Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brandend Actueel: Politieke crisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=184)
-   -   Of zouden de Walen dan toch nog toe geven morgen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109366)

duveltje382 15 juli 2008 18:50

Of zouden de Walen dan toch nog toe geven morgen?

Zou dit alsnog kunnen als onze koning erom zou vragen?

Geert C 15 juli 2008 18:54

Ik snap je bericht niet echt... :-(

Wat toegeven? Wat zou de koning aan de Waalse partijen vragen? Mag onze koning wel iets vragen? :?

duveltje382 15 juli 2008 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3566809)
Ik snap je bericht niet echt... :-(

Wat toegeven? Wat zou de koning aan de Waalse partijen vragen? Mag onze koning wel iets vragen? :?

Dan begrijp je niets van dit apenlandje waar al heel wat meer toegingen zijn gedaan door de Koning aan de franstalige,echt wel veel hoor Geert,ik heb nog nooit anders geweten dan dat de koning de belangen van één bevolkingsgroep voor trok op de andere :evil:

Gargamel 15 juli 2008 18:59

Bijvoorbeeld...Of hij nog paling in het groen mag gaan eten in Damme:-P

De schoofzak 15 juli 2008 20:33

De Walen gaan nu nog niet toegeven.
Die eis om Brussel uit te breiden, dat gaan ze blijven vragen ... tot ...

bhv gestemd is.

Een ontslagnemende regering, al of niet onder leiding van Leterme, zal de zaken laten voortpruttelen, maar maar,
bhv komt in het parlement.

Daarna gaan ze wat beginnen plooien.

En als, maar voor wanneer zal 't zijn tedju, de Vlaamse regering deze week nog beslist om haar gereserveerde miljoenen niet langer ter beschikking te houden van de federale regering, dan zal 't misschien ietske rapper gaan.

HAMC 15 juli 2008 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3567136)

bhv gestemd is.

Een ontslagnemende regering, al of niet onder leiding van Leterme, zal de zaken laten voortpruttelen, maar maar,

En als, maar voor wanneer zal 't zijn tedju, de Vlaamse regering deze week nog beslist om haar gereserveerde miljoenen niet langer ter beschikking te houden van de federale regering, dan zal 't misschien ietske rapper gaan.

Eigenlijk zie je het op termijn allemaal goed komen?

korvo 15 juli 2008 20:38

Citaat:

bhv gestemd is.

Plausibel scenario. Kunnen de Franstaligen beweren dat het door hun strot werd geramd.

Jaani_Dushman 15 juli 2008 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3566820)
Dan begrijp je niets van dit apenlandje waar al heel wat meer toegingen zijn gedaan door de Koning aan de franstalige,echt wel veel hoor Geert,ik heb nog nooit anders geweten dan dat de koning de belangen van één bevolkingsgroep voor trok op de andere :evil:

De koning toegevingen doen aan de Walen?? Wat gaat hij doen? Gaat hij enkele van zijn miljarden euro's gebruiken om de slabakkende Waalse economie te ondersteunen?
:roll:

HAMC 15 juli 2008 20:43

Citaat:

bhv gestemd is.

En waar zit de staatshervorming ergens in dit tijdschema?

Ongetemde Leeuw 15 juli 2008 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3567160)

één deeltje licht hij nu toe, het befaamde BHV-broksken

De schoofzak 15 juli 2008 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3567160)

Redelijk gauw nadat bhv gestemd is in de kamer, zie ik de onderhandelingen eindelijk opstarten.
De vraag om Brussel uit te breiden, kan dan nog moeilijk aan de orde zijn. (ze gaan wel krijsen gelijk varkens die gekeeld worden, maar ze zullen het moeten aksepteren).

De frankofwieten gaan natuurlijk nog eisen stellen, maar het zullen eisen zijn die de Vlamingen "gemakkelijker" kunnen toegeven.
Genre: als de deelstaten verantwoordelijkheid zullen dragen inzake fiskaliteit, welke solidariteit zal daarop nog spelen ... een pure sentenkwestie dus. Geen erg, als het transparant zal zijn, kan het binnen de perken gehouden worden.

