Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Legaliseer Cannabis (Wiet, weed, pot, hash, e.d.) in Vlaanderen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109344)

djokke 15 juli 2008 14:17

Legaliseer Cannabis (Wiet, weed, pot, hash, e.d.) in Vlaanderen!

Please, legaliseer Cannabis in Vlaanderen!

alice 15 juli 2008 15:28

Ja! Vind ik ook....alcohol is veel schadelijker en is een legale drug waarom dan zo hypocriet over wiet!

Savatage 15 juli 2008 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djokke (Bericht 3565830)
Please, legaliseer Cannabis in Vlaanderen!

Neen.

manta 15 juli 2008 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 3566116)
Ja! Vind ik ook....alcohol is veel schadelijker en is een legale drug waarom dan zo hypocriet over wiet!

En hoe gaan ze die weed of shit roken zonder die o zo duivelse tabak ???

Pieke 15 juli 2008 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 3566263)
En hoe gaan ze die weed of shit roken zonder die o zo duivelse tabak ???

puur is een optie

met een waterpijp

een pijp

een vaporisator

een cake

thee

maddox 15 juli 2008 16:37

Green Dragon is ook een optie.

sfinx666 15 juli 2008 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 3566358)
Green Dragon is ook een optie.

Green Dragon, of de verzoening tussen druggebruikers en zatlappen:lol: Een drankje om op te dienen op familiefeestjes, als al die conservatieve zakken van uw man of vrouw zijn/haar familie op bezoek komen:lol:
Oom agent-"Awel, da's nu niet slecht, zie, wat is da nu juist ?"
Gij-"Ah, da's vodka , hé, met bisonkruid"
Oom Agent-"Ah, bisonkruid, wel wel, da's lekker, schinkt er nog eens ééntje"
Het eindigt met burengerucht, exhibitionisme, openbare zedenschennis, geweld tegen een vertegenwoordiger van de wet in functie enz enz:twisted:

Another Jack 15 juli 2008 17:08

Huisbrouwseltje van de tuinman?

Pantoffeldiertje 15 juli 2008 17:27

Nee. Hoe makkelijker aan verdovende middelen te komen is, hoe meer geweld. Niet dat cannabis agressieopwekkend is, maar het gaat om het principe.

Legaliseren we cannabis, dan scheppen we een precedent en zetten we de poort open voor harddrugs.

LiberaalNL 15 juli 2008 17:33

Prima idee, wiet is minder schadelijk voor je dan alcolhol en de overheid kan dan de kwaliteit en de handel controleren.

netslet 15 juli 2008 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje (Bericht 3566574)
Nee. Hoe makkelijker aan verdovende middelen te komen is, hoe meer geweld.

Vergelijk de criminaliteitscijfers voor, tijdens en de drooglegging (illegaal maken alcohol in de VS) eens op en kom dan maar terug.

edit: grafiek bijgevoegd

En wat besluiten we daar uit?

Havana 15 juli 2008 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje (Bericht 3566574)
Nee. Hoe makkelijker aan verdovende middelen te komen is, hoe meer geweld. Niet dat cannabis agressieopwekkend is, maar het gaat om het principe.

Legaliseren we cannabis, dan scheppen we een precedent en zetten we de poort open voor harddrugs.

zoals alcohol?

maddox 15 juli 2008 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 (Bericht 3566509)
Green Dragon, of de verzoening tussen druggebruikers en zatlappen:lol:

Ik vind het minder lekker, te bitter. En ik hou niet van het lome gevoel, noch van de koppijn.

Citaat:

Een drankje om op te dienen op familiefeestjes, als al die conservatieve zakken van uw man of vrouw zijn/haar familie op bezoek komen:lol:
Oom agent-"Awel, da's nu niet slecht, zie, wat is da nu juist ?"
Gij-"Ah, da's vodka , hé, met bisonkruid"
Oom Agent-"Ah, bisonkruid, wel wel, da's lekker, schinkt er nog eens ééntje"
Het eindigt met burengerucht, exhibitionisme, openbare zedenschennis, geweld tegen een vertegenwoordiger van de wet in functie enz enz:twisted:
We krijgen hier bijna geen familie over de vloer, en de familieleden die we wel over de vloer krijgen, die zijn straf gewoon. Die kennen mijn Blackheart.

nun 15 juli 2008 20:24

Legaliseer alle drugs, dan zijn we direct af van de drugscriminaliteit. Er zou een heleboel minder geweld zijn als maffiabendes geen inkomsten meer halen uit drugs. Geen drugsbendes, geen shoot outs of wat dan ook. En zoveel verslaafden zullen er niet bijkomen. Ik zie de gemiddelde belg niet plots heroine beginnenspuiten omdat het plots mag, ik zie anders wel dat zelfs met het verbod, er nog altijd genoeg druggebruikers zijn.

sfinx666 15 juli 2008 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 3566746)
Ik vind het minder lekker, te bitter. En ik hou niet van het lome gevoel, noch van de koppijn.

