het staat niet op de site, wss niet belangrijk genoeg

daiwa 15 juli 2008 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw (Bericht 3564679)
Er was ook wat heisa aan franstalige kant omdat Peeters een voorstel deed om die 400 miljoen terug te trekken en dit gesteund werd door praktisch iedereen uit de Vlaamse regering.

Zouden die niet beter hun smoel houden als we zien wat zij maar bijdragen. :twisted:

lollysticky 15 juli 2008 11:20

begroting moet niet in evenwicht zijn... meer chaos :-P

Ongetemde Leeuw 15 juli 2008 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 3565230)
begroting moet niet in evenwicht zijn... meer chaos :-P

Wel zorgen voor BE chaos en geen VLA chaos. totdat het boeltje barst naturrlijk ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be