Moet ik nog verder kijken in mijn bol?
Als die staatshervorming er zal zijn, hoe zal Vlaanderen dan ooit nog zelfstandig worden?
Ik vrees ervoor. Vanaf dan zal het (weer) iets zijn van lange adem. Verdamping langs boven, (langs Europa) zal moeten aangemoedigd worden.

Als mijn voorspellingen niet uitkomen, vb. geen echte onderhandelingen onmiddellijk na de bhv-stemming (of nog erger: de ene of andere minister tracht de stemming niet in het staatsblad te krijgen ...), dan zie ik Vlaanderen in krisissfeer toch onafhankelijk worden. Anders niet.
De sleutel ligt dus wel degelijk in franstalige handen.

Mijn oplossing voor Brussel, heb ik al enkele malen uitgelegd: het (on)land B. zal blijven bestaan, echter met alleen het grondgebied Brussel, en zelfs met beperkte bevoegdheden, want de bevoegdheden van de gemeenschappen blijven bij de gemeenschappen.
Vlaanderen (en Wallonië) hebben dan invloed via de voorwaarden die ze zullen kunnen stellen aan hun finansiële injekties (beliris-fonds).

Ongetemde Leeuw 15 juli 2008 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3567301)
Redelijk gauw nadat bhv gestemd is in de kamer, zie ik de onderhandelingen eindelijk opstarten.
De vraag om Brussel uit te breiden, kan dan nog moeilijk aan de orde zijn. (ze gaan wel krijsen gelijk varkens die gekeeld worden, maar ze zullen het moeten aksepteren).

De frankofwieten gaan natuurlijk nog eisen stellen, maar het zullen eisen zijn die de Vlamingen "gemakkelijker" kunnen toegeven.
Genre: als de deelstaten verantwoordelijkheid zullen dragen inzake fiskaliteit, welke solidariteit zal daarop nog spelen ... een pure sentenkwestie dus. Geen erg, als het transparant zal zijn, kan het binnen de perken gehouden worden.

Moet ik nog verder kijken in mijn bol?
Als die staatshervorming er zal zijn, hoe zal Vlaanderen dan ooit nog zelfstandig worden?
Ik vrees ervoor. Vanaf dan zal het (weer) iets zijn van lange adem. Verdamping langs boven, (langs Europa) zal moeten aangemoedigd worden.

Als mijn voorspellingen niet uitkomen, vb. geen echte onderhandelingen onmiddellijk na de bhv-stemming (of nog erger: de ene of andere minister tracht de stemming niet in het staatsblad te krijgen ...), dan zie ik Vlaanderen in krisissfeer toch onafhankelijk worden. Anders niet.
De sleutel ligt dus wel degelijk in franstalige handen.

Mijn oplossing voor Brussel, heb ik al enkele malen uitgelegd: het (on)land B. zal blijven bestaan, echter met alleen het grondgebied Brussel, en zelfs met beperkte bevoegdheden, want de bevoegdheden van de gemeenschappen blijven bij de gemeenschappen.
Vlaanderen (en Wallonië) hebben dan invloed via de voorwaarden die ze zullen kunnen stellen aan hun finansiële injekties (beliris-fonds).

In crisis blijven dus xD

Montalcino 16 juli 2008 10:00

Ik vraag me toch echt af wat er in het hoofd omgaat van sommige forummers.

Duvelke 16 juli 2008 10:39

niet veel precies...

Gertj3 16 juli 2008 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3566820)

Hij zal Reynders wel weer formateur maken zeker:roll::twisted:

Ongetemde Leeuw 16 juli 2008 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3 (Bericht 3568286)
Hij zal Reynders wel weer formateur maken zeker:roll::twisted:

Kunnen wij nog ns lachen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be