We krijgen hier bijna geen familie over de vloer, en de familieleden die we wel over de vloer krijgen, die zijn straf gewoon. Die kennen mijn Blackheart.

Hier een ander recept: u laat uw wiet een maand lang weken in jenever. En die jenever mengt u in straffe koffie. Niks loom meer.Indien u hoofdpijn hebt, nog een tas drinken.

sfinx666 15 juli 2008 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nun (Bericht 3567102)
Legaliseer alle drugs, dan zijn we direct af van de drugscriminaliteit. Er zou een heleboel minder geweld zijn als maffiabendes geen inkomsten meer halen uit drugs. Geen drugsbendes, geen shoot outs of wat dan ook. En zoveel verslaafden zullen er niet bijkomen. Ik zie de gemiddelde belg niet plots heroine beginnenspuiten omdat het plots mag, ik zie anders wel dat zelfs met het verbod, er nog altijd genoeg druggebruikers zijn.

U hebt gelijk, het bevalt iedereen niet zich te drogeren. En voor criminelen is het verbod op drugs echt een meevaller. Moest het legaal zijn waren zij hun job kwijt . Kijk bvb naar Amerika, met de drooglegging. De zatlappen met droge levers zopen gewoon verder, en in plaats dat de staat taksen kon heffen op de alcohol, werden de gangsters er schatrijk mee. De drooglegging ligt aan de grondslag van enige der grootste fortuinen in Amerika. De familie Kennedy onderandere...

L. J. Brutus 15 juli 2008 23:02

De maatschappij creëert de wet, niet andersom.

Savatage 15 juli 2008 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nun (Bericht 3567102)
Legaliseer alle drugs, dan zijn we direct af van de drugscriminaliteit.

Zo kan je ook stellen: Legaliseer alle diefstallen, dan zijn we af van diefstalmisdaden. Of stop met verkrachtingen te vervolgen, dan zijn we van die misdaden af.

Citaat:

Er zou een heleboel minder geweld zijn als maffiabendes geen inkomsten meer halen uit drugs. Geen drugsbendes, geen shoot outs of wat dan ook. En zoveel verslaafden zullen er niet bijkomen. Ik zie de gemiddelde belg niet plots heroine beginnenspuiten omdat het plots mag, ik zie anders wel dat zelfs met het verbod, er nog altijd genoeg druggebruikers zijn.
Dat zal inderdaad hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren. Wat ik echter wel zie gebeuren (indien er een algemene legalisatie wordt doorgevoerd) is dat het product een groter doelpubliek kan aanspreken, éénmaal het uit de illegaliteit is. Dat leidt (ceteris paribus) op termijn tot meer gebruikers in relatieve termen.

sfinx666 15 juli 2008 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3567708)
Zo kan je ook stellen: Legaliseer alle diefstallen, dan zijn we af van diefstalmisdaden. Of stop met verkrachtingen te vervolgen, dan zijn we van die misdaden af.

Dat zal inderdaad hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren. Wat ik echter wel zie gebeuren (indien er een algemene legalisatie wordt doorgevoerd) is dat het product een groter doelpubliek kan aanspreken, éénmaal het uit de illegaliteit is. Dat leidt (ceteris paribus) op termijn tot meer gebruikers in relatieve termen.

Spotgoedkope heroïne in de Aldi en de Lidl ?

nun 15 juli 2008 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3567708)

Ik ben inderdaad voor het afschaffen van de meeste misdaden die geen slachtoffer hebben. Men zou gewoon consistent moeten zijn en de geen onderscheid maken tussen sigaretten, alcohol, of drugs.

Diefstal is iets helemaal anders, daar is er een duidelijk slachtoffer.

Citaat:

Als mensen willen roken, dat ze dan maar doen. Als ze willen drinken, dat ze dan maar doen. Als ze drugs willen gebruiken, net hetzelfde. Het is niet aan de overheid te zeggen welke risicos mensen mogen nemen met hun gezondheid. En dan nog zo arbitrair erin zijn. De enige reden waarom drugs illegaal zijn is omdat dat historisch zo gegroeid is. Niet uit redenen van rechtvaardigheid ofzo.

Meer gebruikers van drugs is op zich zelfs niet zo erg. Wat wel erg is, is dat de huidige gebruikers enorm veel geld aan hun drugs moeten geven, ze hier met niemand over kunnen praten, ze gedwongen worden om te stelen of in de prostitutie gedwongen worden. En dit terwijl de drugsdealer, maffia gouden zaken doet en het geld dat ze hiermee verdienen gaat heus niet naar vreedzame doelen.

Lijm is legaal, je kan dat snuiven, het is schadelijk, het is verslavend, toch zie ik geen grote hoeveelheid mensen daaraan sterven. Waarom zou het met drugs anders.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be